Kamera Fw..ifall nån missat..

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Hrc4u, 7 februari 2011.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    okej testade att sätta igång filmingen (rec) men är hur suddigt som helst när jag går nära ett objekt eller en text. Så med andra ord, ingen autofokus :/

Last edited: 11 februari 2011
  2. borelis

borelis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tror att mitt problem beror på att jag kör med hacked camera. Någon som vet hur man får tag på och lägger in original?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. cruzin4bruzin

cruzin4bruzin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu ser jag ...trycker på rec viftar med labbarna framför kameran ....då började det att fokusera. Men inte så bra som bild fokuset

4. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jodå, fokus funkar bättre :-)

5. TRF

TRF Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag har Docs senaste JS5 och telefonen fastnar i en omstart-loop när jag installerar detta... Har någon haft samma problem? Tur att jag gjorde en backup med CWM så jag kunde återställa...

6. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Om någon missat att filma före och efter så gjorde jag ett litet klipp o lade upp här: http://www.youtube.com/watch?v=p-8_dlusQUs där jag gjort det.

Notera att det var riktigt dålig belysning där jag var, men man ser ändå vilken enorm skillnad det är.

Tiny Turtle gillar detta.
  7. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Jorå min funkar MEN den tar 50s på sig att fokusera..... så det var inte undra på jag trodde det inte funkade

8. TRF

TRF Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skumt... efter återställningen med CWM gjorde jag ett nytt försök och då säger det att kamerafirmwaren redan är den senaste och inte behöver uppdateras... o_O MEN! har jag inte precis återställt till vad jag hade innan uppdateringen? Uppenbarligen gör inte CWM en *total*100%* återställning...

I alla fall, med CWM återställningen tog jag telefonen ut ur omstart-loopen, och så har jag nu den nya kamerafirmwaren med autofokus! :eek: resultatet blev bra, fast vägen dit var lite kringlig...

9. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Lysande video! Den som hasplar ur sig att de inte märker någon skillnad efter att ha sett den där videon behöver inte gå till optikern - de måste uppenbarligen skaffa en blindhund!

RobertRoos gillar detta.
  10. S-Droid

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Såg du mitt inlägg, sen så funkar den inte för många, telefoner/datorer beter sig så, funkar för vissa andra inte så lägg ner dryg attityden!

Last edited: 13 februari 2011
  11. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Men tagga ned lite nu! Nej, jag såg faktiskt inte ditt inlägg - jag öppnade upp ett lass trådar i olika flikar och du hann posta ditt inlägg innan jag sett videon och skrivit ett svar då jag trodde att RobertRoos inlägg var det senaste.

Vad du menar med resten av inlägget går inte att förstå, men när du lugnat ned dig lite så kanske du kan skriva om ditt inlägg till begriplig svenska så skall jag svara på det.

Att det var en enorm skillnad mellan före och efter i videon står jag fast vid och om det inte funkar för dig så är det tråkigt, men det förändrar inte det faktum att det var en makalös skillnad, eller hur? Hur du får det till "drygattityd" förstår jag inte.

12. S-Droid

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Den som hasplar ur sig att de inte märker någon skillnad efter att ha sett den där videon behöver inte gå till optikern - de måste uppenbarligen skaffa en blindhund!

Vad kallar du det om inte drygt?
    Begriplig svenska, men snälla........
    Jag skrev tidigare i den här tråden att autofokus inte fungade efter den här uppdateringen men nu förstår jag varför jag trodde det, jo för kameran tar 50sek på sig att göra det.

Det är inte bara jag som inte får det att funka som det är tänkt, läs tråden på xda så ser du

13. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kan intyga att autofokusen är extremt seg emellanåt.. börjar jag tex filma nära och sen ut i oändligheten stannar fokus på närbild ett BRA tag med påföljande lens blur. Rätt vad det är, fokuserar den om, över halvminuten senare. Dock är den inte alltid så seg, men för det mesta.. :(

14. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag tycker det verkar som om du behöver jobba på din läsförståelse. Jag skrev att efter att ha tittat på den där videon så måste man vara närmast blind för att inte se skillnad mellan efter och före - jag skrev inte ett förbannade någe om huruvida det blev bra eller dåligt på din lur.

Begriplig svenska var nog onödigt gnälligt från mig. Det går att klura ut vad du menar. Dock skulle jag rekommendera att du funderar lite på meningsbyggnad och interpunktion eftersom det lätt blir lite rörigt utan sådan.

Vi tittar igen:
    Såg du mitt inlägg, Nej - alltså kan du sluta och ta åt dig av påhoppet du inbillar dig att jag gjort.
    sen så funkar den inte för många, syftar "den" på FW-uppdateringen? Om så - jaha? Jag skrev att det var en väldig skillnad på telefonen i videon före och efter och *ingenting* om telefoner som uppgraderingen inte funkar på eftersom de inte har med saken att göra. Om jag skrev att filmen Avatar hade fantastisk 3D-känsla på bio så skulle du opponera dig med att för folk som saknar stereoskopiskt seende så är den inte alls det. Kom in i matchen nu.
    telefoner/datorer beter sig så, funkar för vissa andra inte Ja? Var någonstans har jag uttryckt något som motsäger det?
    så lägg ner dryg attityden! Jag var inte dryg - det sitter bara i huvudet på dig. Nu ett par inlägg senare låter jag säkert drygare, men det beror på ditt mästrande om något du bara inbillat dig.

Folketskebab gillar detta.
  15. S-Droid

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Tack för nu vet jag att du är en besserwisser också.

16. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    .och jag vet att du har problem att erkänna att du överreagerar när du missförstår någon. - Bra så?

Skall vi lägga ned den här skiten nu? Jag gjorde ursprungsinlägget med glatt humör eftersom jag var imponerad av hur mycket bättre det verkade bli - inte för att trycka ned nån.

17. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Fungerade inte på min heller :( Gick att installera men det gör ingen som helst skillnad.

EDIT: DOH! >< Man ska inte bara installera appen man ska köra den oxå *Facepalmar mig själv* Aja hjulet snurrar men hamstern är död, nu fungerar det ypperligt på min mobil :)

Last edited: 15 februari 2011
  18. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Den funkade för mig på doc JS3 och i doc JS5 var den redan implementerad.

19. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Skumt att det funkar för vissa och andra inte. Men XDA hjältarna är på det.

Vad menar du med den redan är implementerad i JS5? Det är väl en firmware för kameran som flashas "i kameran", inte något i den vanliga ROM:en.

20. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Ops, tankevurpa från min sida där :P Det stämmer naturligtvis.