Kass batteritid ?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av TernFis, 28 mar 2011.

1. Soeterlund

Soeterlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Med det också sagt att det nog möjligen gör mer skada än nytta i längden.

2. onewheel

onewheel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har haft kass batteritid sen jag köpte arcen. Nu har jag testat att ladda ur till 50% och sedan stänga av den och ta ur batteriet i ca 3 min. Sen så startade jag upp den igen och pluggade i laddaren. Avinstallerade även några onödiga appar. Nu har jag knappt rört telefonen (bara skickat några sms) och har efter 2 timmar fortfarande 100%. Otroligt! :-D

3. Peterrrrr

Peterrrrr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Har precis packat upp min Arc :) Batteriet stod på ca 50% när jag startade den, har precis satt den på laddning via datorns usb och undrar hur länge man ska ladda den första laddningen?

4. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Har suttit och lirat NES och Sega med en WII-remote kopplad via bluetooth och telefon kopplad till min tv.

gick från 100% --> 76% på c:a 2.5 timmes spelande. Helt OK enligt mig - eftersom den kör spel, är ansluten via hdmi och har en speldosa parad via bluetooth hela tiden :)

Testade även att koppla in laddaren när den var nere på 76% och den laddade, hade räknat med att det skulle dra batteri snabbare än den han med att ladda, men det blev tvärtom OCH den blev inte speciellt varm heller, så många plus om folk vill köra gamla hederliga spel till tv:n nån kväll med polarna ;)

5. pj87

pj87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Testade att dra ur batt till 50% sen tog ur batt 10 min satt i starta och ladda fullt ca 7 timmar. Blev inge bättre.
    Drog ur hela batt så mobilen dog tog ur batt ca 20 min i med det starta inte mobilen ladda 13 timmar starta och nu har jag Spelade angry birds 25 min skickat 2 sms annars har jag inte rört telen och den ligger på 57% efter 7 timmar och 20 min.
    Det är väll inte så bra tycker jag?

Använder BT o wifi på jobbet och då lär den väll dra ännu mer...
    Har watchdog installerat och det ligger många program på service hela tiden ska det vara så?

6. onewheel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ja batteritiden är en gåta. Jag min är nu nere på 93%. Jag pluggade ur laddaren kl 19 igår. Men då har jag knappt rört telefonen och sen har jag haft den på offline i natt. Tidigare så drog batteriet ur fast jag hade telefonen på offline och wifi avstängt.
    Tidigare kändes det som det inte spelade nån roll att telefonen låg i offline. Den sög ur batteriet igen.
    Nu ska jag dock använda den sparamt nån dag och se vad som händer..
    Men undrar hur det ser ut efter nästa laddning?

7. Neaia

Neaia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppas någon kan hjälpa mig lite här..
    Haft min Arc i en vecka nu och laddat den några gånger, men batteriet har knappast blivit bättre för mig :(
    Brukar få ladda en gång om dagen men har läst att en del av er har lyckats haft den 2 dagar utan att behöva ladda den :o Jag gör inte speciellt mycket med min heller, ingen wifi eller blåtand på, utan bara en del musik och lite surf ibland.

Laddat den under natten och sedan kl 12 idag (då den hade 100%) så har den tappat 9% och då har jag inte gjort nånting under den tiden. Kollade batteriförbrukningen och då står det 3h 16m 7s på batteri :/
    Stämmer det verkligen eller har batteriet inte kommit upp i full kapacitet än?

Last edited: 10 apr 2011
  8. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Ladda till 100% igår kväll, runt 11, en timme senare hade den 86% efter jag pillat lite på den, tänkte att jag ser när jag vaknar hur mkt den har kvar... 35% kl. 10:00 i förmiddags.

Då tog jag rådet jag läste här på sidan att dra ur batteriet mellan 30-50% kvar, ha den ute ung. 5 min och stoppa i det igen.
    Laddade sedan telefonen till 100% och den har stannat på 100% sedan 13:00 (snart 3 timmar) fast jag ringt 2 ggr (ca 5-6 min varje samtal) och skickat ett par SMS.

Så jag vet ej om det har löst problemet men det hoppas jag, ser bra ut än så länge, återkommer senare eller imorgon :D

9. onewheel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu efter 24 timmar har jag 79 % batteri kvar. Och då har jag sms:at, suftat lite, ring lite samt använt gpsen. Verkar som man har nått bra på G. Peppar peppar...

10. ludde1

ludde1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör du med 3g och edge?
    Stänger du av anslutningen när du inte använder den?
    Och vilken skärm styrka?

11. agent00soul

agent00soul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

När jag hade gjort batteritricket verkade det ganska länge som om batteriet minskade väldigt sakta. Men sen blev det plötsligt ett knä på kurvan och den började sjunka mycket snabbare, tills batteriet var slut.
    Det jag tror händer när man tar ur batteriet är att man nollställer batterikalibreringen. Och då tror telefonen att batteriet kommer att räcka längre än det gör. Sen när den märker att spänningen sjunker snabbare än beräknat korrigerar den kurvan.
    Förhoppningsvis blir prognosen bättre efter att man har laddat batteriet fullt igen.

12. lestander

lestander Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    jag klarar mig max över dagen, eller halva om jag använder den lite under tiden! riktigt illa faktiskt

13. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Då bör du gå tillbaks med den, simple as that.

14. Neaia

Neaia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjorde som du sa och det verkar ju fungera, än så länge iallafall.
    Fast jag kunde inte vänta tills batteriet hade gått ner så mycket utan jag tog ut den när den låg på 86%, satte tillbaka det 10 minuter efter och den har nu dragit ca 7% på 7 timmar :D Och över 11h kvar på batteriet står det.

Tack för hjälpen :D Bara hoppas på att det håller i sig. Återkom gärna hur det blev för dig!

15. Magnum442

Magnum442 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Sony Xperia Z2
    Är det någon mer än jag som upplever att man får ut mer kräm beroende på laddare som används? Om jag laddar telefonen inkopplad till min dator, tycker jag det verkar som att den sedan klarar sig betydligt längre än vid laddning med den vanliga laddaren.
    Det tar i o f s längre tid att få den laddad via datorn, men jag tycker det blir vesäntlig skillnad; 50-100% bättre för min del.
    Efter senaste laddning via datorn fick jag ut ca 60 h (inkl 4,5 h användande; mest blandat surf, prat och SMS) innan jag valde att ladda på nytt (med 15% kvar).
    Med vanliga laddaren har jag hittills inte klarat mig mer än ca 36-40 h.

16. onewheel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag stänger av anslutningen då jag inte använder den. Kör oftast med wifi. Har skärmstyrkan på medelläget (dvs auto)...

17. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Som vi vet är android inte det mest stabila os:et.Det är alltid något som krånglar,wifi,gps,
    omstarter och/eller ständigt vaken.Det sista har jag upplevt på två lurar.En se x8 och en blade.De sög ur batteriet på nolltid.Man märker det på det viset att man kan tända skärmen med vilken knapp som helst.Receptet var hard reset.Efter det funkade det fint.Batteriet alltså.Wifin krånglar fortfarande på bladen(trots fix.blev bättre med rls9) och en x10 mini jag har liggandes.Batteritiden på x10minin är föresten outstanding.Den är det bara Nokia c7an som klår.På x10 minin gjorde jag alldeles i början en fulladdning och därefter en battery cut(power/home i 5 sek)vilket resulterade i mycket bra batteritid.

18. onewheel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ja jag märkte samma sak. Det skönt rätt snabbt från 49% som den låg på imorse vid kl 09-tiden. Vid kl 16 hade jag 15% och strax efter kl 17 så var mobilen död trots att jag ej rört den då. Men den höll iaf total 46 timmar på batteriet, fast då hade jag den i offlineläge under ca 9h på två nätter...
    Så inte vet jag om det blev så mycket bättre med det där batteritricket om att plocka ur batteriet vid 50% och sen ladda upp det. Men iof så höll det nästan 2 dagar nu.. Nu laddar jag det på normalt sätt...

19. onewheel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Intressant. Det bör testas vid nästa tillfälle. Man får ju ganska många tillfällen på sig i och med att man måste ladda så ofta ;-)

20. club01

club01 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade stora problem med batteritiden i början. Då hade jag dessutom 3G watchdog installerat. Tog bort 3G watchdog appen och drog ur batteriet ända tills telefonen dog. Laddade sedan upp det fullt med den vanliga nätladdaren och nu skulle jag utan problem klara mig två dagar vid mitt användande. Laddar dock varje kväll i alla fall.
    Väldigt nöjd med batteritiden som den är just nu. Håller längre än min Desire som ofta låg på ca 50% batteri kvar vid dagens slut.