Problem: Kan inte flytta appar till interna SD-kortet

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Milo1892, 15 apr 2013.

1. Milo1892

Milo1892 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Telefon: Samsung Galaxy S2
    Mjukvara: Android 4.1.2 stock
    Abonnemang: Tre

Jag har börjat få ett felmeddelande när jag försöker installera nya appar och uppdatera appar:

Kod:
    Det går inte att installera appen på standardinstallationsplatsen
    Jag har kollat lagringsutrymmet på telefonen i Inställningar -> Lagring:

Kod:
    Enhetsminne:
    Totalt utrymme: 1,97 GB
    Program: 1,82 GB
    Tillgängligt utrymme: 208 MB

USB-lagring:
    Totalt utrymme: 11,50 GB
    Tillgängligt utrymme: 10.02 GB

Jag verkar ha fyllt upp telefonens interna minne med appar. Lösningen verkar vara att flytta en del större appar, t.ex. spel, till det interna SD-kortet (som dumt nog verkar heta "USB-lagring" i Inställningar).

Jag laddade ner AppMgr III och försökte flytta en app till SD-kortet. Då fick jag felet:

Kod:
    Det går inte att flytta programmet. För lite lagringsutrymme
    Hur kan 10,02 GB vara för lite lagringsutrymme? o_O

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Har du ens prövat flytta med hjälp av telefonens inbyggda sätt att göra det på? Under Inställningar > Appar? ;)

3. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har precis samma problem som TS.

Kör också SGS2, 4.1.2, har försökt både med olika app2sd-appar och direkt genom programhanteraren. Får alltid samma "svar".

"Det går inte att flytta programmet. För lite lagringsutrymme."

Spelar ingen roll hur stor/liten appen är, eller vilken det är.

4. inact_0030

inact_0030 Guest

Har ni provat att avinstallera några appar först, innan ni ens börjar att flytta till lagringen? Ta bort några appar så det är i alla fall 300 mb eller mer ledigt. Man kan ju lätt lägga tillbaks apparna sedan om man inte klarar sig utan de man tog bort.

5. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag har 532mb ledigt enhetsminne och 4.42gb ledigt i usb-lagring. Går fortfarande inte att flytta över några appar, tyvärr.

6. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Verkar ju väldigt konstigt att man kan fylla upp 10 GB med appar???
    Jag tror inte på detta, en app tar ju inte så särskilt mycket plats, det är data som slukar GB. I mitt fall är det alla video-inspelningar jag gjort som fyller upp det mesta av utrymmet. Fast jag har omdirigerat kameran att spara på det externa SD-kortet så att ifall det blir problem kan jag ju bara köpa ett större...

Men som sagt var, är ni allvarliga när ni säger att appar kan fylla upp 10 GB???

7. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Finns ju spel som är över 1GB styck.

8. inact_0030

inact_0030 Guest

Om man har sådana problem får man nog överväga att fabriksåterställa och formatera den interna sd-lagringen.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

9. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag skulle inte säga att det är något stort problem just nu. Hämtar ut min SGS4 om 2 veckor, men tänkte att jag kanske skulle stöta på samma "problem" där. Ville bara veta om det fanns någon lösning på det, eller om det var något jag gjorde fel. Men det verkar onekligen konstigt att det fungerar på vissa enheter, och inte fungerar på andra. :)

10. Wide

Wide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fick samma problem jag med idag!, telefonen är bara några v och har bara ett 40tal appar. Så den är absolut inte full.

Vad kan ha hänt?. Fabriksåterställa??, det orkar man ju inte med...

cloud agent 2,7Gig?!, ska det ta så mkt?

Last edited: 22 apr 2013
  11. stimpen

stimpen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem här! Blir tokig på mobilen. Kan inte installera eller uppdatera större appar, och större i detta fallet är 30-50mb. Verkar som små uppdateringar på ett par mb fungerar än.
    Minnes status är.

Enhetsminne
    Totalt utrymme 1,97gb
    Program 1,23gb
    Tillgängligt Utrymme 318mb

USB-lagring
    Totalt utrymme
    Program 1,20gb
    Bilder etc tec
    Tillgängligt utrymme 2,11gb

Har försökt flytta appar genom att välja "Flytta till SD-kort" när jag går in i app menyn. Men får meddelande "Det går inte att flytta programmet." eller "Det går inte att flytta programmet. För lite lagringsutrymme" och just dessa två appar jag testa med nu är 63mb och 48mb så de borde få plats utan problem.
    Verkar vara ngt jevligt skumt med minneshanteringen eller ngt.
    En gång så rensa jag bort allt onödigt skit jag ej använde för jag hade samma problem men hade ledigt utrymme då också. Då funkade det igen att uppdatera appar men nu har problemet kommit igen och jag vill inte radera mer appar jag har ju utrymme och använder de appar jag har installerade.
    Sen varför ligger det Program både på Enhetsminnet och USB-lagring. Vad avgör vart appen hamnar?
    Där är också vissa appar där "flytta till SD-kort" är gråmarkerat så jag inte ens alternativet att flytta och det gäller även appar som inte är igång och jag tar "tvinga stoppa app" för säkerhets skull men flytta knappen tänds ändå inte.

Har JB 4.1.2

Last edited: 25 maj 2013
  12. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Alla appar trivs inte på sd-kortet, kan ju vara värt att tänka på.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

13. stimpen

stimpen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men är inte allt på ett minne fast olika partioner?
    Där är ju 16gb i den.
    2gb till system
    2gb enhetsminne för program o appar
    12gb usb-lagring för program, foto, video etc

Men allt är väl på samma minne fast olika partioner eller är de uppdelade?

Jag har haft detta strulet ett tag nu och är innerligt trött på skiten så nu har jag fabriksåterställt möget och den håller på att återställa sig nu. Tydligen sparar den vilka appar man hade installerat när man fabriksåterställer den så nu håller den på att installera alla appar igen. Gjort backup på alla bilder o filmer med. skall återställa allt och se om det funkar sen. Typ att det blivit ngt fel i minneshanteringen eller ngt under tiden man haft mobilen och har ändå uppdaterat den ett antal ggr. Kanske behöver en återställning för att fungera korrekt? Rapporterar sen om den funkar.

Ok nu när den var klar med installation och uppdatering av alla appar och med rensad "usb-lagring" typ 11gb ledigt och 749mb ledigt internminne.
    Men jag kan fortfarande inte flytta appar till "sd-kort" dvs "usb-lagring". Samma meddelande som innan att det inte går eller där inte finns plats.

Och verkar ha legat nått skit då jag innan hade 300mb ledigt och nu 749mb ledigt och vad jag kan se installera den alla appar jag hade innan återställningen.

Kollat lite till. Av mina appar är det bara två som lagrar ngt på "sd-kort" eller "usb-lagring", fattar inte varför de heter olika på olika ställen, och det är bla dead space som lägger 11 mb på enhetsminne och 300mb ngt i usb minne.
    Går jag in på specifikationerna står det.
    Totalt 366mb
    Program 11,70 mb
    USB-lagringsprogram 0,00 B
    Data 24,00kb
    SD-kort 354mb

Vad menar den med "USB-lagringsprogram"? För den kallar ju 12gb minnet ibland för USB-lagring och ibland för SD-kort och här ser man att den har installerat på SD-kort. Och varför funkar det inte att flytta ngt program manuellt till SD-kort? Verkar vara ngt fel med minnesbenämningarna eller ngt? Typ när man trycker på SD-kort är det fel så den vill flytta till ngt ställe som inte finns och säger det är fullt eller det inte går?

Men här kommer det sjuka, jag har även sworcery som i minneslistan står 183mb på usb-lagring. Går jag in i specifikationerna står det:
    Total 217mb
    program 33.62mb
    usb-lagringsprogram 183mb !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Data 68 kb
    SD-kort 0,00 b

Detta spel står angivet det ligger på "usb-lagringsprogram" och dead space på "sd-kort" medan båda ligger på 12gb minnet som ibland heter usb-lagring och ibland sd-kort.
    Verkar skumt

Last edited: 26 maj 2013
  14. patron165

patron165 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag har också samma problem. Jag har fan 8GB minneskort och ska ladda ner en app som knappt är 10mb och då står det "finns inte tillräckligt med lagringsutrymme". Jag fattar ingenting och är förbannad

15. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER