KjellExtra

Discussion in 'Allmänt' started by Turritops, Aug 3, 2011.

1. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Inte om dom har satt kontakten upptill eller på sidan av telefonen, som på många SonyEricsson-telefoner. SonyEricsson har löst det problemet med att det sitter en liten sladd på bordsstället som man måste pilla dit. Då kan man väl lika gärna använda vilket passivt bordsställ som helst och använda den vanliga laddarsladden.

2. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Varför allt detta liv om att kjell&co inte säljer android prylar säljer inte de mest budgetprylar/skräp ändå? Teknikmagasinet har en hel del för android också och Android Sverige | Swedroid har massor. Problemet är väl som tidigare påpekats att kringmarknaden och efterfrågan är mycket större på iphone tillbehör och det är antagligen en generellt sett ekonomiskt starkare målgrupp.

Jag irriterar mig på att uttaget för headset inte är likadant på alla mobiler och att micro-usb porten ofta sitter konstigt men det är ju på väg bort. Det är väl ändå det som är en av styrkorna med android att flera tillverkare kör samma OS och att uttagen är standard. Så att jag t.ex. kan låna laddare från vem som helst. Jag måste inte längre hitta någon med samma tillverkare/telefon.

Det här med skal har jag inte riktigt märkt av då jag mest tycker det är jobbigt, mobilen är stor som den är. Med ett gummiskal på blir den dessutom knepigare att få upp ur fickan och så små hala händer har jag inte så att den blir svår att hålla i. Ett läderfodral kan ju däremot så snyggt ut men då blir mobilen återigen större...

Problemet är väl att alla iphone ser likadana ut och de går inte att göra så mycket åt innehållet så de får kladda på något på utsidan för att bli personliga. Här finns det ju sidor med "titta på min hemskärm"-bilder! ;)

PS. Hmm vad bitter jag låter, har inte hunnit få något morgonkaffe än :P. DS.

3. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Kanske, men i alla fall mera benägen att vilja betala. Har man varit villig att betala mer än dubbelt för själva luren så kanske man inte funderar så mycket innan man köper en massa tillbehör heller.

Annars håller jag med dig

4. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Eller så kanske det bara är så att om man har betalat 7-9000 kronor för en mobil så är man mer rädd att den ska paja, och därför köper man till fler skydd osv :)

5. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Jag skulle inte vilja att en lur för 3 lax pajjade heller men tycker det är otympligt med alla stora skal. Hade jag köpt en ajfan 4 hade jag gjort det för jag tycker den är snygg (avstod pga kass hård och mjukvara) och då vill man ju inte gömma den i ett plastskal...

6. /walt

/walt Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Done...
    Lite knepig målgruppsanalys av dem. Jag antar (iof utan underlag) att teknikinteesserade oftare väljer en android framför en ios.

Sent from my iFån Får using Tapatalk