asså den funkar men om jag inte kollar telefonen direkt när den ringer så försvinner påminnelsen. jag kan liksom inte missa alarmet o se det senare. utan den bara försvinner. helt värdelöst..
Japp, så verkar det fungera på min HTC Hero också. Frågan är ju nu, är det en "feature" som HTC lagt dit iom att de bytte ut Google Calendar mot HTC Calendar i HTC Heron eller är det så även på mobiler med standard Android Calendar appen?
Ringde HTC support igår och de skulle kolla upp problemet och återkomma på fredag. Ska bli intressant.
Återigen så känns det här användarrelaterat av någon anledning Som sagt, se till att alarm och kalender är ignored i den taskkiller du använder. Sen så behöver ni inte installera något program för att se till att volymen är på max. När ni skapar ett larm och klickar på alternativet att välja ringsignal, där kommer ni märka att ni kan justera volymen med hjälp av sidoknapparna. Min mobil är den enda väckarklocka jag har och den har inte svikit mig än. /LaZe
ett problem jag har med kalendern är att jag titt som tätt får dubletter av folks födelsedagar... Även om jag raderar dubbletterna så kommer de tillbaka efter ett tag.. Syncar mot outlook så det kan ju kanske vara där det strular.. Någon annan som råkat ut för det ?
Födelsedagssvar nedan. Jag har ett litet problem med kalendern också. Nämligen att jag inte vill att den skall påminna på vissa möten men det går tydligen inte att ställa in det? Alltså man kan stänga av alla påminnelser via inställningar men då blir det verkligen inga påminnelser. Då går det inte ens att specificera en påminnelse då man skapar mötet. Om jag när jag skapar mötet väljer "inget" på påminnelse så kommer telefonen likt förbannat att larma 10 minuter före. Detta måste vara en bug att den globala default settingen inte overridas av mötes inställningen eller gör ja nå fel? Alla mina kalender möten är av outlook typ så de blir syncade om det spelar nån roll. --------------------- Dubbletter av födelsedagar är en sak som verkar ske i Outlook och bara vid syncning. Tydligen känner inte Outlook igen att det är Outlook som skapat födelsedagen och så får man en dubblett i Outlook och sedan vid nästa syncning även i telefonen. I bland har jag haft 4 - 5 födelsdagar för samma person på en dag. Måste vara en bug i outlook eller i syncningen på nå vis. matokt: om du anger en födelsedag på en av dina kontakter i Outlook kommer den automatiskt läggas till i kalendern som en heldagshändelse. Minns inte om det var nån inställning man måste göra också... kan inte hitta någon nu då jag kollar... så det sker nog helt automatiskt.