Kies funkar inte med mitt Windows 7 x64, blir tokig!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av 940 Guldboxen, 16 okt 2010.

  1. paersk

    paersk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Funkar för mig också. När jag har launcher pro som standard vägrar den ansluta.
    Ett alternativ till att ladda ner home switcher är att gå in på hantera program och sedan återställa standard i launcher pro. Tryck sedan home och använd standard launcher istället för launcher pro.

    /wille
     
  2. 940 Guldboxen

    940 Guldboxen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej tyvärr grabbar, jag har ju inte launcher pro på mobilen och har aldrig haft! Blir så less på detta, känns nästan som bara min mobil strular?

    Problemet ligger väl kanske i något med min dator.. kanske något mellan USB hårdvara/mjukvara i min dator och Kies.

    Kan ju tillägga att mitt Windows inte är "äkta" men det är väl många som kör så här inne misstänker jag ; )
     
  3. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kör äkta, men testade du alla steg i min guide, även de som verkade onödiga?
     
  4. 940 Guldboxen

    940 Guldboxen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gjorde exakt likadant! Förutom att jag inte har launcher pro eller liknande att stänga av. Sen hittade inte mitt Windows några drivrutiner till min mobil, utan fick ladda ner från internet och installera från enhetshanteraren. Funkade i alla fall inte..

    Så jäkla less, funderar på att installera något annat Windows på en partition bara för att testa..
     
  5. Hostis

    Hostis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Inne på XDA så finns det en tråd om kies.
    Där länkade dom till några drivrutiner som man kunde ladda ner. Hittar inte den just nu. Men om nån vet vilken jag talar om så får ni mer än gärna länka upp den.
     
  6. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Prova en äldre version. Den senaste funkar riktigt uselt för mig. Både på min stationära med W7 64-bit och Netbooken med W7 32-bit
     
  7. 940 Guldboxen

    940 Guldboxen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat 1.5.0.10024_74 men den kanske är lite väääl gammal?
     
  8. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Nejdå, det var någon version däromkring jag körde när jag lyckades med froyo-uppdateringen
     
  9. 940 Guldboxen

    940 Guldboxen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, synd att den inte heller funkar för mig, helt sjukt..
     
  10. nicoma

    nicoma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kör KIES senaste _82 här med W7-64

    Ansluter direkt numera.
    Ett par saker gör jag alltid.
    1. Kies installerat C:samsung/kies
    2. Kies köres som admin
    3. startar Kies
    4. Ansluter telefonen EFTER att jag tryckt på telefonens home knapp 2 gånger

    Avslutar KIES INNAN jag kopplar ur telefonen. det kan ta ett antal sekunder för KIES att stänga.

    Lycka till Anders
    Nico
     
  11. 940 Guldboxen

    940 Guldboxen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska testa detta nico! :)
     
  12. nicoma

    nicoma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det kan tänkas att du får köra en driver restore också.
    Jag kör med Kaspersky security och har för mig att brandvägg delen frågade någon gång också. Vad har du för brandvägg?


    Skriv gärna hur det gick sedan.
    Lycka till !
    Nico
     
  13. 940 Guldboxen

    940 Guldboxen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nico verkar vara något på rätt spår känns det som!

    När jag startade Kies nu första gången så hittade Comodo antivirus en port från Kies som ville ansluta internet, hade inte hänt förut.

    Men nu har jag väntat i 5 min utan att telefonen anslutit trots att det står "Ansluter enheten" i Kies..

    Kanske ska starta om datorn o labba lite till på detta!
     
  14. suzpel

    suzpel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Suck, har tidigare noterat att en del personer har haft problem med att ansluta telefonen. För mig har det dock aldrig varit några problem. Förrens nu när man verkligen vill göra det! Vet att jag åtminstone har uppdaterat/installerat om Kies 2 gånger sedan jag senast provade att ansluta telefonen, nu fungerar det inte alls. Har provat allt i denna tråd och mer därtill utan att lyckas. Finns det några fler ideer ?
    // Suzpel
     
  15. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Kies är verkligen hopplöst, jag löste det genom att installera det på min HTPC som kör Win 7 32 istället för 64... Verkar vara ett lotteri vad som funkar och inte funkar.
     
  16. nicoma

    nicoma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tråkigt att det jäklas för er.
    Har ni verkligen installerat KIES i C:/SAMSUNG/KIES

    Anledningen till detta är rättigheterna på datorn.
    En del progg som läggs i program mappen i W7 får inte full access Det finns en adminnivå högre än admin i denna katalog. Detta gäller för 32 bitars proggen.. och windows7 74 bitars systemet.

    Högerklicka sedan på kies körbara fil och ange att den skall köras som admin .

    Till sist kan det vara brandväggen som ställer till det om ni har en sådan aktiv.

    Fungerar det trots detta inte så har ni förmodligen ett större problem.

    Ett sista tips då många installerat detta flertalet gånger är att gå in i regedit radera KIES från registret sedan installera om det som jag skrev ovan.
    Fungerar det trots inte efter ni städat registret får ni begära hjälp av samsung..
     
  17. 940 Guldboxen

    940 Guldboxen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Mjo riktigt drygt!

    Ska stänga av brandväggen och testa, men tvivlar. Har också funderat på att rensa registret.

    Bara söka på Kies i regedit och ta bort nycklar osv?

    Mvh. Anders
     
  18. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Finns det inga servicecenter man kan kräva att de uppgraderar åt en?

    Du kanske skulle flasha med odin istället?
     
  19. roadrunner11

    roadrunner11 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag har haft samma problem som många andra när jag ansluter via KIES
    *MTP USB DEVICE
    *Hittar inte ens samsungen(unknown device)
    *Tagit bort alla filer större än 16 siffror
    * + div småproblem som tex att den inte ens känner av när telefonen kopplas in...

    Dock har jag alltid kunnat connecta via masslagring utan problem

    Felen uppstår lite random beroende på version på KIES, vilka drivrutiner jag använder, hur jag startar upp USB anslutningen(telefon avstängd/på) osv...

    Har verkligen testat allt förutom att ominstallera telefonen. Vill inte tappa alla apps.

    Har varit i kontakt med samsung support och dem kan ej ge något svar. Deras förslag för åtgärder låg på en så låg nivå att de va nästan skrämmande...

    Vart slutligen ombedd av samsung support att gå till återförsäljaren (tre) och eventuellt reklamera. Besökte dem och fick lämna in telefonen. Vandrade på stan och kom tillbaka 1 h senare och deras tekniker hade kollat på den(fick ej prata med honom, butiksbiträde förde hans talan) och enligt honom funkade kies utmärkt i windows 7. Han sa att någon inställning va konstig och att det nu skulle funka hemma. Åkte hem och som vanligt fungerade det inte.

    Ska åka in imorgon igen och försöka få ett snack med deras tekniker men jag vet e faan om han har en lösning då de finns många människor med extrem kompetens på nätet som ej lyckats komma på var felet egentligen ligger.

    Supporten på samsung är under all kritik, dessa människor blundar för faktumet att ett stort problem finns.

    Jag har även testat 2 olika versioner av windows 7 och de funkar inte på någon. Just nu kör jag på windows 7 x64 Professional. Tidigare windows 7 x64 Ultimate. Återkommer om en eventuell lösning om så ges imorn på 3 butiken...
     
  20. Zeel

    Zeel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har ett liknande problem, tror jag avistallerat och installerat Kies 4-5 gånger på olika datorer. Mitt problem är att Kies inte hittar telefonen. Ställer den på Kies, startar Kies på datorn och kopplar ihop. Kies fastnar i "ansluter" och på telefonen öppnas och stängs fönstret fönstret med USB symbolen och texten "initerar Kies" eller vad det nu är det står. Kör Win 7 64.

    Det konstiga är att det hänt ganska nyligen, precis när jag fick telefonen kunde jag koppla utan problem. Avinstallerat Launcer Pro och andra program som jag trodde kunde interferera. Några tips?