Problem: Kan inte uppgradera till 4.2

Diskussion i 'Google Nexus' startad av vunik, 18 nov 2012.

1. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Om de inte är något nytt som du känner du måste ha ifrån 4.2.1 så tycker jag du ska vänta. Jag blev missnöjd iaf med 4.2.1. Kör med 4.1.2 nu istället som funkar perfa!

2. th0car

th0car Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Körde enligt Christoffer L:s förslag i inlägg #9. Lite nervöst eftersom det var min första "åverkan" på en Android-enhet. Allt funkade dock bra och jag kör nu 4.2.1 på min hittills icke uppgraderingsbara Nexus 7:a. Tack för hjälpen!

3. bippsie

bippsie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej allihopa! Har även jag fått en "trasig" N7:a, antar jag. Kan inte uppdatera till 4.2.1, för en liggande droid med triangel. Funderar nu på att lägga in uppdateringen via datorn istället, men undrar hur det fungerar? Försvinner allt på plattan på så vis? Hur stor är risken att plattan blir brickad/går sönder?

Om det blir samma resultat av att uppdatera via datorn som OTA, så kan jag ju lika gärna göra det. Har dock hört att många upplever 4.2.1 som lite slött och ostabilt i jämförelse med 4.1.2, stämmer det?

Tack för svar!

4. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Jag har inte lyckats installera om systemet från datorn utan att rensa data-partitionen iaf. När det däremot blev fel på OTA till Galaxy Nesus så kunde jag laga det genom att installera om den nya versionen, men utan att rensa data.

Tror det borde räcka att du installerar om recoveryn för versionen du kör nu för att OTA ska börja fungera igen. Om jag inte missat något, men det står väl i tråden i sådant fall.

5. bippsie

bippsie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, kan någon ge svar på hur man gör det? Kan vara värt att testa! Länk/guide vore tacksamt!

6. fordp

fordp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag ska skicka iväg min på service för att det inte går att uppdatera. Finns det något sätt att spara hur lång man kommit i spel och liknande om de skulle resetta hela plattan?

7. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Äntligen slipper min fru dendär OTA-alerten som aldrig lyckas uppgradera till 4.2.2! :)