Köpa iphone 13 mini

Diskussion i 'iPhone 13-serien (2021)' startad av trask, 6 nov 2021.

  1. trask

    trask Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5
    Dags att beställa en iphone 13 mini, har inte haft apple sen iphone 6 eller om det var en 5, bytte till samsung pga av uselt batteri och på vintern så fungerade den inte alls:neutral: Ska bli skönt att med en mindre telefon igen, egentligen är jag en androidare men tyvärr finns det ingen vettig android i litet format så får bli att köra iphone nu. Blev sugen på iphone 12 mini när den kom ut men höll ut ändå och nu har jag hört att iphone inte kommer göra någon iphone 14 mini så är väl dags att slå till på denna iphone 13 mini och att batteriet är såppas mycket bättre på 13 än 12 är ju fantastiskt.

    Ni som har köpt iphone 13 mini vad har ni för abonnemang? Har sett att det finns 36 mån avbetalning, men känns dåligt att abonnemanget går ut efter 24 mån sen 12 mån kvar att betala på mobilen. Väljer man 24 mån är kostnaden 514kr mån. Mobil 225kr och surf 289kr 15 GB surf. På telia har jag fått pris om jag flyttar mitt bredband också att betala 455kr i mån , 36 månader på mobilen och 24 månader på abonnemanget 12 GB surfo_O

    Det lutar åt att renköpa mobilen på billigaste sida och skaffa ett abonnemang hos fello? Jag behöver ungefär 10 till 15 gb surf.
    Men det skulle vara roligt att höra vad ni andra kör för abonnemang
     
  2. wressus

    wressus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Köpte min från kompletts Flex. Där man skickar in den efter två år och avslutar avbetalningen eller skaffar en ny som jag förstått det. På just iphone mini känns det som att andrahandsvärdet inte är så stort. Så 269kr i månaden i 24månader och sen skickar man in telefonen verkar vara en ok deal. Behåller man den så är det 36x269kr. Att tänka på är att man kan hoppa runt bland operatörer och få 4 månader halva priset hos många.

    Räknade på det och det är en ganska ok deal, men jag behöver inte så mycket data. Men annars är det väl comviq som har bäst deal med abonnemang.
     
    trask gillar detta.
  3. trask

    trask Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5
    Den är beställd. Vissa webbsidor visar fel lagersaldo, har förstått när jag läst här på forumet att det är hårt tryck. Skulle haft en svart igentligen som var i lager men som tur var dubbelkollade jag och den fanns ju inte så det blev en silverlight nudå, hoppas jag blir nöjd.
     
    edgarn gillar detta.