Vet inte om din upplevelse har med din LG 2X att göra. Jag har en sådan också, enbart
som hackerlur då den inte duger till så mycket mer.
Tittar du på en modern Androidtelefon idag kommer du aldrig vilja titta på en X2 igen.
Sen är det inte alla som föredrar Vanilla Android, något du verkar skapa till ett faktum.
För min del anser jag att de flesta telefonerna är betydligt hemtrevligare, mer ombonade
och har smartare funktioner OVANPÅ det jag har i min Nexus.
Tantens S3 är ombonad med mycket pill.. Dock är den inte särskilt rapp.
Systers Xperia S är rapp, minimalt moddad av Sony och trevlig med bra funktioner.
Tantens jobblur, iPhone 4, ligger bara i väskan då den helt enkelt inte tillför något alls
jämfört med hennes S3.
Själv kör jag LG x2 som hackerlur, Nexus S som jobblur och Galaxy Nexus som privatlur.
Jag är nöjd. Allt fungerar och jag har inga som helst problem.
Jag hade avvaktat och sett hur nya iPhone 5 (?) kommer bli. OS:et verkar i alla fall redan
vara presenterat och till synes verkar det dessutom inte vara något nytt att tala om.
Inte något som är -NYTT- för oss - men kanske för iPhoneägarna.
Däremot telefonen beryktas innehålla 16:9-tv på omkring 4". Propp och grafikdel är väl
okänt men lär vara bra saker.. Om det däremot klår S3 låter jag vara osagt..
Det ska ju fungera som telefon och klara dagen ut. Därför går inte t.ex iPad gen 3's hw
att trycka i.
Om du tittar på annat än bara just telefonen händer det något med Android.
Något som inte, enligt vad
jag vet, finns på WP7 eller WP8 och troligtvis inte
möjligt på iPhone är att använda telefonen som dator.
Ubuntu för Android är på G. Dockningstationer är på ingång som kan flytta Android till
skrivbordet och använda som surfstation och lite annat.
iOS ser inte alls ut att vara anpassat för detta och att starta Ubuntu eller liknande skulle
aldrig tillåtas ur kartong från Apple.
Vet inte hur du ser det.. Men jag skulle gärna sitta i soffan med dockad lur och surfa
med trådlöst tangentbord och mus, se på filmer osv.
Sen gillar jag youtube och se musikvideos etc.. Prova sök på en känd artist på din iPhone
och se om du får se videon på Youtube
// A
Edit: Rättstavningar
Click to expand...