Köpa Galaxy tab 10.1 från USA?

Diskussion i 'Samsung' startad av fepposaurus, 17 jun 2011.

1. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Kul att kunna va till hjälp.
    Nöjd med Galaxyn, Skärmen är betydligt bättre än Xoom.
    Och att den har 3.1 så flashvideo fungerar flera gånger bättre än vad det gjorde med xoom och 3.0.1.

Ändå som jag upplever lite segt är när man skriver så kan responsen va lite dålig ibland,släpar efter lite. Speciellt på webben (ej mobilsidorna)

2. Caze

Caze Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Prova använda någon annan webbläsare. Har läst att det är en bug i den vanliga.

3. huffe

huffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Då har även jag fått min 32gb grå platta.

4. Caze

Caze Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Vad gick slutpriset på?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

5. huffe

huffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

5223 sek. Skulle inte beställa om det inte vore så att jag verkligen ville ha en precis nu. I andra trådar ryktas det ju dessutom att den version som Telia säljer stödjer sdkort samt endast kommer kosta typ 5229 sek.

6. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Varför skulle det skilja från USA versionen? Lite trist om behovet skulle uppstå, men 32 el 16 gb är mycket mer än jag haft behov av tidigare.. hm, nu blev det jobbigt

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Last edited: 3 jul 2011
  7. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om det är nån som vill ha en USA-version så ska jag dit om en vecka och kommer hem 19 juli. Kan beställa av mig och betala med t ex Payson och använda deras leveransgaranti. Messa vid intresse. Lutar åt att köpa en till mig själv iaf.

8. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Då var den inköpt då'rå :) Blev en grå 16 gb. Var egentligen sugen på en vit, men fanns inte på det Best Buy där jag inhandlade.. men det går ju att leva med ;)

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

9. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde 16gb grå den 1/7. 445$ ny från ebay. Gratis frakt i USA. Så jag åker på en frakt från borderlinx till Sverige sen. Sen får man ju hålla tummarna med tullen och de. Återkommer när jag vet vad allt landade på.

10. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

hmm, bara 3 k då ännu, isf blir det ju lönt

11. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    702
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Vilken säljare på eaby?

/qsec

12. huffe

huffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Med frakt samt avgifter, han har valt borderlinx.com, blir slutsumman närmare 4000SEK, vilket gör att förtjänsten i princip är uppäten. Sen hävdar ju borderlinx att de ska stå för alla omkostnader, moms tull mm, sen om de verkligen gör det när det väl bränner till vet jag inte.

Tycker snarare det handlar om hur gärna man vill ha den nu, eller om man är beredd att vänta en månad. Dessutom gäller inte garantin om något skulle hända. Köpte själv 32 gb versionen och är en så länge nöjd, trots buggarna i mjukvaran.

13. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Last edited: 6 jul 2011
  14. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Finns inte kvar. Jag följde någon länk från android and me tror jag. Någon sån "DealAlert". har betalt strax under 2900kr. Tvivlar på att det går på över 1k att få hem den.

Jag har inte sett någonstans att borderlinx ska stå för alla omkostnader. Däremot finns en totalcalulator på deras sida där man kan se exakt vad det kommer kosta om man åker på tull vilket jag hoppas på att slippa. Beställde min nexus one på samma sätt och betalade inte ett öre mer än telefonen och frakt till borderlinx. Så om jag har lite flyt så kommer det bli extremt billigt.

qsecofr gillar detta.
  15. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet inte var du har fått din info ifrån? Vart står det att borderlinx skall stå för alla omkostnader? Har jag aldrig hört.
    Vaför skulle inte garantin fungera? Min Nexus one gick sönder. Då fick jag skicka den till UK. Men garantin försvinner inte bara för du brukar din produkt i ett annat land, i allra värsta fall så får man skicka den om Samsung är dryga.

Tror det blir svårt att lyckas få tag på en 16gb i sverige för 3500 inkl frakt hur länge man än väntar.

mvh Viktor

16. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

när priserna är under 4 tusen är den ju t o m billigare än transformer, detta låter väldigt lockande men den stora frågan är ju, vad händer om den skulle gå sönder? :eek:

17. huffe

huffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

https://www.borderlinx.com/m/pages/eu/terms-and-conditions

30.Appointment of Borderlinx as Agent.You appoint Borderlinx to act as your agent to manage all export, import and customs clearance procedures and to ensure customs duties and taxes are paid to the relevant customs and tax authorities. Borderlinx will perform these functions based on the information you provide and, accordingly, Borderlinx will not be responsible or liable for any additional duties or taxes that are assessed if the information you provide to us is inaccurate or incorrect.

Jag chattade med deras kundtjänst och frågade och fick informationen att alla skatter och andra avgifter var inräknade i den avgift som de tog ut av mig som beställare. Frågade specifikt om VAT när jag importerade till Sverige. Sen räknar jag väl inte med att de håller sitt löfte och det finns säkert något kryphål som jag missat.

Vad gäller Nexus One så har den en europagaranti då den såldes till Europa. Plattorna som köpts från USA är enbart avsedda för den marknaden och därmed begränsas garantin till den marknaden. Plattan säljs ju inte direkt till andra länder än just USA, de som säljs i Europa är andra versioner. Sen behöver ju inte säljaren få reda på var tabben går sönder. Jag har läst att det finns möjlighet att köpa till en världsgaranti, lite som apple, tror det kostade runt 100 USD.

18. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Det stämmer att för 100 usd så får man en garanti som gäller för hela världen under två år. För ca 70 usd så fick man en garanti som gäller under ett år.

Jag tog mina chanser och skippade försäkringarna. Hela kalaset med skatt och allt gick på ca: 3400 kr

19. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hela kalaset blev 3665kr för mig. Fick fightas en del med borderlinx denna gången. Var inte alls lika smidigt som när jag köpte min N1. Så smidigaste hade nog varit att köpa från någon på ebay som skickar till sverige direkt och kan märka det gift. Som Andreas527 sa. Kan inte rekommendera borderlinx efter detta.

3665 anser jag ändå som helt ok. Får väl den nästa vecka någon gång. Längtar :)

20. huffe

huffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

På vilket/vilka sätt krånglade de?