Kan inte komma åt Galaxy Buds-erbjudandet

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av agita, 8 mar 2019.

  1. agita

    agita Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2019
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3
    alla med felaktikt IMEI är välkomna att skriva om ni skulle få mer info eller om ni lyckas registrera er
     
    ooskar gillar detta.
  2. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Sitter i kö till Samsung chatten (9 i kö när jag drog igång den runt 08:20, nu är jag på plats 6).
    Testade Samsung Members nu igen för skojs skull och fick ett nytt felmeddelande som jag inte fått tidigare:
    "Bilagor : Ogiltig media uppladdad" (använder samma bild som igår då det funkade)

    Sen får jag fortfarande IMEI felet.
     
    LFCFredda gillar detta.
  3. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Skönt suttit i kö sen 08:00, blev nu utkickad från kön, den sa att alla agents var busy. Var nummer 3 när jag blev utkickad. PRICELESS feeling.
     
    DanSwe gillar detta.
  4. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Kan säga att du inte missade speciellt mycket. Kom fram efter 50 minuter och tanten verkade inte ha någon aning om vad som pågick utan började registrera ett ärende. Härligt tänkte jag och hoppades att hon skulle lösa ett utskick av Buds men icke. Efter att ha tagit ett gäng uppgifter så sa hon bara "försök igen om några dagar". Tyvärr fick jag ett jobbsamtal ungefär samtidigt så hann inte fråga varför kampanjen inte fungerar men ja, hon sa "testa igen om några dagar" och angående om de tar slut eller inte, hon kunde inte se lagerstatus så hon visste inte men sa att jag iaf hört av mig inom kampanjperioden så något får jag iaf.
     
    LFCFredda och night77 gillar detta.
  5. frpl

    frpl Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    1 018
    Mottagna gillanden:
    669

    MINA ENHETER

    Jag hängde på låset till kampanjsupporten idag. Enligt hon jag pratade med hade det blivit en bugg pga den höga belastningen (vilket jag tycker låter inte så troligt). Vidare berättade hon att man jobbade på att lösa det och räknar med att ha fått ordning på det till tisdag eller onsdag. Fick lämna mina uppgifter inklusive IMEI, och om jag fortfarande inte kunnat skicka in på onsdag så skulle jag kontakta dom igen för "snabbare hjälp".
    Frågade även om det fanns nån risk att man blev utan, varpå hon stammade fram att "ehm, det är ju så långt lagret räcker"..
     
    LFCFredda gillar detta.
  6. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Jag kom fram i telefonkön och fick höra att vänta bara några dagar. Samsung system har typ kraschat totalt så bara avvakta så ska det fungera. Testa någon gång om dagen typ.

    Hör av dig om tre dagar igen om det inte funkar. Tog namn, nummer och IMEI här också.
     
    LFCFredda gillar detta.
  7. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Jag registrerade mig i fredags, men har fortfarande inte fått en bekräftelse.
    Testade att gå in och registrera igen, men fick då felmeddelande att max deltagande uppnåtts. Så min registreringen har gått in, men konstigt jag inte fått bekräftelse alls.
     
  8. putte79

    putte79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Bara avvakta, det verkar vara strul med systemet.
     
  9. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Efter två misslyckade försök i fredags och i helgen så gick det för en lite stund sedan att få en registrering.
     
  10. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 301
    Mottagna gillanden:
    8 153
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Min bror (som har köpt en S10+) kom fram till supporten efter 50 minuters väntetid, de bad honom vänta ytterligare ett par dagar till så erbjudandet dyker upp i Samsung Member appen, annars får han återkomma så de fixar det manuellt.
     
  11. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Underbart att få detta igen!!:mad:
     

    Bifogade filer:

  12. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 301
    Mottagna gillanden:
    8 153
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    De kan markera dessa hörlurar med annorlunda streckkod eller helt enkelt (not for sale) label. . De kan alltid fixa något som gör att dessa hörlurar ska endast säljas med telefonen och inget annat.
     
  13. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Det låter ju som en möjlig lösning men man glömmer bort att hur många ska kan skicka till en åf då? Inte som att telefonerna skickades ut dagen innan direkt.
     
  14. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 301
    Mottagna gillanden:
    8 153
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    De kan alltid lösa det på ett smidigt sätt. Samsung borde ansvara helt för den typen av kampanjer istället för Vaddesta som nästan aldrig svarar på mejl eller svarar sent.

    Lite off topic:
    Min upplevelse var horribel med Vaddesta då de inte ville skicka hörlurar när jag köpte två S9+ lurar.. De påstod att jag redan fått, försökte förklara att jag köpte två telefoner och har rätt så slutade de svara mig. Jag åkte tillbaka till Elgiganten där jag köpte luren för att påpeka problemet vilket de tyckte att det ska inte vara problem även om jag köper 100st telefoner så ska jag få vad det lovas under kampanjen.

    Jag sa då att jag kommer att lämna tillbaka telefonen ifall Samsung/Vaddesta skickar inte mina hörlurar! Det tog en hel månad (fram och tillbaka) mellan mig och Elgiganten samt Samsung och i slutändan fick jag de. Riktigt irriterande och opprofisonellt beteende av alla! Jag ska inte jaga någon för sånt.

    Det andra problemet när jag beställde en Note 9 då skulle ett 512GB minneskort ingå, jag fick alltid error när jag registerede mig. Jag kontaktade Vaddesta som inte alls svarade, jag bestämde mig sen att registrera ett nytt Samsung konto på min mor med hennes telefonnummer och mejladress sen registrerade mitt köp och det direkt igenom.

    Så jag tycker det är inte alls acceptabelt att de gör så, varken Samsung eller Vaddesta och måste lösa det på ett annat sätt, kanske genom en färdig bundle under förbokningsperioden.
     
  15. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    För den som inte orkar så testade jag igen och denna gången tänkte sidan en bra stund då kändes som att det äntligen fungerade...jipiii! Sen efter 30 sekunder kom "Felaktivt IMEI"...
     
  16. Jolesson

    Jolesson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2012
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jag var och hämtade ut min telefon tidigare idag och lyckades få igenom kampanjerbjudande nu på första försöket!
     
    Trino gillar detta.
  17. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Fungerade för mig nu också! jag hade tidigare problem med att den meddelade felaktigt IMEI-nummer.
     
  18. Elgen

    Elgen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Nu gick min beställning igenom! Till slut!

    Har haft IMEI-problem sen i fredags. Men, nu funkade det alltså.

    Betyg till Samsung för denna kampanj är 0 av 10. Med lite god vilja, 1 av 10 men det beror nog mer på att alla här på forumet hjälpt till och berättat om era erfarenheter och problem. Samsung har ju inte hjälpt till alls.

    Så - tack alla här i tråden som hjälpte mig att ha lite is i magen. Tillslut gick det ju! :cool:
     
  19. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    435
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Vilken skitsida, nu när äntligen IMEI-numret går igenom fastnar den på sista "registrera"-knappen istället.
     
  20. frpl

    frpl Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    1 018
    Mottagna gillanden:
    669

    MINA ENHETER

    Haha, samma här. Suck!