Köpa en O2x?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av fusiob, 16 december 2011.

1. inact_0003

inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Allt beror ju på vad du förväntar dig.

Jag kom från AT&T Captivate(blev stulen) till O2X.

Min var helt okej med V10a (första android telefonen levererades med). Det gick bra i cirka 2 månader sen tröttnade jag lite eftersom batteritiden sög nått så fruktansvärt.

Bytte till MIUI 1.9.16 (cyg 2.3.5) och har egentligen inte ens haft tankar på att byta än. Allting fungerar som det skall förutom att gallery crashar ibland, ingen big deal för mig.

Vill du ha en bra telefon utan mek. från första början, ta en SG2.

Kan du leva med lite småfel, mek och barnsjukdomar köp en O2X. Jag ville inte ha en s2 då jag anser att den är HELT horribel med en iKnapp i mitten.

Edit: Skall dock byta telefon om ett halv år - år igen och då kanske denna är mitt alternativ till razr beroende på ICS.

Djävulskt mycket snyggare enheter än EUs stackars S2.

Last edited: 18 december 2011
  2. Gadget

Gadget Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kameran är inte kass, det är du som är kass på att ta bilder.

3. fusiob

fusiob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är du nöjd med din telefon överlag? Eftersom jag ändå tänkt roota telefonen av "mek och pill"-intresse så har jag tänkt köra på CM7, vilket verkade fixa många batteriproblem etc.

Det jag vill undvika är en långsam telefon, hur är den med skärm osv? Håller mobilen en hel dag utan att behöva starta om den för att få bort lagg etc?

4. Gadget

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Den har många fördelar, priset inkluderat. Täckningen med nätet kan dock vara rent ut sagt förjävlig, idag när jag tog ett samtal så märkte jag hur rösten på den jag pratade med försvann mer och mer, tillslut rök hela internet uppkopplingen. När samtalet avslutades fick jag täckning igen. Ingen telefon man vill ha med sig ute i vildmarken direkt. Får lämna in telefonen på reparation om det fortsätter såhär. Skärmen är skarp och bra och mobilen brukar inte behöva omstarter särskilt ofta, men det händer. Att köpa LG Optimus 2x är lite som att låta någon man inte känner gå och köpa lösgodis åt en, man får mycket gott men även några riktigt äckliga godisar. Förhoppningsvis äter LG upp dom äckliga godisarna snart och går och köper nya.

5. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har inte haft lagg på min sen jag la in cm7. Batteriet håller från morgon till kväll vid normalt användande. Ligger tel mest i fickan så håller den säkert ett par dar. Såg att någon skrev att kameran är kass. Säger som anda lär dig använda den istället för att gnälla.

6. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Om man är villig att roota och lägga in en annan rom så kan jag verkligen rekommendera den. Vi kommer även få en fullt fungerande ics-version då nvidia kommer släppa en fullt fungerande version med alla koder som behövs.

7. fusiob

fusiob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visserligen kan jag söka, men vad är ICS? :)

Hur blir det med framtida uppdateringar från LGs sida tror ni då?

EDIT; Jajaja, Android 4.0 syftade du på ^^ När kommer det då? Några rykten?

8. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

De har ju i alla fall sagt att ics ska komma, mer än så lär vi inte få.

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

9. Gadget

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

ICS = Ice Cream Sandwich. Tror det dröjer väldigt länge innan O2X får ICS.

10. Svanis

Svanis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den prisskillnaden är ingenting om man ser vad man får för pengarna.

Jag rekommenderar dig att inte köpa en O2X.
    Sen med tanke på hur LG hanterat detta så kommer jag personligen aldrig mer köpa en en LG produkt öht. Ej heller då rekommendera någon till det.

11. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Haha, näe det är inte mitt fel! Medan jag hade O2X och min flickvän hade sin SGSII, så tog jag exakt samma bild med de olika telefonerna, och det var en markant skillnad, speciellt med blixt. Ok, jag omformulerar mig, kameran är kass på att använda ljuset, speciellt vid användning av led-blixten. Den liksom bara kastar ljuset mot motivet som då blir alldeles för ljust och alla nyanser försvinner. Tar man bild utan blixt så är den kass på att släppa in ljus, vilket gör att slutartiden blir lång och rörliga motiv blir suddiga. SGSII's kamera är mycket bättre på att hantera ljusinsläpp, vilket i sin tur ger bättre bilder.

Sent from my SGSII using Tapatalk

12. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Knapp i mitten på SGS2 ha ha ja den försöker ju efterapa en Iphone med dess utseende. Nej LG Optimus 2x är riktigt bra faktiskt, jag rekommenderar den starkt, skärmen är dessutom superbra.

13. Spire

Spire Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det där med tappad täckning tror jag är en mjukvarugrej för min uppfattning är att O2X har snäppet bättre radioprestanda på 2G, 3G, WiFi och GPS än många andra, gissningsvis p.g.a. en bra antenner. Eftersom jag bor på landet kände jag att jag inte kunde välja annan telefon. Och jag är fortfarande nöjd med min. Ibland tappar den nätverket helt eller låser sig på Edge. Airplane mode on/off så brukar det gå till sig.
    Och visst finns en del problem som gissningsvis har med mjukvaran att göra. Tyvärr får man nog acceptera att det inte finns några felfria produkter och så får man göra en nykter jämförelse.
    Jag har ännu inte känt något habegär som fått mig att byta. Man blir sugen på en ny modell men letar man runt hittar man nackdelar med alla topmodeller.

14. Gyns

Gyns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Köp inte skiten. Det är inte en bra telefon. den bara krånglar. Dom som tycker att den är bra verkar inte hagt en SGII under en tid. Det är som två helt olika saker. SGII är genomarbetad mjukvarumässigt. den bara fungerar. Optimus sitter man bara och försöker förstå varför inte saker funkar och startar om för att den skall bli snabbare. Har haft 2st 2X. Det sämsta som hänt mig i elektronik väg. Köp Arc S eller GSII.

15. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Säga vad man vill om O2X, men den kostar 2490:- kronor på Elgiganten.se
    För det priset får du inte en bättre telefon, visst att den har lite buggar men kom igen, Galaxy S2 kostar nästan det dubbla..

Last edited: 24 december 2011
  16. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    för dom pengarna som telefonen faktiskt kostar så är den nog värd varenda krona. SGII är långt ifrån buggfri den heller så jag anser nog att o2x är väl värd pengarna

17. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Lägger man in cyanogenmod så fungerar den utan några problem. Jag har ca 600h upptid, och den fungerar fortfarande felfritt.

18. Gadget

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Efter lite mer eftertanke och lite mer buggar, så kan jag inte alls rekommendera O2X. Krånglar fruktansvärt och är omöjlig att använda. Investera pengarna på en annan telefon. Ska aldrig mer köpa LG efter detta, jvla billigt sktföretag.

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk

19. Sonka

Sonka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är du beträdde att byta rom som kam jag verkligen rekommendera denna telefon. Har precis lagt in cm7 på några stycken och jag kan säga att vi vart väldigt nöjda fattar bara inte varför man inte gjorde det tidigare!

20. Gyns

Gyns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Köp inte! Samsung kör i cirklar runt denna telefon.