Kass batteritid ?

Discussion in 'Xperia arc - Allmänt' started by TernFis, Mar 28, 2011.

1. Exodite

Exodite Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hoppas det bara är något sådant som är problemet.

Jag har bara haft min Arc sedan i fredags kväll, laddar den tredje gången i skrivande stund, men jag gick från 73% 01.15 till 15% 07.25. Dvs. nästan 10% i timmen på standby med bara GSM aktivt och bara medföljande services som kör. :ehm:

'Phone idle' och 'Cell standby' i topp på batteriförbrukningen med 27% vardera.

Nåväl, jag får återkomma om ett par veckor. :)

Lite orättvist känns det iallafall då min sambos N8 klarade tre dygn på första laddningen.

Last edited: Apr 4, 2011
  2. kgb_swe

kgb_swe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft samma problem som Exodite, drog enormt mycket batteri i standbyläge (telefon i originalutförande med det mesta avslaget och knappt någon synkning). Det som löste det för mig var att starta om telefonen . Har inte upplevt något problem sedan dess. Någon typ av bugg är det (med tanke på att flertalet ändock har problem) men det kommer nog lösas i framtida uppdateringar utgår jag från. Får låta det gå ett par dagar till så batteriet blir inkört (varför nu dagens batterier ska behöva en "inkörningsperiod" om 2 veckor, absurt). Hittills är i alla fall batteritiden markant sämre än på min Desire med i stort sett samma användning, apps och synkningsrutiner.

3. Oxygen

Oxygen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har nog bättre batteritid med arcen än med X10 mini... Med bluetooth, synk varje timme och data igång tappar den ca. 2% i timmen i standby...

4. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också problem med batteri tiden, jag tog den ur laddaren för 2 timmar sedan, och nu har jag 86% kvar på batteriet, och den har bara legat i fickan. Detta är verkligen dåligt, min desire hade dubbelt så bra batteri tid.
    Vad alla man göra åt detta? Telefonen håller ju inte en hel dag, ska man lämna tillbaka den?

5. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Upplever inte att batteritiden är kass på min arc. Har inte gjort något onormalt med telefonen heller. Den drar dock lite mer i standby än vad min nexus one gjorde. Men på min nexus så körde jag med längre spänning på cpu och hade också andra förändringar som gjorde att den knappt drog något batteri alls i standby. Men vet mig också med att när jag installerade gingerbread på min nexus så blev standby tiden sämre så för min del känns det mer som att det är en bugg i Gingerbread än att det skulle vara fel på telefonen. Med andra ord mjukvara uppdatering kommer att kunna lösa detta problemet.

6. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Tappade 45 procent inatt
    Lite skumt med tanke på hur lite den tog under användning

7. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är inte wifi buggen då som många 2.3 lider av?

8. Exodite

MINA ENHETER

Vad exakt innebär detta? Drar enheten onödigt mycket ström med WiFi igång?

Googlade på det men inget relevant dök upp, iallafall inte omedelbart.

Själv tappade jag 58% på dryga sex timmar med bara GSM igång. Dvs. ingen Wi-Fi, BT eller applikationer i bakgrunden.

9. agent00soul

agent00soul Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Var ställer man in hur ofta den ska synka? Jag hittar bara av/påknapp för synken.
    Min Arc har f.ö. 25% batteri kvar efter en dag och 16 timmar.

10. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag gick till sängs hade jag 100% - och efter min långkörare till sömn på 10 timmar, hade jag 94% kvar när jag vaknade.

Det är bra i idle vill jag påstå! :)

11. Exodite

MINA ENHETER

Det gör mig iallafall hoppfull att batteritiden kommer bli bättre, stor skillnad på 0.6 och 9% i timmen trots allt... :P

12. nuno2k

nuno2k Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ni som har problem med hög batteriförbrukning i standby-läge se hit!

Efter tips från holck stängde jag av luren och tog ut batteriet i 2 min. Sedan dess drar den nästan inget i standby och innan tappade jag 5% i timmen. Jag kanske inte ska ropa hej för tidigt men prova det ni med!

13. Cim-Inc

MINA ENHETER

eller så kör man tills telefonen stänger av sig självt, väntar c:a 1 minut, pluggar i laddaren och låter den ladda till fullt.

då ska batteriet kalibreras som det heter.

14. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej det är en bugg som gör att wifi drar ström utan att vara igång av någon anledning. För att komma undan problemet så kan jag rekomendera att ställa in wifi sleep policy till never och sedan stänga av Wifi när du inte använder den.
    Vet att det låter lite sjuk att ha den inställningen men det brukar oftast lösa problemet.

Lite lustigt så märkte jag att från fabrik så var telefonen inställd på det sättet. Så det känns ju som om de vet om buggen :P

Exodite likes this.
  15. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Wi-fi var av :)

Drog en reboot nu vid 9 och uppladdad till 50% och ska låta den ligga nu och se om det kanske bara var någon process som fastnat

16. holck

holck Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Inte samma sak. Man ska ha medium i laddning när man gör det jag tipsa om :)

Sent from my Nexus S using Tapatalk

17. Cim-Inc

MINA ENHETER

sa aldrig att det var samma sak ;) sa bara att det brukar fixa till problemet ;)

18. psykedelisk

psykedelisk Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

ett tipps.. jag avinstallerade alla mina appar jag har laddat hem igår.. och nu har jag efter 3½ h användande 100%!!!! procent kvar.. helt sjukt.. förut så tappade jag ca 10-15% i timmen.. så nu ska jag installera en app åt gången för att se när batteriet börjar att suga igen.. är helt överlycklig nu att batteriet har blivit så grymt.. kan inte fatta det själv..

19. Exodite

MINA ENHETER

Ah, där ser man!

Nu har jag iofs. manuellt slagit av Wi-Fi på nätterna iallafall, via strategiska widgets, men det var bra att veta.

20. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Märkte det i morse. Trots att WiFi var av så efter en halvtimme jag tog ur laddaren så stod just WiFi för 80 % av batteritiden. Har nu ändrat inställningarna till aldrig. Annars så är det mycket bättre batteritid redan nu än mot min gamla x10. :-)

Sent from my SE ARC using tapatalk.