[KERNEL] DamianGTO Ultimate kernel (version 1.1 GOLD)

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av nonajme, 12 mars 2011.

1. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Upplever du också att scrollande i menyer hackar lite?

2. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Nej inga som helst problem där, men det flöt på bra innan också med SpeedMod iofs. Kanske beror på Darky's också att det flyter så bra, kör du också med den ROM:en eller?

Edit: Kunde dessutom nu köra Dungeon Defenders utan problem, tidigare crashade spelet.

Last edited: 13 mars 2011
  3. worldwide

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Aa, DARKY'S ROM 9.3. När jag sa hackar i menyer, så menade jag inte mycket hackande, utan bara lite fps-drop då och då..

4. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Okej, helmysko, för jag upplever inte något sådant alls som sagt. Jag tror inte det har något som helst att göra med vilket filsystem man använder(?) men om det skulle göra det så kör jag original iaf, vilket kanske inte du gör?

5. worldwide

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag kör allt på EXT4, som nexus S.

6. kurtnilsen

kurtnilsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

kan inte bruka denne kernel. sharpnessen er helt forferdelig. Er inte like smooth i meny scrolling hos mig.

worldwide gillar detta.
  7. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Men vad konstigt, kan det vara så att vi har någon form av olika skärmar eller att något litet i dem skiljer sig åt? För här är det kristallklar bild och touchen har aldrig vart bättre. :S

8. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Kan bara hålla med. Touchen blev grym när man ställde in den på att vara lite känsligare. Sen har jag grymt flyt i luren. Aldrig varit snabbare och mer smooth hitills.

9. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Kanske vi har någon annan "typ" av Galaxy S? Har du den med SAMOLED och om jag minns rätt så hade min även den versionen som fick uppdateringen till 2.2.1 så sent. Isf måste det betyda att det finns skillnader lurarna emellan om andra som har problem, inte har denna setup.

Btw, vad ställde du touchen på? Jag ställde den på High, kanske man skulle testa highest också en gång. :D

10. nonajme

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ja, det verkar finnas skillnader mellan lurarna iaf. Köpte min rätt tidigt. Tror den inte funnits ute så länge på marknaden då. Men dom verkar rätt olika, även fast det ska vara samma hårdvara. Så något konstigt är det iaf. Sen kan det ju bero lite på hur mycket folk har mixtrat fram å tillbaka också. Jag flasha en ny rom med total rensning. Även dalvik-cache å allt sånt. Å körde denna kernel från början. Vem vet, sånt kanske kan spela in lite ibland också.

Jagh ar touchen inställt på high jag också. Den andra skulle man nästan testa. Även om jag tycker det är perfekt som det är nu. Men, man vet ju inte hur den blir innan man testat alla kombinationer heller :D

11. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ja men det stämmer in på min lur med, för jag köpte min rätt tidigt också! Och var det inte så att de efter en stund bland annat bytte skärm på dem osv? Så kan ju hända att de passade på att göra något mera på samma gång!

Absolut det kan det ju också göra, jag har själv mixtrat en del fram och tillbaka med en totalwipe för en-två veckor sedan sist iom övergången till Darky's 9.3. Vi får helt enkelt vara glada över då att allt fungerar så bra på just våra telefoner! :D

Haha precis, ska ta och testa det nu direkt faktiskt, även om den som du säger redan känns rätt perfekt och flyter på bättre tycker jag än min flickväns iPhone numera.

12. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ställde in den på Super High nu och testade. Det är LÖJLIGT vad bra den känner av nu alltså. Är ett enormt flyt, kan verkligen rekommendera det!

En sak dock, det kan kanske i längden bli FÖR "flytande" och "lätt" men är nog bara en vanesak egentligen, för det är som sagt riktigt bra känsla i allt med den på högsta. Testa!

13. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vet du vad som är standard? Har den på high och känner mig lite som bambi på hal is, hehe. Men det är bra respons!

14. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Kan jag lägga in den på Darky's? Hur går jag tillväga isåfall? Eller måste jag flasha om root i ODIN och lägga in denna?

15. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

jag kör darkys 9.3 bara att tanka hem cwm-paketet och isntallera

16. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Vart ändrar man over clock och sånt? Hittar inte under recivery mode

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

17. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

i recovery och valet längst ner eller näst längst ner... kommer inte ihåg vad det stod nu exakt men det ser du . det går inte att missa faktiskt ;)

18. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Har fixar det nu. Var upplever ni denna smoothare än hardcores? Sharpness på hardcore är ju så mycket bättre. Varför fixar han inte sharpness till denna

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

19. nonajme

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Är väl lite skillnad på sharpness å smoothet? :P blev lite försvenskat där dock.
    jag klagar inte så mycket på sharpness nu, märker ingen större skillnad heller mot hardcore. Å telefonen blir så mycket smoothare och touch känsligare.

Har kört på högsta nivån på touch känslighet hela dagen nu. Å är sjukt nöjd. Kan inte bli så mycket bättre :)

20. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ja det är verkligen den känslan man får i början haha, men nu när jag själv kört med det ett tag så vänjer man sig och det blir bara grymt skönt. Lättare att skriva också tycker jag!

Nej tyvärr, har ingen aning om det. Men jag märkte ingen skillnad på medium, så kan det vara som så att det är den som är standard? För sedan på high märktes stor skillnad och på very high blev den fruktansvärt bra! :)