Kass batteritid ?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av TernFis, 28 mar 2011.

1. Ulven80

Ulven80 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min drog oxå ur mer än halva batteriet på en natt! När jag startade om den och laddade hade batteriet inte sjunkit alls lika mycket. Stängt av bakgrundsdata oxå...fast skulle vilja ha en widget till det med on off...Nu har jag gjort en genväg med "Any Cut".

2. Exodite

Exodite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Fyller inte 'Data traffic'-widgeten mer eller mindre den funktionen?

3. Ulven80

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej släcker jag "data trafik widgeten" så stängs inte bakgrundsdata av under konton och synkronisering!!

4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Helt sjukt vilken skillnad det har blivit på mitt batteri.
    Har visserligen inte använt den riktigt lika hårt idag som jag gjort tidigare men det har lyssnats på Spotify i en timma ungefär, surfats lite, några korta samtal och lite små pill på den idag. Har på 5 timmar gått ner 5%!!!
    Igår gick den ner minst 10% i timmen och den enda skillnaden var att jag surfade lite mer men det kan ha rört sig om MAX 40-45 min mer än idag.
    Var lite inne på att köra en DOA och lämna tebax och byta ut den men som det har blivit idag så kommer jag utan tvekan behålla den jag har :D

5. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Vad har du gjort?

6. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Inget speciellt.
    Den fick sitta i laddaren i 12timmar från igår kväll till imorse och nu flyter det på som bara fan :D
    Önskar jag kunde givit ett bättre svar men har ingen vettig förklaring.

Sorksat gillar detta.
  7. vaette

vaette Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Alltså, jag vet inte om detta är fallet på Arc, men Android sedan 2.2 kör vad som heter "Android Backup Service", vilken kör backups av en massa inställningar och användardata till ens Google-konto. Den här processen sker ganska sakta och i bakgrunden, och innebär att de första dagarna med en ny rom/telefon/konto så används mer batteri och data än man kan vänta sig när backup gjorts på grundutbudet av applikationer. Mycket samma "problem" existerar i att Dalvik håller på att bygga upp sin cache med JIT-resultat och statistik för all kod som finns på telefonen. Den här processen blir klar så snart man kört alla sina mest använda apps några gånger, och efter det blir både prestandan och batteritiden bättre.

Så överlag skall man inte titta alltför noga på hur batteriet beter sig förrän man använt telefonen någon vecka (allrahelst blir det om backup-systemet är anledningen självbesannande om man stänger av bakgrundsdata, då man sedan alltid kommer att ha en backup-backlog som påbörjas om man knäpper på bakgrundsdatan igen).

agent00soul gillar detta.
  8. Steniz

Steniz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som har testat lyssna på musik å spelat upp videor och har en aning om hur mycket detta belastar batteriet?? Man vill ju kunna använda arcen när man är på resa å dylikt utan att batteriet är slut när man kommer fram...

9. TomasL

TomasL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    151
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 10.1
    Jag är nu uppe i ganska precis 3dygn och jag har fortfarande 20% kvar.
    Då är ju detta med daglig använding med allt vad det innebär av samtal, SMS/MMS, surfande och mailsync osv. Så jag skulle mycket väl kunna tänka mig att man skulle kunna komma upp i 5 dygn om man stänger av sync och 3G osv. Men då är det iochförsig ingen mening med att ha en smartphone.
    Vill bara säga att jag tror inte att 5 dygn är omöjligt.

10. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

WOW. använder du inte din telefon? Jag är inte ens nära tre dygn, men använder det förmodligen betydligt mer än du. Fast jag kan inte se hur jag skulle kunna lyckas med det med endast väldigt lite använding.

11. TomasL

TomasL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    151
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 10.1
    Jo visst använder jag den. Pratar en del, en hel del SMS/MMS och surfande både via wifi & 3G. Syncar även min gmail. Kollar även En del forum.

Sent from my Xperia ARC using Tapatalk Pro.

12. Actt

Actt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

26 timmar har den vart igång på första laddningen 9% kvar i skrivande stund pillat bra mycket smsat och ringt ett par samtal idag tatt lite kort och kört radio och spotify surfat på jobbet natten som va lite knas med wifi bara men kan va routern, Så det kommer nog bli godkänd batteri tid på denna underbara skapelse. :-D

Arc

13. pj87

pj87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

kul o_O idag så spelade jag spel 30 min, ringde ca 30 min, 7-10 sms, uppkopplad mot wifi (surfade inget dock) inget annat som låg o cynka å skärmen på 65% ljus.
    Tog mobilen från laddaren med 100% kl 06:00 och kl 15:00 var jag tvungen å stoppa i laddaren då ja bara hade 14% kvar :(
    Har haft mobilen sen torsdags kl 14:30 så den borde ha uppdaterats klart lika mkt som vissa andra + att jag testat att ta ur batt ur telen vid 50% sen laddat den utan nå bättre resultat.....
    Vill inte lämna in den då ja ha så långt till affären utan hoppas nån/någon kommer lösa problemet :P

14. jfk

jfk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

laddade arcen ikväll efter 2dygn och 5timmar, då hade jag 14% batteri kvar. får se hur det funkar efter ny laddning.

15. Brent Crude

Brent Crude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Drog ur laddaren i morse vid 07.00 ca.
    Har lyssnat ca 9 timmar på musik via blåtand, surfat ca 1 tim, ringt ca 30 min
    och diverse grejande med luren.
    Och nu kl 01.20, 18 tim å 20 min senare är det 54% kvar på batteriet.
    Detta är på andra laddningen.
    Definitivt godkänt :)
    Min gamla X10 hade nog haft ca 5% kvar typ.

16. Turbovin

Turbovin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag lyssnar på Spotify i offlineläge i ca 8h på jobbet och är nu uppe i 11h 48 min med 18% kvar på batteriet. De stora posterna är Spotify med 50% och skärmen med 28%. Så jag åker ju på att ladda varje natt ändå. Men min Desire klarade inte samma användande utan att stänga av mobilt nätverk så jag är rätt nöjd ändå.

17. Ulven80

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ladda min telefon igår kväll kl.7. Sen har den legat orörd till nu med endast wifi på! I morse kl 6 så var det 100% :)

18. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

12 timmar och 77% kvar
    Tycker den suger på rejält direkt man öppnar webbläsare däremot

19. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Den hade varit död för längesen ;)

20. Zodde

Zodde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Min senaste laddning får väl ses som en katastrof egentligen.

Batteriet gick ner ifrån 100% till 15% på ungefärligen 14 timmar. Och då skall vi notera att det passerade en natt utan någon som helst användning.

Jag har också haft laddningar som hållt betydligt längre än så (nästan 2 dygn).

De appar jag har tankat hem är följande

Swedbank
    Astro
    AirattackHD
    Robot Defence (aldrig startat)
    PowerAmp

Eftersom jag får så olika resultat mellan laddningarna är jag väldigt kluven. Någonting drar batteriet och än har jag inte hittat vad. Är det någon task ovan som ni känner till som drar batterierna? Även efter man stänger/minimerar dom?