kan inte använda mitt Wifi

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av Rubicon, 9 apr 2018.

  1. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Testa gå till general management och reset network settings. Detta resetar all nätverk Bluetooth/wifi/ möjligen mobil data också.
    Annars ta och lämna in den för byte av Wifi chip. Kan vara hårdvara fel.

    Har haft ibland Wifi slutat fungera när S8+ ligger i viloläge, men räckt med toogla Wifi av/på för min del.

    Kan kolla runt i routern igen om du hittar nåt konstigt som blockerar S8+ Mac/IP. Tvivlar på det, men skadar inte kolla igenom.
     
    Rubicon gillar detta.
  2. Rubicon

    Rubicon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2018
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    Ska kolla på detta imorgon, tror inte de är fel på routern då jag har haft problem med fler olika routrar både asus o linksys, ska kolla om de är nått med viloläget som du nämnde
     
  3. Mark72

    Mark72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Vet inte om problemet är löst, men lösningen är att använda statisk ip-adress.
    Har också en S8, dessutom har min sambo en Galaxy A5, och har haft exakt samma problem som ts. på båda telefonerna.
    Tog bort wifi accesserna, knappade in lösenordet på nytt, men innan man ansluter väljer man avancerad inställning, därunder väljer man statisk, sen får man knappa in ip-adressen som routern tilldelat. Detta har funkat på båda telefoner.
     
  4. Rubicon

    Rubicon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2018
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Problemet har avlösts för stunden fast nu har jag fått ett annat problem med min router istället så problemen fortsätter bara o kämpa på