Kan ej uppgradera till ICS

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Molpan, 20 sept 2013.

  1. Molpan

    Molpan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Nu är det ju så att jag har ett redigt problem med LG mobile support tool, jag försöker uppgradera till ICS men varje gång jag klickar på "starta uppgradering" så är det något som är fel. Jag får ett meddelande där det står "En åtgärd som inte stöds påbörjades."
    Jag har absolut ingen aning om vad felet kan vara, jag har följt alla punkter som "LGMST" givit mig.

    Någon här som har haft samma problem? Eller någon som har något svar på det här problemet? Är tacksam för snabbt svar!

    Mvh.
    Jag
     
  2. MegakriLL

    MegakriLL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Bumpar för intresse då jag sitter fast i samma sits.
    Hade Cyanogenmod 10.1, körde en återställning genom [GUIDE] Återställningstråden|NVFlash|EXT3 18/5-11 och uppdaterade till Gingerbread genom LG mobile support tool, och fortsatte uppdateringen till ICS med efter en stund vill den att man ska backupa filer och sen som ovanstående säger att: "Jag får ett meddelande där det står "En åtgärd som inte stöds påbörjades."
    lite hjälp skulle upskattas :)
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

  4. Molpan

    Molpan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  5. MegakriLL

    MegakriLL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Är problemet att telefonen låst sig?

    Updatera gärna som det funkar, har in möjlighet att testa själv denna vecka då X2:an är i sambons ficka..
     
    Last edited: 23 sept 2013
  6. Molpan

    Molpan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ingen aning om telefonen har låst sig faktiskt. Har ingen aning om vad som är problemet, och det verkar inte som det finns någon riktig lösning på det, Men jag ska testa guiden så fort som möjligt, för mobilen är väldigt o pålitlig just nu tyvärr :/ Den fryser och laggar väldigt mycket, ibland går det ej att använda tagnentbordet. Men jag uppdaterar så fort jag har testat guiden!
     
  7. MegakriLL

    MegakriLL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Chattade med LG Supporten igår och han sa att jag skulle fuluppdatera, så ska testa guiden.
     
  8. MegakriLL

    MegakriLL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Fick tag på LG:n och testa denna guiden jag fick av LG supporten och det fungerade.


    Fuluppdatering från LG.doc
     
    Last edited: 26 sept 2013
  9. Molpan

    Molpan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag försökte göra det här, och jag tror mitt batteri pajja eller något för att nu går det varken ladda eller starta skiten.. fml blir nog ny mobil asap och det blir då fan ingen LG igen ^^