Fråga: Kernel till JB (JRO03E?)

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av Adam2, 24 jul 2012.

  1. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Kör för tillfället stock 4.0.4 med Matr1x v.19 CFS och vill inte offra den stabilitet denna kombination erbjuder.

    Vilken kernel bör jag köra när jag lagt in JB? Mitt enda krav är egentligen BLN (och att den är stabil och inte ger värdelös prestenda/batteritid såklart).

    Matr1x är inte klar med JB-versionen av sin kernel än.
    Läst att några här kör Air, kommentarer på den? Är den baserad på JB-kärnan?
    Andra alternativ?
     
  2. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T

    Tjenare. För tillfället iochmed att JB är så pass nytt, så har inte xda människorna kommit lika långt med olika kernels som det var nu i slutet med ICS, men många är på god väg och vissa stabilare än andra, vissa inte..
    Har inte testat AIR till JB, men för tillfället kör jag med http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1719775.
    Flashade in den igår, och har inte stött på några som heöst problem ännu. Bra batteritid också känns det som iochmed att man kan välja mellan 3 olika governors..

    Här är ett utdrag från tråden

    "Merged to 3.0.31 from mainline.
    - Voodoo sound/color
    - BLN
    - BLD
    - BLX
    - SLUB memory allocator*
    - Deep Idle:- I have modified this code to fix the screen off frequency to 800MHz for efficiency. Unfortunately DI is currently unstable in Jellybean. Keep it disabled if you use JB."

    "I have kept, added or tweaked the features I approve of:
    - CFQ scheduler. It's a tiny notch down from deadline in performance, but very consistent.
    - Deadline I/O scheduler adjusted for flash for lowest I/O latencies (thanks thalamus)
    - SmartassV2 governor*
    - Deep Idle locks to 800MHz regardless of your governor settings. This is an adaptation of kalimochoAz's code. Why? Because I proved that 800MHz is a highly power saving state for Deep Idle. Excerpt from research: here.
    - Removed pointless governors
    - Removed noop scheduler
    - OC limited to 1.2GHz
    - No UV
    - PM_FAST (fast wifi with screen off: power saving for downloading files, but slightly higher power use when idle compared to PM_MAX)"

    Testa dig fram.:)
     
  3. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar.
    Eftersom svaren i denna tråd dröjde lite satte jag mig och läste den stora tråden om Air på xda - även om många tycker den funkar bra känns den inte helt stabil. Dessutom verkar den innehålla way more än jag behöver..
    Eftersom telefonen är en bruksgrej måste den bara funka, av samma anledning kan/vill jag inte testa mig fram...

    Jag får nog klara mig utan BLN ett tag och vänta tills något mer beprövat dyker upp...

    Air finns med på listan över kernels att bevaka, liksom matr1x. Fler tips mottages varmt!

    Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2
     
  4. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kör med rootad jb stock och simple kernel 1.3.2, inga direkta mods men Voodo sounds och bln bland annat. Stabil, utifrån min användning, och acceptabel batteritid
     
  5. JoeNish

    JoeNish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vart fick du tag på simpel kernel ?
     
  6. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    xda-developers.com
     
    JoeNish gillar detta.
  7. JoeNish

    JoeNish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    En fråga ang kernel's, kan man låsa upp möjligheten till överklockning på något enkelt sätt. Kör en kernel som jag är nöjd med men märkte senare att den inte stödjer överklockning.
     
  8. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har aldrig själv moddat en kernel men jag har sett att det finns How to build your own kernel Guide på xda's forum för Nexus s under Development sektionen, där kanske du hittar vad som behövs.
     
    JoeNish gillar detta.
  9. JoeNish

    JoeNish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ok tack för kolla det :)