Fråga: Kitkat alternativ till P.A.C. ROM ?

Diskussion i 'G2 - ROM-filer och utveckling' startad av infexis, 19 jan 2014.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tja, har kört PAC sedan jag hittade den och inte ens kollat resten vad som dyker upp. Nu känner jag mig lite efter i rom världen, så jag behöver tips. Vilken rom rekommenderar ni till mig? Om ni inte vet vad PAC ROM är så är det typ en samling av alla de bästa rommar i en enda. Anledningen att jag frågar och inte testar själv är att jag vill hålla luren uppdaterad o fräsch men samtidigt pallar jag inte hålla på och testa alla för att jag är såpass nöjd. Tack på förhand.

Last edited: 19 jan 2014
  2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 038
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tror inte du kan hitta en KitKat rom som är så featurespäckad som PAC är. Du får vänta tills PAC blir uppdaterad till 4.4 helt enkelt ;)

En fråga. Vad i 4.4 vill du åt? Något speciellt eller vill du bara ha senaste versionen? Njut av det du har istället om det fungerar bra! 4.4 tillför nog inte speciellt mycket.

3. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 038
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
  4. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 038
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Testflashade den jag länkade bara för att. Den är jäkligt smooth. Verkar ha mycket att pilla med också. Så prova den!

5. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tack. Jag har kollat lite på den faktiskt men nu när du säger det så testar jag den. Jo anledningen att jag vill upp är helt enkelt bara för att vara på det senaste och testa något nytt. PAC fungerar så fint men jag har kört den länge...tar en backup i vilket fall som.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

6. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 038
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Den har ju inte riktigt lika mycket gottigott som PAC men det är nog det närmaste man kommer i dagsläget känns det som.

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 038
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det är ju som sagt ett jäkla skönt flyt i alla fall. Det är ju detta som är fördelen med att ha en "Nexus".

8. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 038
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Fått ut 1 timmas skärmtid på 10% batteri nu. Då har man ju även laddat hem lite appar och så då luren är tom i stort sett. Inklusive Final Fantasy 6 på ~500mb. Suttit på WIFI dock.

EDIT: hmm... intressant...

Jag har varit bedrövad de 2 senaste dagarna pga att Final Fantasy 6 fungerade SKIT på min telefon. Framerate från helvetet då det hackade så in i bomben, spelet började även krascha var 5 minut efter ett tags spelande och telefonen vart varm som en stekpanna.

Provade spelet nu på denna KitKat rom. Flyter perfekt. Inte ett endaste jävla hack. Så klart kraschar det heller inte. Det är alltså något med LG's mjukvara som är jävligt skevt angående den saken.

Detta gör att jag faktiskt måste omvärdera mina tankar angående stock då denna remake är jäkligt viktig för mig som spelnörd! Mitt favoritspel, någonsin. Får faktiskt köra vidare på denna rom tills vidare. Känns som man har en Nexus 5 i handen helt plötsligt. Allting bara flyter så jäkla bra.

Rekommenderar att ladda hem GOOGLE STOCK PACKAGE (KitKat gaaps) härifrån för fulla Nexus 5 upplevelsen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942

Samt denna enkla ljudmod för att kräma upp volymen ur högtalare och hörlurar som är låg utan modifiering:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2583408

9. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    302
    Telefon:
    OnePlus 13

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 13
    Jag har testat några stycken Kitkat roms, för det mesta CM11 som jag tycker är bra men i slutänden går jag tillbaka till Stock. Stock fungerar verkligen bra av någon anledning och jag tycker inte den känns långsammare än Kitkat i de flesta fallen. Skillnaderna är väl ganska små mellan JB och KK (tyvärr).
    Nästa för mig blir LG:s egna Kitkat bygge.

10. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 038
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ja LG stock har mycket saker som är riktigt nice. KitKat kanske inte är mycket snabbare men flytet är rejält mycket bättre i mitt tycke. Ganska mycket också.

Skön låsskärm i alla fall.

Sent from my G2 using Tapatalk

infexis gillar detta.