Tack, riktigt bra för nu kan vi faktiskt försöka hjälpa dig!
Det jag kan säga direkt är du har något problem i standby, drar väldigt mycket batteri. Ser att power manager service har skapat 25 minuters wakelocks, och power manager service är andra apps som beter sig dåligt.
Mitt första råd är att först avinstallera snapdragon guru, det är en riktig skitapp som inte gör någon nytta. Greenify är mycket bättre, men var förskott så du inte "söver" för många appar, kan till och med bli sämre då.
Sen när vi vet att det är framförallt power manager service som spökar så skulle jag avinstallera bbs och istället köra en runda med wakelock detector, WLD. gör precis såhär:
1. Ladda upp till över 95 %
2. Starta om telefonen
2.5 (glömde nämna att när du startat om den, låt den ladda i minst 10 minuter efteråt. När man startar telefonen så gör den nåt som kallas typ media scanning som annars skulle visat sig onödigt mycket på WLD. Så köpa den göra det, tar max 10 minuter)
3. Låt den ligga helt orörd i ca tre-fyra timmar, helst med wifi täckning. (i 3g är det svårt att få bra standby tid, där beror allt på täckningen)
4.Ta sedan en screenshot på WLD statsen.
Då borde vi kunna komma fram till vad som verkligen drar.
Det man kan se är att du har väldigt liten andel av skärmen, bara 40 %. Ju bättre man optimerar mobilen desto högre kommer den andelen öka. Som bäst, när jag precis kommit över 6 h skärmtid och över en dag uptime, så har skärmen stått för mellan 60-70%. Det tyder ju på att man har lite annat som drar, skärmen drar ju alltid lika mycket oavsett apps och kernel.
Hoppas vi löser det här nu då!
Edit: förresten, nästa gång, ta screenshots på en hel battericykel hellre. Batterimätningen på mako är väldigt tveksam och skiftar väldigt olika. Ända sättet att garantera att man får rött tider är att mäta på en hel cykel.
Och sen kan ju sägas att om du nu skulle få 3 timmar skärmtid med 24 timmars uptime så är det nog ganska standard, ingen toppnotering men heller inte dåligt. Men det finns iallafall något att jobba på om man nu vill det
Sent from my Nexus 4
Last edited: Apr 24, 2013