Köp ingen Spica

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av spica, 7 juli 2010.

1. spica

spica Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

har köpt en spica telefon för ett halvår sedan. Har varit en trevlig upplevelse fram till jag började få damm bakom displayen.
    Jag startade en tråd om det i det allmänna samsung forat:https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=15304

Vill bara upplysa alla ni som funderar på att köpa en att Samsung inte tar något ansvar för sina produkter. Köp något annat istället är mitt råd.

Det är verkligen trist med en stor display med massa damm. Det kan inte vara särskilt svårt att göra telefonen tät. Inte jämfört med all teknik man lyckas få in. Att sedan inte ta ansvar för det tycker jag är under all kritik.

2. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tråkigt att höra. Inte kul att få damm bakom display, använder varken skärmskydd eller case till min, rakt ner i fickan utan något damm på 8mån. Har inte läst den andra tråden än, men antar att samsung inte vill byta ut den. Hoppas trots allt att det löser sig för dig med samsung.

3. Norrby89

Norrby89 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

tyvärr så gäller det där så got som alla mobiler =/ då det är en specifik spec som vissa mobiler har "damtät" har ens mobil inte den specen så är det bara att leva med lite dam innanför skärmen om man råkar ut för det..

4. spica

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att köpa det och leva med det tycker jag hade varit ok om tillverkaren tydligt sa det i sina garanti villkor. Det gör de verkligen inte. Dessutom tar det in telefonen för garanti reparation för att sedan kräva betalt. Trots att man angivit skället damm innan telefonen skickats in.
    Damm är riktigt uselt är det när man har en stor display.
    azek's svar ovan visar att damtätheten skiljer mellan olika telefon individer.

Nä du, att acceptera det på touchscreen telefoner är inte ok. Accepterar man det kommer de aldrig att bli täta telefoner på marknaden. Dessutom ser det så jäkla trist ut.

5. qrist

qrist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var du i kontakt med Samsung eller återförsäljaren innan du skickade in den?

6. spica

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gjorde som Telia sa på sin hemsida.
    Det innebär att man fyller i orsak till att man vill skicka in telefonen.
    Så svaret på din fråga är ja. Men Anovo vill väl tjäna pengar på detta märkliga sätt. De tar först emot telefonen för att sedan säga att " nej det täcker inte samsung" men vi du kan få betala för att få telefonen skrotad, rengjord eller tillbakaskickad. Riktigt kass.
    Har kontakta Telia med en formell reklamation av min Spica. Det har inte framgått i något material som Telia skickat till mig att jag får räkna med att telefonen blir dammig. Hade det gjort det hade jag skicka tillbaka den.

7. qrist

qrist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stå på dig så får du din vilja igenom. Min första Spica som inhandlades för ett halvår sen tog det mig nästan 2 månader att lyckas reklamera mot Katshing och Brightpoint.

Last edited: 8 juli 2010
  8. spica

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack qrist. Det kommer jag att göra.
    Skickade in mina krav och åsiker till Telia igår. De är helt enkelt att antinge se till att jag får en dammfri telefon eller häva min bindningstid. (Har telefonen på månadsbetalning)
    Håller tummarna för att Telia är seriösa. Är dom inte det kommer det att hamna hos ARN.
    Jag har i princip aldrig haft problem med reklamationer tidigare. De gånger jag reklamerat något tycker jag att företagen hanterat det på ett bra sätt.

9. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

det tycker jag faller under Uppenbara Konstruktionsfel.

hota med ARN, de flesta företag brukar ge efter. Företaget har mer att förlora på dålig press och ARN än att ge en ny telefon

10. spica

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har försökt med det men inte lyckats. Samsung har antagligen för dålig kvalitet för att våga ersätta mig mfl. Tar väl för mycket på deras vinst.

Men tack för stödet.

11. Nitram

Nitram Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Läs bruksanvisningen

"Hantera telefonen ansvarsfullt

• Undvik att använda eller förvara telefonen i
    dammiga och smutsiga miljöer"

12. MarioL

MarioL Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vill inte låta negativ här eller nått men som återförsäljare så skulle jag bli högst förvånad om du lyckas få något ut av att gå vidare med detta. Damm under display täcks inte utav garantin då det inte räknas som ett fabrikationsfel.

Tråkigt att du har fått det och lycka till men jag skulle inte hoppas på mycket.

13. spica

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur svårt detta är handlar om huruvida vi som är kunder accepterar det. Jag tänker iallafall göra vad jag kan för att visa att jag ser det som oacceptabelt. 2 år bör telefonen klara sig vid normal användning. Jag fattar att det kan vara jobbigt för tillverkarna men så är det i de flesta branscher att man får ansvara för sin produkt under 2 år.

Sedan är jag inte bara irriterad på dammet utan att de i princip beslag tar telefonen på Anovo. Det framgår ingenstans att damm inte täcks.

Tack för lyckönskningen.