Problem: Knox garanti

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av tallithehut, 7 maj 2014.

  1. tallithehut

    tallithehut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2014
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Hallo.
    Kan börja med grunderna först,
    När jag köpte min note 3, så rootade jag den ( breakade knox till 0x1 ).
    installerade egen cyanogenmod, det krånglade för mig så flashade in 4.3 polsk orginal firmware.

    Hade inga problem alls på några månader överhuvudtaget, sålde sen luren till en polare som oturligt nog ( efter en uppdatering på den, till 4.4.x ) så slutade ljudet fungera i aux utgången, högtalarna funkar som det ska men när man kopplar in hörlurar eller kopplar till högtalare så funkar inte ljudet alls.

    Vi har kollat igenom alla möjliga varianter av att fixa det utan någon större lycka.
    Misstänker då hårdvarufel ( testade idag att dra in en annan firmware, trodde det var den svenska 4.4.2 men var något annat språk orginal, ljudet funkade då lite iaf, bra volym men en jävla massa brus ).


    Har ju "egentligen" garanti kvar på luren men eftersom jag breakat knox countern så kan jag inte lämna in den på garanti, eller?
    Isåfall, ( kollat om man kan reseta countern ) finns det något sätt att få ut den på garanti ändå, något man kan kräva av återförsäljaren?

    Vore grymt tacksam för svar, lite pinsamt att sälja sin gamla lur till en polare och den pajar efter ett par dagar :cool:
     
  2. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Hårdvarugaranti skall fortfarande gälla. Har inte hört om någon som har blivit nekad reparation pga Knox.

    /Tapatalked
     
  3. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Lämna in den med stock rom och dom kommer inte säga nått annat än att det tar ca 2 veckor innan din polare får tbaks den :)

    Tapatalked!