kan inte ta emot mms

Diskussion i 'Blade' startad av sydeu, 5 maj 2011.

1. DroidJ

DroidJ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,Jag har haft samma problem med min Blade.har inte kunnat ta emot mms.
    nu fungerar det,jag minns inte riktigt vad jag la till eller tog bort på mina APN inställningar.
    men jag kan ta ett kort på min skärm med alla inställningar och maila till dig om du vill.
    Är det fler som har samma problem så kan jag maila till er också.

mvh Jenny

2. Rödskägg

Rödskägg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Heyo! du får gärna lägga upp bilden här :)

3. Korken

Korken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan varken skicka eller ta emot mms med min Blade, har halebop, på mina förra telefoner så gick det hur bra som helst att gå in på halebops sida och skriva in telefonnummeret så skulle inställningarna skickas, men då vart man tvungen att välja vilken modell på telefonen man hade och Blade fanns inte. Jag valde en random modell och då fick jag smset att jag skulle spara inställningarna jag fick men de kom inga, jo jag vet de var dumt att välja en random, klart det inte skulle fungera, men hur får jag mms inställningarna ? :(

4. lier

lier Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma sak här, har Tele2 och fom 1:a maj övergick mina mms till att bli "retrieving not allowed".
    Det konstiga är att jag kunnat ta emot mms innan dess.

Tele2 sa bara att jag kunde prova att ta emot i en annan telefon, men det hjälper ju inte.

Vad skulle kunna ha gjort så att de ändras sådär? Och borde inte operatören veta något isf?

5. Terror

Terror Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

byter Operatör :P

6. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Jag har fått såna MMS med, men bara från en viss person. Som dessutom också har en Blade...

7. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    jag rekommenderar starkt ett byte till cm7 för alla er som har problem med mms, det löste alla mina problem och förbättrade ju prestandan väldigt mycket också :) För mig är alla stora buggar lösta nu och allt fungerar utmärkt! (fm radio finns inte för de som behöver det)

8. Rödskägg

Rödskägg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Körde cm7 innan. Sen bytte ja till ss5. Allt funkar ju bra med Cm7 förutom batteritiden som typ är hälften..

9. BladeMan

BladeMan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem, avsändare dold, retrieving not allowed, hela tiden, sms funkar dock.

Kunde första veckan skicka och ta emot mms nu kan jag bara skicka sen cirka tre veckor tillbaka. Har inte gjort några konstiga inställningar, låst upp den eller flashat rom eller nåt.

Har varit i kontakt med nötterna på tele 2 där jag köpte telefonen, låst till comviq som jag har.

-Har du rätt inställningar för mms?
    -JAAAAAAAAAA, det frågar ni varje gång, har kunnat ta emot mms tidigare men nu helt plötsligt kan jag inte det.

Men bara för att testa har jag lagt in era inställningar från er hemsida igen ett antal gånger, inställningar efter tips från swedroid, inget hjälper, kan skicka men inte ta emot mms, datatrafik fungerar perfekt. Fabriksåterställt telefonen, inget hjälper.

Får ett nytt sim efter tjat, samma problem; retrieving not allowed.

Farsan har en blade lika färsk som min, vi byter simkort, och skickar mms till oss själva.
    Han kan med sitt tele2-sim i min telefon ta emot mms, jag kan inte ta emot mms i hans blade med mitt sim.
    Provar tjejens sim (Tele 2) i min blade, allt funkar, provar mitt sim i en polares blade, självklart fungerar inte mms då i dennes Blade-mobil.

Mitt sim funkar dock i andra mobiler förutom Blade (bara provat en gammal nokia dock) men inte i ZTE Blade.

Har påtalat detta fär Tele 2 när jag kommer fram men de fattar noll och har ingen förklaring.

-Har du provat startat om telefonen??
    -Har du provat att skicka en bild till dig själv??
    JAAAAAAAAAAA!

Kommer fram och till kundtjänst och frågar alltid kan om jag få tala med en tekniker?
    -Jag är tekniker, får jag som oftast som svar.
    Förklarar problemet.
    De fattar noll eller frågar idiotiska frågor och sen; häng kvar jag ska prata med en tekniker.
    ?????

Slutsats:
    De har noll koll där på Tele 2 just nu och vet inte hur de ska lösa problemet, de följer antagligen bara en standardmanual med frågor men när det faller utanför deras ramar är de som fågelholkar.

Hur som helst, om Tele2-folket surfar in här så ska de få lite upplysningar eftersom de aldrig skriver ner de man berättar för dem.

Mitt sim låst till comviq, funkar inte att ta emot mms i de tre ZTE Blade jag provat.
    Felmeddelande: retrieving not allowed, dock kan jag skicka mms till andra mobiler.

Tre andra med Tele2-simkort har provat min ZTE Blade och då fungerar det att ta emot mms på min ZTE Blade.

Vad är felet? Tre veckor har nu fortlöpt utan att jag fått ett besked. Jag antar att ni här på Swedroid kommer med lösningen före nötterna på Tele 2.

10. DroidJ

DroidJ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok,vi ska se om jag får till detta.
    börjar med APN nr 1.

Tele2 Internet.
    två bilder för att få med alla rader.
    lite suddiga men jag hoppas de hjälper.

Bifogade filer:

11. DroidJ

DroidJ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

och här är APN nr 2:Sov gott Droider.
    /Jenny

Bifogade filer:

12. jme2010

jme2010 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har ss r5 och kan inte skicka\ta emot mms med Telia.

Fattar inte hur det är tänkt, man ska ha två APN i listan (surf/mms), men man kan bara markera 1 av dom?

13. zabron

zabron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag får samma fel när jag tar emot MMS.
    Jag hade först SS r5 när felen dök upp, testade alla olika APN och inget funkade.
    Sen testade jag CM7 vilket var helt kasst för mig, bara massor av problem.
    Sen körde jag in Comviqs officiella 2,2 och har testat olika APN men allt bara strular.
    Vad skall man göra?

14. BladeMan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vi får invänta Tele2/Comviq och se när de får arslet ur vagnen och börjar ta sitt ansvar. Vi bör alla kräva pengar tillbaka på abonnemang och ni som har kontantkort bör kräva en ersättning med.
    De är endast när kunder lämnar Tele2 eller kräver ersättning som de kommer börja ta tag i problemet.

15. BladeMan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det nån som hittat en permanent lösning på MMS-problemet?

Har varit i kontakt med Tele2 cirka 20 gånger nu och det har provat allt men inget hjälper. Mitt simkort och ZTE Blade fungerar inte (provat på tre stycken) men tjejens comviq-sim och min Blade funkar alldeles utmärkt, alla MMS kommer fram till min Blade.

Jag kan inte se något annat fel än att mitt sim och Blade inte går ihop fast jag fick ett nytt sim för tre veckor sen. Cirka 1-2 MMS av 10 kommer fram när jag skickar till mig själv resterande blir okänd avsändare, retrieving not allowed.

Vad tror ni kan vara fel med MMS:et

16. stelin

stelin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    918

MINA ENHETER

Kolla inlägg 16 och 17 i den här tråden där är 2 förlag på lösningar

17. BladeMan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har börjat fundera på detta men är helt säker på hur man gör och många pratar om att batteritiden blir sämre med CM7.

Men jag ska göra ett försök, har just nu android 2.2 och gen 2 så mycket vet jag och kernel 2.6.32.9 och version CSE_P729VV1.0.0B01

Så är detta bara att tanka ner CM7 och installera eller måste man roota och i så fall hur. Ska man göra backup på android 2.2 innan. Vet att det finns lite faq men har svårt att hitta exakt vad jag ska ha och göra för min modell och version.

Tackar.

18. Unnamed

Unnamed Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lösningen på problemet är att installera Tele2s 2.2 från ZTEs hemsida.

OBS Jag har ett Tele2-simkort
    För mig började "retrieving not allowed" med att jag gick från 2.1 till 2.2 med Comviqs Fryo update. Efter kontakt med support lyckades jag tillslut få ett nytt simkort, men problemet återstod.

Det underliga var att andra simkort från Tele2 utan problem kunde ta emot MMS i just min mobil och mitt simkort kunde ta emot MMS i andra mobiler, så när jag fått ett nytt simkort och det inte fungerade så känndes det som att mitt nummer tillsammans med denhär mobilen inte kunde ta emot MMS.

Sedan av en slump så installerade jag Tele2s 2.2 ovanpå Comviqs 2.2 och problemet var borta, dock försvann widgeten till höger där man kunde kontrollera wlan/gps,3g osv på ett smidigt sätt.

19. Laggboxx

Laggboxx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Unnamed! Nu återstår det bara att se om du blir dagens hjälte eller inte :) Jag har Comviq osm operatör och skall prova detta.

Edit: Körde bara med detta så funkade allt :)
    ZTE Blade

Tryck Meny
    Välj Inställningar
    Välj Trådlösa Styrenheter
    Välj Mobilt Nätverk
    Välj Åtkomstpunktsnamn

Tryck meny Meny
    Välj Nytt APN

Amge följande
    Name Tele2 MMS
    Åtkomst punkt internet.tele2.se
    Proxy Har inte Angetts
    Port Har inte Angetts
    Användarnamn Har inte Angetts
    Lösenord Har inte Angetts
    Server Har inte Angetts
    MMSC http://mmsc.tele2.se
    MMS proxy 130.244.202.30
    MMS port 8080
    MMS protocol Wap 2.0
    MCC 240
    MNC 07
    APN type mms

Klart

Hoppas det löser sig för lite fler nu :)

Last edited: 17 jul 2011