Fråga: Köpa G2 igen?

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av alhal, 6 apr 2014.

1. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Sålde min igår till en snubbe som ringde senare på kvällen och berätta att den knaka ordentligt så jag fick snällt ta tillbaka den igen. Märkte att den ladda väldigt långsamt och blev väldigt varm nu använde jag iof en laddare som kom med SGSII från 10% till 69% på 8 timmar, tänkte att de kanske kunde vara fel på laddaren men testade att ladda min sgsIII med den och de gick lika fort som vanligt. visst G2 har ett mycket större batteri men 8h och inte ens full laddat. ringde till 3 och de skickar embalage för retur och byter ut den.

fler som upplever att telefonen knarrar/knakar? kanske ska vara så? har haft många plast lurar innan och de har inte knarrat förutom kanske första galaxy s

Annars en trevlig telefon när jag sitter och leker med den, visst kommer från Amoled så tycker skärmen är lite blaskigare, typ att färgerna är lite mattare. formatet på telefonen är helt perfekt.
    mycket telefon för lite pengar

2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Både jag och frugan skaffade G2 för några månader sen och ingen av dem knakar eller knarrar, du fick säkert ett måndagsexemplar. Angående batteriet, min laddar sig full på mindre än 2 timmar oftast, blir ofta förvånad över att den laddat så många % när jag bara haft den i laddaren en kort stund. Bra att Tre tar tillbaka den, lycka till med nästa lur!

3. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Håller man telefonen på ett sedvanligt vid, dvs med en hand så märker jag ej av några "knarr/knak".
    Håller man den i vardera ände och flexar den, dvs bryter den åt motsatt håll med höger och vänster hand "knarrar/knakar" min variant.

Alldeles för många gör alternativ två och tycker att just en mobil inte ska ge ifrån så några ljud. Jag skulle vilja kalla sådana människor Idioter.

Men om man bara håller en telefon som man skall så ska den ju så klart inte ge ifrån sig några missljud.

4. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

självklart är det inte så att jag sitter och klämmer för att få fram knakandet, det är tex om jag ska ta upp telefonen från fickan och man man greppar runt ramen som de uppstår och även när man håller i den och klickar på skärmen. blir värre ju varmare mobilen är. missljud skulle man nog kunna framkalla på alla telefoner vid bendande osv. är egentligen inte så farligt att jag skulle doa den är mer rädd för att baksidan inte sitter så tätt som den ska och damm ska tränga in under skärmen. Sen att den laddar otroligt långsamt och blir jättevarm tyder nog mycket på att det är ett måndags exemplar.

Kan ju va så att värmen som uppstår gör att klistret eller vad det nu är som håller ihop bakstycket släpper och där av börjar den knarra.

Men fy vad mycket telefon det är för pengarna annars, nästan så jag blir sugen att behålla den själv när jag får en ny ^^ . 10% batteri har gått åt sen jag koppla ur den och då har jag ändå surfat extremt mycket för att vara jag idag.
    Tycker inte kameran är så usel som det skrivits om här i forumet :)

5. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Det låter mycket väl som du säger själv att det är ett måndags-ex du fått tag på.
    För det hör man ju bara på din beskrivning att så ska det inte vara.

Frågan är ju varför du inte märkte av detta innan du sålde den, låg den i en obruten förpackning?

6. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Nja packa upp den på begäran och starta den kollade om den va 3 låst eller brandad. sen stängde jag av den och ner i lådan igen tog max en minut. Märkte inget då eller kanske inte tänkte på det, men tror det har att göra med värme utvecklingen satte den i usb i datorn och fast den antyder att den laddas så blir den bara varm och batteriet verkar tappa ström istället för att få.

Enligt de på tre så står de för embalage men den skickas direkt till LG för utbyte.