Kazam - ny mobiltillverkare släpper åtta mobiler

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Skuggvarg, 9 aug 2013.

1. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Du undviker frågan jag ställde: Var ser du att de jobbar på deltid? Och det är ingen som sagt att de ska tillverka mobiler från scratch, det är något du fantiserat ihop.

Kazam har nog LITE mer än tomma löften när de säger att de ska presentera åtta färdiga mobiler i september, eller hur? Snacka om pessimistisk skeptiker. Hade de sagt så för ett par år sedan hade man kunnat tvivla, men nu snackar de om att presentera både info och mobiler inom en väldigt överskådlig framtid.

Med tanke på hur dåligt det går för HTC NU så kan avhoppade chefer faktiskt vara något positivt, att folk inom företaget har sett att det inte går åt rätt håll och därför bestämmer sig för att göra något eget.

Vem har talat om att vi tror att Kazam ska förändra mobilmarknaden? *censurerade bort en onödigt otrevlig kommentar från mig*

Last edited: 10 aug 2013
  2. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    De jobbar även med andra tillverkare, alltså jobbar de inte heltid med Kazam. Och även om de hade gjort det hade det inte räckt att utveckla 8 nya mobiler :)som inte har samma chipp, kretskort och mjukvara som lådvis med andra mobiler).

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Nej givetvist så jobbar man med andra hårdvarutillverkare.... fattar inte vad du är ute efter ??

4. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Kazam påstod att de skulle släppa åtta nya mobiler i september men idag är det den 28e och jag har inte sett något mer om dem så nu börjar jag verkligen tvivla. Hade trott att de skulle presenterat något på mässan tidigare i månaden men icke. Skulle isåfall vara om det dyker upp någon nyhet nu på måndag men det känns ju inte troligt.

Jag är med på deras mailinglista men har inte fått info alls och hemsidan säger fortfarande bara "coming soon". Okej att de vill vara hemliga och inte läcka någon info men nu börjar det snarare se ut som att de tiger sig själva till döds. Intresset för Kazam dör ju om de aldrig säger något och jag såg verkligen fram emot att det skulle komma ett nytt alternativ som kanske kunde presentera lite ny, fräsch och förhoppningsvis annorlunda design.

Någon som har info att delge?

5. boster

boster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

undrar de samma kommer det något tro Eller??????

6. Moby

Moby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    402

MINA ENHETER

Låter mest som simpla försök att få ut sina CVn från killarna som tidigare jobbade på mobilföretag. Hur skulle detta ens vara möjligt? Vet inte varför tekniktidningar och bloggar skriver om detta. Har det gjorts någon som helst faktagranskning? Säger bara Gizmondo...

7. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Nej, det börjar ju kännas som att de missat framgångståget och/eller klantat till det rejält någonstans. Förseningar är ju vanliga inom mobilvärlden, kan tänka mig att deras ursprungliga plan faktiskt var att släppa ett gäng mobiler nu i september men att det som vanligt blivit antingen leveransförseningar på viktiga komponenter eller att det blivit andra komponentproblem med mobilerna. Jag tror och hoppas att de kommer att fortsätta med verksamheten och att det snart kommer Kazam-mobiler.

En kompis till mig spekulerade i att de kanske medvetet har fördröjt mer info pga att de ville slippa all hysteri kring Iphone 5C och 5S. Kan förvisso vara rätt tänkt och väldigt taktiskt, men det är rätt korkat att lova en sak och sedan inte ens komma med info om att de skjuter upp projektet.

Framtiden utvisar förstås hur det blir, men jag tror definitivt inte att det bara handlar om att de där cheferna jagar nya jobb, som Moby påstod nyss.

8. boster

boster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

de blir inte kazam mobil för mig såg dom skratt . tror jag behåller min motorola ett tag till

Last edited: 5 nov 2013
  9. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    "såg dom skratt ."
    Vad menar du? Skrattade arrangörerna? Har telefonerna lanserats och du skrattar åt dom? - länka gärna. bosterboster;

10. llama

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Såg telefonerna nu, fyfan vilken flopp. Både hårdvaran i den bäst specade, androidversionen och designen var bara.. wow. Kul att dom lyckades hajpa något så dåligt en liten stund iaf.
    Att budgetversionerna har dåliga specs är ju förståeligt men även ointressant för mig.

http://www.kazam.mobi/ länk för den intresserade.

11. llama

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Och sorry för spam men "and latest version of Android, Jelly Bean 4.2"
    Så jävla dåligt lanserat att jag skäms lite.

12. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Ja, antingen har de skrivit fel och tänkt på version 4.3 (sidan och mobilerna skulle ju lanserats i september) eller så är de bara ute och cyklar jävligt mycket. Men 4.2 är ändå mer än det jag har nu (4.0, Sony har inte skickat ut något nyare till Xperia P och jag orkar inte roota skiten).

Har ännu inte läst specarna men jag hänger inte upp mig på designen, däremot håller jag med om att de blåst upp förväntningarna väldigt mycket och verkar snubbla på mållinjen. Men jag är bara ute efter en enhandsvänlig mobil med bra specs (inte det bästa, bara tillräckligt bra för mig) till bra pris, så jag ger inte upp hoppet än. *läser specs*

EDIT, två minuter senare: Okej, NU har jag gett upp hoppet. Endast en av mobilerna hade 1 gig ram, och den mobilen var föga intressant i övrigt (bland annat för stor, men designen var ju också rätt trist). Så den som gissade på att Kazam skulle norpa ett gäng random kinesmobiler och lansera dem under eget namn var nog väldigt nära sanningen, för det här kändes väldigt ljummet...

13. boster

boster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jepp så sant (ASG) men okej dom kommer nog att bli biliga skratt max 1300:- med dom specarna för den dyraste mera är den inte värd ... eller så kan man ju köpa en te:x ZTE Grand X Pro eller en Huawei Ascend G510 m.m

14. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Nu har Mobil vaknat till liv och publicerat lite info om Kazam. Mobilerna i Trooper-serien ska kosta 100-200 euro. Kan de hålla de priserna även här i Sverige är det imponerande, för 1800 kr för en mobil med skärm på 5,5 tum är väl ändå rätt bra? Men specarna var ju inte bra i övrigt.

Thunder Q4,5 ska kosta ca 1700 och Q5,5 ska kosta ca 2200 kr. Även det är rätt vettiga priser.

Men jag har fortfarande inte sett någon enda mobil där som intresserar mig.

http://www.mobil.se/kazam-nytt-mobilmarke-lanserat-1.527858.html

15. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Ganska uselt tycker jag, särskilt som 5,5"-mobilen har Dual core, WVGA (480 x 854) och 512MB RAM. Den lär vara baserad på MT6572 som är för riktigt billiga mobiler.

Lenovo A850 är bättre på alla punkter och kostar hälften så mycket.

16. boster

boster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

vet inte vad KAZAM tänkte på hoppas någon återförsäljare åt dom i Sverige läser detta
    och tar åt sig och för detta vidare

men vist mobilen duger åt barn som är ute och leker och om telefon inte är så dyr

de är low Tech mobiler (skratt) 512mb i ram och deras värsta 1GB i ram
    trodde dom skulle komma med något i stil med Samsung S4 m.m om inte lite vassare
    men så kom detta:(

jag kommer att vänta på samsung s5

17. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Dem ser ut som en blandning av Samsung och HTC...

18. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Bättre på alla punkter? Okej, godtages. Men kostar den bara 900 och isåfall var? Ja, inte fasen i Sverige i alla fall, men du jämför väl som vanligt med allting som kan importeras, och priset som anges är vad vi skulle få betala för mobilen i Sverige, när den säljs genom en svensk återförsäljare. Då kan du inte jämföra med import, det är som att jämföra äpplen och päron. Import kommer alltid att vara billigare än allting du kan köpa från en svensk återförsäljare, men det blir inte samma sak. Framförallt är det inte alla som VILL importera själva och det har jag försökt förklara för dig förut men du lyssnar inte på det örat...

Handlar du mat i din lokala livsmedelsaffär eller är det för dyrt så du kör direktimport där också?

19. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Så höga förväntningar var nog lite väl överdrivet. Nog för att det talades om att de skulle sälja flaggskepp också, men när de talade om att de skulle satsa på lägre priser så kan man inte förvänta sig samma prestanda som i de värsta flaggskeppen som finns nu, eller hur? Det vore lite väl naivt.

Men specsen är en stor besvikelse, ja. Uppenbarligen gav de upp idén om att tävla med andra tillverkares prestanda och istället vill de nu bara sälja halvtaskiga mobiler till lite lägre priser. En ganska låg ambition.

20. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Möjligen, så kan det vara så att de vill testa intresset först, och lansera billiga lurar för just sådana som vill ha en bra lur som ändå ligger relativt bra till. Och troligen så kommer ju KitKat att göra dessa fortsatt bra i flyt o s v. Men ser de att folk kräver mer, så kommer nog bättre specs också. De kanske måste få något kassaflöde i bolaget nu.