Köp utav HTC Desire - Frågor

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av itadruid, 10 aug 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hej

Efter ha köpt en IP4 och lämnat tillbaka den på DOA så har jag gått i köptankar med att köpa en Desire. Har dock ett par frågor angående telefonen:

-Hur bra är kameran på Desire? någon som har lite bilder att bidra med som är taget med mobilen?

-Batteritiden...hur långt räcker det i en dag med lite spelande, surfande m.m? Ska pendla till skolan varje dag ca 40 min och vill att den ska räcka till sms,spelande lite surfande och några samtal.

-GPS, Hur bra och stabil är den?

-Flash i telefonen när man surfar? bra/dålig?

- Med Iphone 4 behöver man använda Itunes som jag tycker är katastrofal program som segar ner datorn och ger konsekvenser när man ska avinstallera den, finns det något sånt program till Desire? är den bra/dålig/seg?

-Nu när 2.2 FroYO är släppt till Desire hur bra har telefonen blivit? funkar app2sd bra? kan man spara apps till SD kortet?! några + och - med 2.2 uppskattas

tack för all hjälp!

edit: Juste jag vill ha T9 program till min mobil om jag köper en desire för att skriva snabba sms, finns de sådan funktion på desire?

Last edited: 11 aug 2010
  2. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ingen som kan ta sin tid och svara? :)

3. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Efter att du uppdaterat med Android 2.2 är kameran (enl. mitt tycke) hur bra som helst. Filmar suveränt med, och jag märker ingen lagg heller. Bilder vill jag inte ge ut, kanske i min blogg i framtiden då jag fotar stan. Så håll utkik i min blogg som uppdateras varenda dag! :)

Om du läst tipset som vi skribenter på Swedroid skrivit så står det om hur du ska göra för att få ut så mkt av batteriet som möjligt. Jag har även tipsat en del saker i bloggen, men som sagt, kolla detta först.

GPS:en är bra, men den kommer bli ännu bättre när Google Navigation kommer ut. Så man slipper Brute Maps å det. Jag har GPS:en när jag motionerar, och den stämmer till punkt och pricka och mäter varenda steg jag tar.

Nej, du behöver inga idiotiska program som iTunes. Bara å föra över de filmer/musik du vill ha i luren och köra. Men ett tips: Ladda ned ES Strong File Explorer, ett lättåtkomligt verktyg som gör att du kommer åt dina filer lättare. Typ som i PC:n.

Flash är skitbra! Tittar allt lite på Youtube-filmer å visst är det ballt som tusan! :)

FroYo har gjort min lur till en av absolut grymmaste på marknaden. Det är en mkt märkbar skillnad, speciellt när man surfar eller ska köra något program. Eller spel för den delen. Eller filma i HD. :) Jag har installerat FroYo genom en manuell sökning efter nya systemuppdateringar söndagen den förste augusti 16:40. Sen dess har absolut ingenting krånglat.

Jag hoppas att du har fått svar på dina frågor. :)

4. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tack så mycket. Det jag undrar över också, kan man spara apps till SD kortet nu? Jag är en stor app-nörd :P och vill installera spel m.m vet inte om de kmr få plats om de inte går till SD-kortet:/.

Jag väntar på några bilder med Desire hoppas någon annan kan bidra :)

Sen undrar jag hur framtidssäker Desire är? ska de komma framtida uppgraderingar till den? vill inte köpa en idag och sen veta att de kmr sluta updatera den :(

edit: Juste får man med SD kort när man köper en desire eller får man köpa en själv?

edit2: Måste man skaffa displayskydd till mobilen? vill inte att den ska repas :/ eller är skärmen tålig?

Last edited: 11 aug 2010
  5. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Halli Hallå

Kameran är okej, fotar inte så mycket med den, här är bilder tagen med Desire: http://www.flickr.com/groups/htcdesire/

Ligger telefonen i fickan 12 timmar och du kollat mail, facebook och surfat lite så har du ca 60-70% kvar av batteriet.

GPSen är jäkligt bra, diffar inget vad jag märkt i maps, funkar kanon med Navigon.

Flash är jäkligt bra, du kan kolla på alla flashfilmer direkt på sidan, svtplay flyter på utan problem och lagg.

Itunes vet jag inte hur det fungerar. Med desire du pluggar in telefonen och du använder den som en extern hårddisk, bara fyller på med filer i din MP3-mapp eller vad du nu vill föra över.

Du kan endast ha apps på SD-kortet om programmet är skrivet för det vilket många inte verkar vara, men det lär väl bli standard framöver?

T9 finns på den, men det går jäkligt mycket snabbare och skriva om du lär dig att skriva med tangentbordet.

Kort från mig :)

6. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Okej tack :)

Sen undrar jag hur framtidssäker Desire är? ska de komma framtida uppgraderingar till den? vill inte köpa en idag och sen veta att de kmr sluta updatera den :(

Måste man skaffa displayskydd till mobilen? vill inte att den ska repas :/ eller är skärmen tålig?

Tror ni de kmr komma bättre/nyare mobiler snart? är de värt o vänta eller ska man slå till? har kollat på "Desire" HD men gilla dden inte alls!

7. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Det är nog sannolikt den mest framtidssäkra telefon som HTC kan erbjuda i Sverige idag. Den senaste uppdateringen kom ju för bara någon vecka sedan. ^^

Jag skulle säga att den är rätt bra även utan skydd. Men ett vettigt displayskydd syns inte alls och påverkar inte upplevelsen av skärmen särskilt mycket. Ett displayskydd är en billig försäkring för 75 spänn, om du frågar mig.

Jo, bättre grejer kommer hela tiden. Men ska du kontinuerligt vänta på nästa modell så måste du vänta hela livet...

8. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tack så mycket för svaren! :)

Får tänka lite idag, vill köpa den idag men får se vad som händer hoppas jag inte blir missnöjd :)

9. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Funkar Desire bra som GPS navigator i bilen?

10. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Ja, helt grymt, jag kör med Navigon.

11. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Okej jag är kluven vet ej om jag ska ta Desire eller SGS. Desire är en komplett telefon och har blixt fungerande gps m.m medans SGS har en defekt GPS ej blixt (vilka jävla idioter de är på Samsung) och massa andra skit.

12. Etienne

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Varför ens fundera på att köpa SGS om du inte gillar den? Såvida du inte ska spela spel på den så verkar skillnaderna mellan modellerna vara såpass små att man lika gärna kan gå på den telefon man upplever som bäst...

13. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Köper jag en mobil för runt slänga 4.5k~ så ska jag självklart spela spel på den :neutral:, vaddå funkar inte alla spel på Desire eller?

14. Etienne

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Den enda riktigt stora skillnaden mellan SGS och Desire är just grafikprocessorn, vilket har stor betydelse i spel med 3D-grafik.
    För enklare spel så spelar det knappast någon roll vilken telefon du väljer, men för mer krävande spel (First person shooters och liknande) så kommer du att få ut ungefär dubbelt så hög framerate med SGS jämfört med Desire.

15. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Okej ja, jag ska köra spel dock så vet jag inte vad som finns på android market och vad som inte finns. Provade SGS idag och tycker att byggkvaliten är inget vidare, ingen blixt, de enda som är bra är skärmen. Tror nog jag ska vänta o se om HTC släpper en bättre variant utav Desire eller? [inte Desire ACE HD, gilla den inte!]

16. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag tvivlar på att Desire kommer att få några flera större uppdateringar vad gäller mjukvara. Annars är det helt klart en kompetet telefon.

17. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Den kommer inte få android 3.0? :ehm:

aja jag vet inte vilken jag ska ta :( SGS eller Desire..dock så ligger Desire jävligt bra till med priset och blixt i kameran m.m

18. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Det är inte hugget i sten, men androidtelefoner får oftast endast en större uppgradering från respektive tillverkare.

Jag tror att du blir nöjd vilken av dessa två du än väljer.

19. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Alltså försökt förstå det hela rätt: Alla spel som finns är på 50 mb. Du får väldigt lite speltid jämfört en riktig spelkonsol. Och så försvinner batteritiden fortare än du hinner spela igenom spelet. Så min fråga till dig är: Hur ofta kommer du spela FPS och liknande spel i din mobil?

Om du vill ha en bärbar spelkonsol vänta lite till den nya Nintendo 3DS kommer - eller köp PSP:an (dock inte den som slutar på "GO"). En mobiltelefon är en mobiltelefon, inte en spelkonsol. :P

20. Etienne

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Vad jag vet så finns det ingen telefon f.n. som garanterat kommer att få Android 3,0...

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.