Kan inte autentisera exchange ActiveSync

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av berg35, 10 maj 2010.

1. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Samma här, det vill säga att allt (mail, kontakter och kalender) funkade klockrent med Touchdown medan det inte funkar att synka kalendern med HTC.

*edit*
    Gjorde som i bifogad länk, och då funkade det.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=681164

Last edited: 9 jun 2010
  2. blitz

blitz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vilken mailserver miljö använder företaget? Vi har Exchange 2010 och jag har inga som helst problem med min Desrie.

3. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Exchange 2003 kör vi, och det funkar bra på kompisens Legend.

4. samspayed

samspayed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vi kör Exchange 2003. Jag hade problem med att få kopplat min Desire till Exchangen i våras, fick då IT-hjälp utifrån och till sist gick det.
    Fick tillbaka min Desire för ca 1 månad sedan efter byte av moderkort, och fick då koppla upp Desire mot servern igen och nu gick det utan problem, skönt!

Men, nu har jag ytterligare en Desire med samma uppdateringar och allt, som jag ska koppla upp mot Exchangen (ett annat konto) och där går det inte vägen. Får felmeddelandet "Fel, det gick inte att autentisera. Verifiera användarnamn och / eller lösenord.". Jag har kontrollerat detta många gånger och det är rätt.
    Jag testade för skojs skull att koppla upp den nya Desiren mot mitt konto, och då kom jag vidare, fick alltså inte detta felmeddelande. Det borde innebära att felet inte ligger i telefonen utan i profilen/kontot på Exchangen.

Jag har kontrollerat kontona i Active Directory och de skillnader som jag har hittat har jag ändrat, så nu ser kontona exakt likadana ut vad gäller inställningar, men jag lyckas fortfarande inte koppla upp mot den nya kontot.
    Ska snart starta om servern, får se om det kan hjälpa något för kontot. Kanske inte slår igenom innan det, eller så slår förändringarna inte igenom på kontot för att kontohavaren är inloggad nu, och den bör logga in och ut. Ska testa det.

Vi använder grafiskt lösenord på båda telefonerna.

5. egodeus

egodeus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lägger du till för.efternamn@domän.se så funkar det inte för mig i vår miljö från och med 2.2 för mig.

Kom dock på att [username]@domän.se funkade bra. kom då till "sida 2" där jag kunde lägga in DOMÄN\USERNAME på och resterande uppgifter.

6. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Gammal tråd, jag vet... Löste det sig med din Exchange?

Jag har aldrig haft problem med min Desire, men jag fick rapport häromdagen från en användare som precis köpt en Desire. Tydligen funkar det inte mot Exchangen om man har åäö i lösenordet???

Om någon med Desire skulle kunna prova detta vore jag ytterst tacksam, så jag vet om det är på min server eller i telefonen det är fel...

7. berg35

berg35 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja det löste sig.
    Det visade sig att det var servern som strulade. Senare på sommaren bytte vi mailadress, server osv på jobbet och efter det funkade det perfekt. Nu har vi tyvärr inte tillgång till servern ifrån våra telefoner längre utan vi får nöja oss med Outlook Web Acces via browsern.

Någon som vet om det kommit någon mailklient som kan koppla upp sig mot OWA? När jag kolla de förra våren var inte utbudet så stort.....

8. uncoloured

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

OK. Minns du om du hade åäö eller andra "specialtecken" i lösenordet eller var det något helt annat?

Vad menar du med koppla upp sig mot OWA? Duger inte ActiveSync?

9. berg35

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej det var helt enkelt servern som på något sätt inte tillät androidtelefoner. Det var inga specialtecken alls.

OWA= Outlook Web Access

Alltså någon app/klient som klarar av att läsa informationen med enbart webadress, inloggning och lösenord. Utan att behöva servernamn och annat "brôte". Jag har för mig att det fanns till min gamla SE w900i...

10. uncoloured

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Lite osäker på detaljerna, men OWA och ActiveSync är ju typ samma sak... Förövrigt behöver du bara precis de detaljerna du anger för att använda ActiveSync. webadress = servernamn

11. berg35

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu har jag hittat Touchdown som verkar funka.

Det enda problemet jag har hittat är att jag inte kan ladda ner och titta på bifogade filer, men den frågan kanske jag ska ta i en annan tråd?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Last edited: 26 apr 2011