Diskussion: Klarar man sig på 16gb?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av cobbe, 9 dec 2012.

1. Templo

Templo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Huawei P10

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10
    Telefon 2:
    Marshall London
    Info:
    Musikspelare
    Platta:
    Lenovo Yoga 3
    Info:
    Frugans leksak
    Det börjar likna Apple politik mer och mer. SD är för komplicerat, inget OTG stöd....
    Ge oss grejerna så får de som vill, använda funktioner och de som inte vill får väl strunta i dem. Inte ska Google bestämma vad som är bra och vad som är inte bra för oss!

Efter nästan två år av kamp med O2X tänkte jag köpa Nexus4 men börjar tvivla mer och mer och börjar snegla åt S3.

2. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Med tanke på priset på Play Stor tror jag många av besluten handlar om att hålla nere produktionskostnaderna.

3. Templo

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Huawei P10

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10
    Telefon 2:
    Marshall London
    Info:
    Musikspelare
    Platta:
    Lenovo Yoga 3
    Info:
    Frugans leksak
    Priset i Sverige då?
    SD/OTG är inga nya tekniker som kostar skjortan att integrera, har funnits ett tag nu.
    Dessutom är väl själva attytid (SD för komplicerat för vanliga användare.....) som jag reagerar mot.

4. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Personligen tror jag snarare Google (och Apple också för den delen) på sätt och vis vill tvinga över folk till deras molntjänster, då de ser det som "framtiden" (och förmodligen ett bra sätt att eventuellt tjäna in lite extra kosing). Att det skulle vara dyrt eller komplicerat att implementera stöd för SD-kort tycker jag låter väldigt orimligt.

OTG tycker jag å andra sidan borde fungera, kanske inte för hårddiskar då en del sådana kanske inte går att driva på den kräm en telefon klarar av att utgiva (även fast det i mina ögon borde kunna fungera ändå), men exempelvis inmatningsenheter och annat borde fungera, varför jag ser detta som en lite märklig grej från Googles/LG:s sida. :)

5. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Nu börjar vi glida off topic, men google har i efterhand raderat all text som nämde OTG från manualen så räkna inte med stöd från dem. Kan ha med att göra att de inte vill öppna för möjligheten at spela in och spara tex filmer som hyrs i playstore (ifall de kör med uthyrning). Mediabolagen kan ha varit de som ställt kravet. Dock verkar syskontelefonen Optimus G ha kvar OTG stödet så en system dump från vardera telefon kanske kan avslöja om funktionen har raderats från Vanilla android eller om kretskortet i Nexusen har ändrats för att förhindra 5v ut. LG och Google sparade en del utvecklingskostnader i och med att telefonerna är lika, men bara för det är det inte dyrt att strunta i att ansluta 5v kretsen till usb-porten (antar jag, har noll erfarenhet om detta ämne).

6. Templo

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Huawei P10

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10
    Telefon 2:
    Marshall London
    Info:
    Musikspelare
    Platta:
    Lenovo Yoga 3
    Info:
    Frugans leksak
    Börjar bli lite off men vad blir nästa grej som "vi inte behöver" eller "blir för komplicerat för användare"....
    Sen börjar man tänka på copyright, ja kameran, vi begränsar användningsområde där för man kan ju inte ta bilder på kändisar, kända byggnader etc. utan att betala för det........

DavidW gillar detta.
  7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

personligen tycker jag det är jättebra att sdkortet är borta.. vet inte hur mycket skittrådar som skapats bara för att folk inte kan med det dom köper. less is more

Qrac gillar detta.
  8. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ja synd det där med otg... Iaf så borde ju 16gb räcka för de flesta så länge man som sagt inte ska ut och resa och inte kommer ha tillgång till wifi eller liknande på en stund :-)

9. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag gjorde det.

Det är precis det jag gjorde nån vecka efter att ha köpt Noten. Den är fortfarande töm eftersom Google ha bestämt att man inte kan spara app2sd längre! Alla appar och spotify playlist sparas direkt på internt minnet.

En fin dag så roota jag den och fixa så att jag kan flytta de med "directory bind" eller nåt liknande. Den dag har inte kommit än. Läsa man denna forum.och xda så inser man att för nuvarande är det fortfarande mycket som inte funka som det ska med de roms och kernels som är ute nu till noten.