Det har mest varit rykten fram och tillbaka, men det har ju läckt en uppdatering, så dom jobbar på det.
Och från franskt håll så fanns det en påstådd källa som skulle ha bekräftat att uppdatering skulle komma i Mars. Man visste bara inte om det skulle ske via en update ifrån telefonen, eller om man skulle göra det via datorn.
Så visst kommer det. Hoppas bara att Acer öppnar upp allt som ska finnas med, tex VPN, som man av någon anledning inte kan köra...
Edit: Jag har nog fel, läckan var en uppdatering på biosen till telefonen, inte OS;et.
Tror jag...
Det finns en tråd där det snackas om en läckt uppdatering.
https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=4687
Den gäller enbart biosen i själva telefonen och inte OS;et, fattade jag det som.
Den är väldigt förvillande. Rubriken är "Acer_Liquid_1.004.00_EMEA ".
Men den bios som man uppdaterar till heter "Acer_Liquid_2.000.05_AAP_GEN2_f8d011d17b574074b777 5673cd56bf50.bin"
Den skulle förbättra batteritiden och innehålla mindre modifieringar under skalet...
Just siffran är 2.0X gjorde att jag förväxlade den med ett updaterat OS.
Dessutom så snackar man sen om "Lickonns recovery 0.3 och Lickonn rom 0.2 "
En länk till det säger absolut ingenting, vet inte vad Lickonns skulle vara bra för..
Förbannat rörigt med alla dessa varianter av moddar som är ute, alldeles för lite beskrivet vad dom egentligen är och vad dom egentligen gör/är bra för.
Last edited: 3 februari 2010