kalendern?

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Hup151, 13 jun 2011.

1. Hup151

Hup151 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

på startsidan efter att jag låst upp telefonen får jag upp en vit kvadrat mitt i som täcker ca 30% av bilden med texten "Inga kommande händelser i kalendern"? vet inte hur jag fått dit den och än mindre hur jag ska få bort den. är mycket irriterande. nån som vet hur och kan beskriva bra hur radera otyget och med förutsättningen att jag är rejält "hum i duvet" på telefonen?
    kanske inte hör till detta Forum men Telenor debiterar mig för "datatrafik" som belastar min pott hos dem trots att telefonen inte använts - inte mycket men ändock! jag använder den enbart för att ringa och ta emot samtal och emellanåt sms/mms., finns nån funktion som kan stängas av för datatrafiken? i så fall hur?

2. DRo

DRo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

För att ta bort den trycker du på den och håller kvar fingret en liten stund. Det ska då vibrera till och en knapp ska dyka upp längst upp där det står "Lägg till widget". Kalendern ska dessutom ha fått ett litet rött kryss i ena hörnet där du kan trycka för att plocka bort den. När du är klar är det bara att trycka på mittenknappen (Av de fysiska knapparna. Hem-knappen) och du är fit for fight igen.

Via inställningar kommer du åt "Trådlöst och Nätverk". Där letar du upp "Mobila nätverk" (längst ner) som du trycker på. Se till att Roaming och Datatrafik är urbockade så ska inte mobilen kunna göra något annat än att ringa och smsa (Är osäker på om mms funkar när datatrafik är avstängd)

Hoppas att det hjälpte!

3. Hup151

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så hemskt mycket för snabbt svar - men - ska vänta tills sonen kommer i morron - han är rätt duktig även om han inte kunde lösa problemet tidigare. din förklaring verkar klar så den kan hansäkert följa. ska berätta sen!

4. Hup151

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

lätt som en plätt! datatrafiken avstängd vad gäller kalendern så fick jag ett blått kryss (kanske färgblind) men genom att trycka på widget-knappen fick jag fram valet att ta bort ellerinte - och det gjorde jag! tack igen!:D