Kan ni rekommendera Optimus 2X idag?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Jompis, 25 nov 2011.

1. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hejsan!
    Jag är påväg att byta ut min HTC Legend och har kikat på en Samsung Galaxy S2. Jag gillar dock inte att den är så tunn och lätt och började kika på alternativ.
    LG Optimus 2X var då ett ganska bra alternativ. Jag har hört både mycket bra och dåligt om denna.
    Jag kan säga redan direkt att jag kommer att lägga in Cyanogenmod det första jag gör. Så bortse från original-romen om ni har synpunkter.

Det som också gör att jag gillar 2X mer än S2 är baksidan, att den inte är lika hal. SuperAmoled ska ju vara skarpare och ljusstarkare. Men jag föredrar faktiskt HTC:s skärmar som är lite skönare för mina ögon. Visst är det samma skärm i 2X? SuperLCD om jag inte minns fel.

Priset är också en avgörande faktor. I dagsläget skiljer den 1200 kronor på El-giganten. Tänkte köra Collect@Store så att jag får ett vettigare pris och kan lämna in den på orten om något är fel.

Så vad tror ni? Gör jag rätt i att köpa den här?

2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Om du känner att O2X är rätt för dig tycker jag att du ska slå till. :) Jag hade en O2X innan och jag var mycket nöjd med den. Dock är jag som ett barn med nya leksaker, dom är rolig i en kvart och sedan sitter man där skriker efter nya leksaker. :D

3. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Haha. Ja, jag har klarat mig 1,5 år med min Legend. Men 320*480 och 600MHz är ingenting för en person som jobbar med Android-utveckling och gillar teknik. Jag vet inte hur jag har lyckats ha den såhär länge. Måste vara aluminiumskalet.

Jag får nästan lita på ditt omdöme och åka ner och kladda lite på den på El-Giganten imorgon.

4. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

När jag såg rubriken på denna tråd så tänkte jag inte rekommendera den till dig bara för att lg är förbannat taskiga...

..men eftersom du ändå tänkte lägga in CM7 så måste jag rekommendera den :P det är en telefon som ligger sjukt bra i pris i förhållande till vad man får med en bra rom inlagd, LG original har inte riktigt lyckats med detta men CM7 är riktigt najs! ångrar inte en sekund att jag köpte telefonen förutom när jag tänker på stackarna som kör original rom, men med cm7 är den guld.

så KÖP!

5. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Svårt sitter själv med en som strular med allt. Fast det kan ju vara hårdvaran i min. Får man en som funkar så är den kanon. Och jag själv tror att det är rätt riskfritt att köpa en nu eftersom dom säkert hittat den felande punkten i telefonerna. Så välj en vit för jag har svårt att tro att dom inte gjort någe ändring och kommer ut med en ny färg bara.

6. hejo

hejo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte haft några som helst problem med min, nån gång tror jag den har segat ner sig och kanske hängt sig men de gör väl vilken dator som helst.

7. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag beställde en idag. Den kommer ju i vilket fall vara bättre än min HTC Legend på alla punkter. Så jag har svårt att tro att jag blir besviken.

8. droidzzz

droidzzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Syma mobile
    Telefon:
    Iphone 12 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Syma mobile
    Telefon:
    Iphone 12 mini
    Hade problem nu i slutet när jag körde cm7/miui och det var att basebandet kraschade en gång i timmen ungefär vilket resulterade i att jag inte kunde ringa med telefonen. Sjukt störande och är nu tillbaka på original för att reklamera skiten.

Sent from my VegaComb using Tapatalk

9. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Nej för faaaaan!

Tyvärr är en gammal desire ett bättre köp!

10. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Motivering?

11. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ja, har läst att folk haft lite problem med det. Men det fanns några alternativ som verkade fungera för de flesta. Bara att flasha om. ser till att fixa allting direkt innan jag ens använder telefonen, så jag slipper lägga in saker gång på gång.

12. droidzzz

droidzzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Syma mobile
    Telefon:
    Iphone 12 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Syma mobile
    Telefon:
    Iphone 12 mini
    Hjälpte inte att flascha om utan fick starta om den efter varje samtal som inte ens kopplade. Det enda som funkade var i stort sett wifi :( så akta dig för lg säger jag bara

Sent from my VegaComb using Tapatalk

13. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Okej, men i ditt fall är det ju bara att lämna in den. Min bror hade problem med att hans S2 kopplade ner samtal också. Min Legend har jag fått byta display på. Det finns nog skit vad man än köper.

14. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Som du skriver kan det bli strul oavsett märke, LG har fått ett lite dåligt rykte mycket pga halvdan mjukvara vid releasen av O2X och även O3D även om O3D var lite bättre och att de körde på android 2.2 hjälpte inte direkt.
    Men folk glömmer lätt att LG faktiskt tryckte ut uppdateringar ganska ofta jämfört med andra tillverkare, 2.3.5 tog gräsligt lång tid att komma och troligen pga responsen insåg LG det själva men det var inte så att de inte försökte med andra uppdateringar.
    LG är inte felfria, långt ifrån men tjejen har kört med O2X från releasen typ, bytte till CM7 så snabbt det gick och har inte haft märkbart med strul sedan dess; några omstarter, någon bsod men inget som varit mer än vilken annan telefon som helst.
    Jag har kört O3D sedan release och är sjukt nöjd, speciellt nu när moddingen har kommit igång ordentligt och nu när ICS kommer komma, hoppas LG kör på men om inte annat gör Cyanogen gänget det ;P

Sent from my LG-P920 using Tapatalk

EDIT:
    Kan f.ö. tilläggas att prestandamässigt ligger O3D jämt med SGS2 på samma Mhz och att ändra Mhz nu på O3D är jätte lätt och det är inte direkt OC så länge du håller dig på 1200 eller under då chip-setet är designat för 1200 men LG har underklockat det lite (ren idioti IMO), tänkte jag skulle nämna det iom att du jobbar med utveckling och S3D är ju lite extra skoj ;)

Last edited: 26 nov 2011
  15. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Men om s2 är för tunn finns ju det större batteriet som gör den tjockare.:)

16. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag kan stämma in i kören som haft problem.

Omstarter
    Problem med att den blir seg efter upptid över 12 timmar
    BSOD
    SMS som inte kommer fram
    Samtal som inte kommer till mig
    Gnekig batterilucka efter alla uttagningar av batteriet.

Frun har min gamla desire som aldrig krånglade, det gör den fortfarande inte.

Sen är det värsta att den inte blev ett dugg bättre med gingerbread, så problemen är för stora för LG att ordna..

17. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Men kör du CM7?

18. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Precis, några omstarter och sånt kan jag leva med. Det har jag på min telefon nu också. Så jag kommer säkert att bli nöjd tillslut! Tack för att du tog dig tid att skriva ett utförligt inlägg.

19. hejo

hejo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är så kul att så många tycker att det är jobbigt att den blir "seg" efter si och så många timmar, oftast flera dagar/dygn. Så svårt kan de väl inte vara att starta om den? Det tar ju bara 1 minut :) Jag menar vilken laptop eller stationär dator som helst blir ju "seg" när den har vart igång länge sen om det beror på minnet eller nåt annat de är jag inte så kunnig för att kunna svara på...

20. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jasså det blir den. Min lilla Asus eee som jag sitter vid nu har nog inte vart avstängd på över en månad. Och den är inte seg alls.