[katshing] Tråden om Katshing

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av R3b0rn, 8 apr 2020.

1. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Jag porteras till Tres nät den tjugonde mars, vilket är en månad efter att jag tecknade abbet. Helt okey.

Det Tele2 jag fick har inte 5g, inte ens i Eskilstuna. Men det utlovade 5gnätet på Katshings hemsida gäller förmodligen bara det nät de har täckningskarta till, dvs Tres nät.

To be continued.

2. torbjorn

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Petade i mitt nya simkort och konstaterade att jag nu ringer med Tre. Men i telefonen står det inte längre Katshing utan Telemer.

Jag letade på nätet och ser att Telemer erbjuder en liknande tjänst som Katshing, dvs mobil-abb OCH el-abb ihop. Ska man gissa att det är så småföretag löser problemen: Genom att byta tjänster med varandra?

Några timmar senare gick det inte längre att skicka sms/mms och jag förbannade min småsnålhet som inte behåller de utmärkta men dyrare abonnemangen jag tidigare hade. Jävlar och satans.

Ytterligare senare konstaterade jag att Tre hade omfattande problem med sitt nät. Det var (och är) inget fel på mitt Katshing/Telemer-kort. Oh, ursäkta. Förlåt.

stelex gillar detta.
  3. schrödinger

schrödinger Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 598
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    De har båda samma bolagsnummer, så det är samma företag. Nu vet jag inte om Katshing har skärpt till sig, men baserat på deras historik så har de kört massa fulspel, så min gissning är att de vill ha ett nytt varumärke så eventuella gamlingar som blir uppringda/påprackade inte hittar t.ex. denna tråd om Katshing. 6 av 6 personer på deras frontsida är äldre/pensionärer. Just sayin.

Kristy gillar detta.
  4. torbjorn

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Oh. Tänk vad man lär dig (här i Swedroid).

Om man, som jag, bara använder mobilens egen Internetpott till att köpa Traderafrakt på Konsum och just inget mer, förbrukar åtminstone jag ganska prick 100 Mb under förra månaden.

Nej, jag sitter inte på busshållplatsen med Facebook i handen.

induktion och svenix gillar detta.
  5. torbjorn

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Ganska snart kommer jag att få min första El-faktura, och då blir det spännande att se om detta med El+mobilabb är något att rekommendera.

Jag fick en faktura på mobilabbet (trots att det skulle vara gratis) men förutsatte att det kommer att dras av från el-fakturan (som jag ännu inte har fått). Och el har vi. sedan Katshing tog över leveransen för drygt en månad sedan.

Håll tummarna.