Fråga: Klocka till Huawei Mate 20 Pro? Gear Sport?

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av notimetochill, 7 feb 2019.

  1. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Beställde nyss en Gear Sport 1990:-. Gillar vattentätheten och den lite smalare klockan än S3 (har ägt båda tidigare). Kollade idag på Huaweis GT klocka. Den är snygg och väldigt lätt för sin storlek men jag kände direkt när jag tittade igenom den att den kommer bli tråkig och väldigt begränsad. Även fast tizen inte är så jätte fritt som exempelvis Google Wear OS men det är natt och dag jämfört med Huaweis Lite OS. Får se hur den fungerar med Mate 20 pro. Återkopplar imorgon då den troligen används :)
     
    bernard och mul gillar detta.
  2. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Har haft Gear Sport tillsammans med Mate 20 Pro. Jag är faktiskt imponerad och väldigt glad att allting fungerar bra tillsammans. Har inte provat simma och sparat motionering ännu men allt annat som jag var ute efter fungerar kalasbra. Kommer nog ta några dagar innan batteritiden blir som den ska men igår laddade jag den till 100% vid ca kl.15 och har sedan haft på mycket bluetooth, provat olika watchfaces, testat spotify, installerat appar, haft många larm under natten osv. Har jobbat ett nattpass inatt och då hade jag den i energisparläget + att jag har den i energisparläge här hemma då jag har mobilen i närheten här hemma. Jag har också stängt av wake up gesten så vrider på boet för att väcka upp klockan.

    I skrivande stund är det 63% kvar. Känns som att den klarar 2 dygn men dock med energisparläget påslaget då och då.

    Hur har ni det med batteritiden?
     
    bernard gillar detta.
  3. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Eftersom jag blev nekad prisgaranti och har en Huawei köpte jag faktiskt Huawei watch 2 för 900 inkl frakt. Kändes som ett okej pris för den så jag slog till. Inväntar den bara nu, men lär behöva köpa band. Och jag tror jag kommer bli nöjd. Kommer sakna Samsung pay men assistansen kan vara värd det tror jag.. Samt boetten kommer jag sakna men vi får se. Utbudet väger upp för det. Spännande med min första smartwatch! :)
     
    notimetochill och bernard gillar detta.
  4. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Nu så.

    Laddade min Gear Sport till 100% i Torsdags klockan 15.00. Sedan dess har klockan används till många alarm, styrt Spotify i bilen, bytt många watchfaces mm. Jag har inte testat någon träning ännu. Jag har haft klockan i energisparläge hemma och på jobbet. Har använt wake up gesten till och från. Ljusstyrkan har pendlat mellan 5-8. Jag har jobbat två nattpass plus promenerat en del. Räknat sömnen när jag sover. Klockan har varit mest i energisparläge. Är nöjd

    En summering:
    Torsdag 15.00 - 100% batteri
    Söndag 12.00 - 17% batteri
     
  5. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Haha köpte 42mm också nu... Fan, vilken ska man behålla.. Lite jobbigt o köpa spontant Hahaha.
     
    bernard gillar detta.
  6. chriz78

    chriz78 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Mate 20 Pro
    Ni som vet, fungerar Samsung Pay på klockan om man har en annan telefon än Samsung?
     
  7. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det ska fungera utmärkt om jag inte minns helt fel. Ping @bernard@bernard
     
    chriz78 gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jadå! Det är fristående och fungerar finfint, men jag vet att någon enstaka rapporterat problem på någon Huawei-telefon. Just nu kommer jag inte ihåg vilken, men han hade svårt att få Pay-gränssnittet att starta i telefonen, som är ett måste för att kunna konfigurera tjänsten.

    Det bör dock fungera i 95% av fallen. Du gör konfigurationen genom Appen "Galaxy Wearable" för Android, som finns i Google Play, och som rullar på alla telefoner.
     
    chriz78 och chraist gillar detta.
  9. chriz78

    chriz78 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Mate 20 Pro

    jag tänkte väl att det borde funka, är sugen på att byta min Note9 mot en Mate20Pro. det enda jag varit orolig över är att det skall bli något tjaöö med kommunikationen mellan klocka och telefon. MEn enligt vad jag har hittat i ämnet verkar det fungera bra. Inte för att jag använder Samsung Pay särskilt ofta så är det ju bra att möjligheten finns!

    Tack för era svar!!
     
    bernard och chraist gillar detta.
  10. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Den fungerra bra, men du har inte MST. Så komplett Note 9 pay får du inte på klockan. Då ska du köpa S3 frontier eller ngt.
     
    bernard gillar detta.