Problem: Knaster/oljud från högtalaren

Discussion in 'Nexus 4 - Allmänt' started by ayla85, Dec 20, 2012.

1. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Så låter min laddare från Sony Ericsson med

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

2. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jaha, så låter iaf inte min laddare till Desiren...

3. jocke_lulle

jocke_lulle Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Märke också detta. Det låter lite oroväckande men hoppas att det inte är nått att bry sig om.

4. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma här. Men båda mina tidigare laddare har låtit på det viset. HTC, Sony.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

5. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Jag har börjat störa mig mer och mer på bruset/knastret som är i hörluren vid samtal. Det andra ljudet som är jämt stör mig inte då man måste trycka örat mot telefonen för att kunna höra det.

Ni som skickat tillbaka telefonerna fick ni tillbaka ett bättre ex eller är det här ett hårdvarufel man tyvärr får leva med?

6. droiddata

droiddata Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag bytte ut min till en SGS3 då risken verkade överhängande att få en med samma fel.

Men var även lite missnöjd över värmeutvecklingen på N4;an så hade nog inte velat haft en utan knastret heller.

Knastret via inkopplade hörlurar som jag skrev om visade sig vara en bug i Spotify för Android(finns en tråd i deras supportforum om det). Knastret är ganska likt det man hörde från högtalaren i Nexus 4 men kan bara höras i början på låtarna.

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Man märker att högtalaren är byggd för att vara högtalartelefon och inte musikspelare. Något som jag iofs tycker är helrätt (hata alla människor på bussen med musik på högsta volym genom en jävla högtalare) och jag är faktiskt personligen jäkligt nöjd med högtalartelefonsfunktionen :)

8. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Människor och människor, det är ju bara ouppfostrade snorungar som spelar musik på det viset! #gammalochbitter

9. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Om min framtida unge skulle sitta och hålla på så hade jag trampat sönder telefonen.

10. jocke_lulle

MINA ENHETER

Har också ett bakgrundsljud vid samtal, typ ett knaster eller brus. Vet inte om jag är petig men lite störande är det, speciellt i tysta omgivningar. Vad sa TPH om det?

11. jocke_lulle

MINA ENHETER

Någon son har svar på frågan?

12. jocke_lulle

MINA ENHETER

Jag märkte nu att det knasterljud som jag hör i bakgrunden vid samtal är samma ljud som alltid låter från telefonen när jag lyfter den till örat utan att vara i samtal. Ljudet låter oavsett om displayen är på eller av. Är det samma ljud som ni hör?

13. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hör också ett svagt knastrande ljud i högtalaren på framsidan. Den är dock så låg att jag troligtvis aldrig kommer varken störa mig på det eller bry mig det minsta. Det hörs för övrigt enbart om det är tyst i rummet och om jag har telefonen max 2 cm ifrån örat (hörs ibland inte över huvudtaget hur mycket jag än lyssnar och hur tyst det är i rummet).

Tapatalked

14. jocke_lulle

MINA ENHETER

Ok. För mig låter det alltid lite grand och det är att det låter vid samtal som stör mig! För övrigt hörs det endast i tysta omgivningar, inte om jag pratar i "normala" omgivningar.
    Vet inte om det är något att klaga på hos halebop där jag köpte den...problemet är att om de skulle byta ut den så har de ändå ingen ny att skicka än eftersom de inte har några i lager och inte verkar veta när de får in nya telefoner! Eller ska man höra av sig till LG direkt?
    Här, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1993668&page=23, verkar det som att vissa personer som skickat tillbaka sin telefon har fått en ny telefon utan ljudet. Men det verkar vara lite lotteri.

Eller kanske är jag bara lite för petig...:ehm: