Problem: KitKat buggar

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av andekar, 20 mar 2014.

1. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Syns ingen uppdatering för mig i PCC, har dock en 3-brandad lur vilket kanske gör att det inte finns tillgängligt än.. :(

2. Fisherman.

Fisherman. Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    min 3-brandade sgs2 fick updates över en månad efter obrandade lurar..

3. chjp82

chjp82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har de lagt tillbaka gamla t9 nu? För ja uppgradera min xperia M till 4.3 och nu kan ja klicka för något som heter 12knapps tangentbord. Så vips fans det att använda.

4. mangeW

mangeW Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min 3-brandade lur fick första Kitkat-launchen extremt tidigt, hade nog läst endast 1-2 här som fått/installerat Kitkat innan det plinga till på min... Sämre den här gången dock... Hade dock ej ljudbuggen som tur är...

5. osterlindh

osterlindh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    494
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Har ej haft något ljudbugg.efter senaste uppdateringen. Det har löst sig, tack för den :)

Skickat från mobilen Z1C

6. tompa83

tompa83 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ljudbugg

Jag har ljudbuggen till och från, jävligt irriterande. Tycker ljudet rent allmänt är sämre. Finns det någon guide hur man backar tillbaka till Jellybean? Har fabriksåterställt telefonen efter Kikat som gjorde att jag fick ljudbuggen till och från istället för konstant.

7. Vidur

Vidur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Har du lagt in senaste uppdateringen? Den skall fixa ljudbuggen.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

8. tompa83

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har varit inne på uppdateringscenter och där står det att allt är uppdaterat. Fick telefonen i fredags så jag ska till en 3 butik och kräva en likadan fast med jb. Synd för jag tycker om utseende och funktion med kk. Nån som har någon idé hur man annars ska gå tillväga?

9. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Är det inte lättare att bara vänta på uppdateringen. Den finns säkert om du använder programmet till datorn

10. Cobraz

Cobraz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ska det komma ännu en?

Sent from my Sony z1 compact...

11. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Nej men Tompa som jag citerade har ju uppenbarligen inte uppdaterat. Eftersom han verkar vänta på OTA till telefonen som inte kommit så borde han uppdatera via datorn istället.

12. Cobraz

Cobraz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Check

Sent from my Sony z1 compact...

13. tompa83

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

[QUOTtenn;1521299]Nej men Tompa som jag citerade har ju uppenbarligen inte uppdaterat. Eftersom han verkar vänta på OTA till telefonen som inte kommit så borde han uppdatera via datorn istället.[/QUOTE]

Jag uppdaterade via datorn men när jag fick ett samtal senare så kom ljudet från hörlursjacket. Allt är uppdaterat som det ska så jag vet inte vad som finns att göra mer.

Edit: pratade med Sony support och dem sa att en uppdatering är ute och på väg till min enhet men dem visste inte när. Jag trodde den släpptes förra veckan och hade gått ut till alla? Min version är 14.3.A.0.681

Last edited: 14 apr 2014
  14. herrober82

herrober82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Jag uppdaterade via datorn men när jag fick ett samtal senare så kom ljudet från hörlursjacket. Allt är uppdaterat som det ska så jag vet inte vad som finns att göra mer.

Edit: pratade med Sony support och dem sa att en uppdatering är ute och på väg till min enhet men dem visste inte när. Jag trodde den släpptes förra veckan och hade gått ut till alla? Min version är 14.3.A.0.681[/QUOTE]

Jag uppdaterade via PCC igår och har nu fått 14.3.A.0.757. Har inte fått felet efter det... Sony påstår att den innehåller fixen...
    Koppla in mobilen till PCC och kolla om nya uppdateringen är tillgänglig...
    Den borde vara det för dig med...

15. tompa83

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag uppdaterade via PCC igår och har nu fått 14.3.A.0.757. Har inte fått felet efter det... Sony påstår att den innehåller fixen...
    Koppla in mobilen till PCC och kolla om nya uppdateringen är tillgänglig...
    Den borde vara det för dig med...[/QUOTE]

Den uppdateringen har inte gått ut till mig. Hade telefonen inkopplad till programmet i förmiddags. Pratade med 3's kundtjänst och dem skulle maila ombudsmannen för Sony så skulle dem skicka uppdatering till mig. Dem sa att dem kan ha missat att skicka eller något sånt. Skulle jag inte fått uppdateringen om max 2 dagar så skulle jag få en ny mobil med Jb eftersom jag fick den i fredags.

16. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Fick nån över OTA igår. Ljudbuggen icke borta. Irriterande nu när man vet att den finns där...

17. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Skicka in din telefon på reparation!
    Varför nöjer vi oss med mindre?
    Z1 compact har uppenbarligen problem, kan inte förstå varför en del väljer att inte skicka in krånglande mobiler.

18. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

För att det inte är ett stort problem för mig. Det kan lösas med mjukvaruuppdateringar. Jag vill inte vara utan min telefon.

Vi har alla olika smärttrösklar. Jag kan inte förstå hur folk orkar klaga så förbannat mycket på sina telefoner hela tiden ;)

19. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Det är ju när ingen klagar som företaget inte behöver anstränga sig.
    Nu har de släppt en halvfärdig produkt och får skärpa till sig till nösts produkt.

Du accepterar väl inte att köpa ett PS4 där internet fungerar ibland och handkontrollerna ibland? Man hade då kunnat säga att man aldrig spelar online eller mer än en åt gången.

Men visst, alla gör som de vill.

20. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det verkar som att folk klagar tillräckligt om man tittar i Z1C-forumet. Det finns ju "ingen annat" än griniga människor.

Den här produkten verkar rätt färdig enligt mig men då förväntar jag mig inte en perfekt produkt heller. Jag tror inte man kan leverera en produkt i den kvantitet som Sony säljer telefoner med perfekt resultat varje gång. Eller jag vill nästan säga att jag är säker på att det inte går. Ingen tillverkare fixar det idag iaf.

Jag tycker inte heller att din jämförelse är särskilt rättvis. Jag accepterat det lika lite som att jag bara kunde komma åt datatjänster ibland på min telefon. Samma sak med att skärmen på min telefon bara fungerar ibland. Nu handlar det om att min telefon spelar upp ett sprak innan vissa notifikationer. Har jag den i fickan hör jag det inte ens. Eftersom detta inte var så när jag använde 4.3 är det bevisligen ett problem med mjukvaran och inte hårdvaran då det förändrades över en natt och jag inte råkade sticka in några nålar i högtalarmembranet samma natt. Det kommer därför antagligen en buggfix. Speciellt med tanke på hur många som verkar reagera över minsta lilla. Jag låter er ta fighten åt mig men gnäller inte ifall ni förlorar. Då har jag iaf inte förlorat massa tid ;)