Knasigt problem på min Hero

Diskussion i 'Hero' startad av mauswe, 3 feb 2010.

1. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 659
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello

herregud, det är ju en helt ny hjälte! Har stressat den rejält, så mycket jag har klarat av med mina bokmärken hit och dit.
    Det funkar wunderbar helt enkelt

stängde av all sync och bakgrundsdata

Helt sjukt, prova direkt!

jag kör med Tre (och mätte innan provtillfället bara upp 1mbit)

edit: har dessutom java-script aktiverad nu

2. mmanson

mmanson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp.. av nån konstigt anledning får jag fetare hastighet. Nackdelen är att man måste aktivera background data om man ska på market och att syncen med e-mail kontot måste uppdateras manuellt (G-kontot) om man vill se om man fick e-mail dvs öppna Gmail och gör "refresh" för Inbox men det kan jag leva med tills de fixar.
    Tidigare kunnde knappast uppdatera Weather appen [hade den inställt på att den ska uppdateras bara manuellt]

Last edited: 7 feb 2010
  3. wmb

Mottagna gillanden:
    2 659
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    butiken kan bli lite surt, för där är man några ggr/dag.
    Men g-mail bryr jag mig inte om, lägger knappast aldrig till kontakter, och har en gmail bara för att jag har en Hero. Har min msn-mail syncad till mobilen

jag hoppas verkligen att det fortsätter vara såhär perfekt, för det blev det verkligen.

4. mmanson

mmanson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då måste du synca manuellt även msn-mail eftersom allt som använder "sync" är OFF :cool:

5. wmb

Mottagna gillanden:
    2 659
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    ja fast det är inte push.
    å andra sidan kvittar det, mail använder jag max nån gång i veckan, och det kollar jag via msn när jag väl loggar in :teeth:

6. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har ni löst erat problem långsiktigt med denna metod eller? JAg har fortfarande problem med detta. Kör jag backround sync off så fungerar det oftast helt ok men det är ingen superlösning som alltid är bra! Det nya är att jag testade Vannilian ett tag och då funkade allting perfa även med sync på, men tröttnade på det och är tillbaka på orginal.. Tänkte att det skulle bli bra iom att jag kör på ny radio nu... Men samma problem som innan. Har till och med uppraderat till Telenor Mobilsurf Turbo nu för o se om nått magiskt hände men näe, blev bara snabbare när skiten väl fungerar :)

7. wmb

Mottagna gillanden:
    2 659
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
  8. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Jag kan inte säga att jag har samma problem. Det enda jag har märkt, är att det kan ta ett par sekunder att få "H" symbolen upp efter telefonen har varit i standby ett tag. Den är seg att "vakna upp". Jag tror att om man inte använder telefonen, stängs data uppkopplingen av, iaf tills den vill syncar med gmail t.ex.

När man väcker telefonen, då kommer "H" igång igen (om inte den har syncat nyligen, då är den redan på). Tror att det är ett sätt att spara batteri.

Att det bara lägga av mitt i surfningen eller youtube klipp har jag inte märkt.

9. icimasa

icimasa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som sagt det finns en till tråd som wmb skrev som jag startat, och det verkar onekligen som det är Tre och Telenor som är problemet! Någon med typ Telia som funkar bra??

10. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Troligtvis är det bara Telenor/Tre som har problemet eftersom det är inte en jäkel med Telia/Tele2 som har kommenterat i denna tråden :cry: