Kanske blir en iphone ändå?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Wimz3n, 25 jun 2012.

1. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det går ju att köra dubbla telefoner och alternera. Jag byter regelbundet mellan min Nexus S (privat abonnemang) och min iPhone 4 (jobbabonnemang) och vidarebefordrar samtalen mellan dem. Eftersom alla kontakter, kalender och mail ligger hos Google så är det inga problem att få allt att fungera sömlöst mellan telefonerna.
    Det enda som inte fungerar bra är att läsa de SMS som skickas till min iPhone när jag kör Android. iPhone förhindrar att appar läser SMS om man inte jailbreakar. Tvärtom fungerar däremot bra via t.ex. mightytext.

Kanske dags att jailbreaka min iPhone...

2. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Vet inte om din upplevelse har med din LG 2X att göra. Jag har en sådan också, enbart
    som hackerlur då den inte duger till så mycket mer.

Tittar du på en modern Androidtelefon idag kommer du aldrig vilja titta på en X2 igen.
    Sen är det inte alla som föredrar Vanilla Android, något du verkar skapa till ett faktum.
    För min del anser jag att de flesta telefonerna är betydligt hemtrevligare, mer ombonade
    och har smartare funktioner OVANPÅ det jag har i min Nexus.

Tantens S3 är ombonad med mycket pill.. Dock är den inte särskilt rapp.
    Systers Xperia S är rapp, minimalt moddad av Sony och trevlig med bra funktioner.
    Tantens jobblur, iPhone 4, ligger bara i väskan då den helt enkelt inte tillför något alls
    jämfört med hennes S3. :)

Själv kör jag LG x2 som hackerlur, Nexus S som jobblur och Galaxy Nexus som privatlur.
    Jag är nöjd. Allt fungerar och jag har inga som helst problem.

Jag hade avvaktat och sett hur nya iPhone 5 (?) kommer bli. OS:et verkar i alla fall redan
    vara presenterat och till synes verkar det dessutom inte vara något nytt att tala om.
    Inte något som är -NYTT- för oss - men kanske för iPhoneägarna.

Däremot telefonen beryktas innehålla 16:9-tv på omkring 4". Propp och grafikdel är väl
    okänt men lär vara bra saker.. Om det däremot klår S3 låter jag vara osagt..
    Det ska ju fungera som telefon och klara dagen ut. Därför går inte t.ex iPad gen 3's hw
    att trycka i.

Om du tittar på annat än bara just telefonen händer det något med Android.
    Något som inte, enligt vad jag vet, finns på WP7 eller WP8 och troligtvis inte
    möjligt på iPhone är att använda telefonen som dator.

Ubuntu för Android är på G. Dockningstationer är på ingång som kan flytta Android till
    skrivbordet och använda som surfstation och lite annat.

iOS ser inte alls ut att vara anpassat för detta och att starta Ubuntu eller liknande skulle
    aldrig tillåtas ur kartong från Apple.

Vet inte hur du ser det.. Men jag skulle gärna sitta i soffan med dockad lur och surfa
    med trådlöst tangentbord och mus, se på filmer osv.

Sen gillar jag youtube och se musikvideos etc.. Prova sök på en känd artist på din iPhone
    och se om du får se videon på Youtube ;)

// A

Edit: Rättstavningar

Last edited: 27 jun 2012
    Wimz3n gillar detta.
  3. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Oj, du gav mig det jag ville ha. Lite av varje faktiskt.
    Och jo, jag tror också att det kar med min LG-lur att göra att jag blir trött. Jag har ingen annan lur just nu och kan inte gå över till annan så lätt. Fick däremot chansen att pilla med någon nyare HTC som var grovt optimerad och fick en känsla jag fått förut: "Varför var jag så dum att köpa en LG från första början?"

Ska nog överväga fördelar nackdelar ett tag till, men nu känns det som att jag ska klämma lite mer på Androider igen.

Tack Holk! Du har fått mig på fötter igen ;)

holck gillar detta.
  4. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Np :)

Titta runt lite. Ta en highend-android mot en highend WP7 och en iPhone 4S.
    Bara att jämföra vad du gillar mest. Versabiliteten kommer aldrig slås men koncepten
    kan tilltala många. Flera gillar WP7. Jag gillar det ibland men hamnar ofta i lägen det inte
    alls intresserar mig - av det jag har fått chansen att testa. Men klart intressantare än
    vad iPhonen är för mig. Vi har både på jobbet, en hemma samt iPad hemma.

Tant har mycket roligare på sin Asus Transformer än vad jag har på min iPad jag fick av
    jobbet för något år sedan :P

Jag talar ju såklart vinklat då jag utgår från min åsikt men hälften av dem jag pratar med
    är positivt överraskade av WP7 och gillar det.

Apple vet du redan så mycket om så jag behöver inte gå in på det.
    Dock får du inte göra som du vill :P

Aja, ut och leta och få upp intresset!
    Eller så provar du en Cyanogenmod på din LG. Min kör ICS 4.0.4.

// A