Fråga: Kernel till CM11/4.4.4 som stödjer CPU och GPU överklockning sökes!

Discussion in 'Galaxy Note 3 - ROM-filer och utveckling' started by 2good4you, Jul 1, 2014.

1. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Off topic, men får jag fråga, varför skulle du vilja överklocka en sådan kraftfull telefon? Är den inte tillräckligt snabb/bra "flyt"? Själv försöker jag underklocka mina telefoner (värme, batteri etc).

2. 2good4you

2good4you Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Telefonen har dynamisk frekvensreglering orginal. Att tillåta den gå högre i frekvens betyder inte att den alltid gör det, utan snarare ganska sällan. CPU-governorn bestämmer det beteendet. Om CPU uträttar en sak 30% fortare med 30% ökad strömkonsumption för SOC'en, så behöver skärmen eventuellt vara tänd 30% mindre tid. Skärmen drar definitivt mest ström av allt. Om du underklockar en telefon så är hela syftet med dynamisk frekvensreglering borta.

Min telefon är typ konstant sval, sjukt bra batteritid och märkbart bättre prestanda. Inte märkt av någon skillnad alls på batteritid för att den kan stega upp till 2.7GHz. Den är spänningsoptimerad på alla frekvenser också, dvs ordentligt undervoltad.