Hejsan allesammans!
Under dagen har jag varit på besök på Mediamarkt och Elgiganten men också ringt och pratat med Webhallen.
Mediamarkt håller fast vid att de ska få in telefonen 2014-12-05 som det står på deras hemsida.
Elgiganten hade lite andra datum. Den mörkblå versionen skulle de få in på deras huvudlager den måndagen den 15:e december och få den till butik onsdagen den 17:e. Den vita skulle de få in till huvudlagret antigen fredagen den 19:e eller fredagen 26:e och till butik måndagen efter. (kommer tyvärr inte ihåg exakt)
Telefonsamtalet till Webhallen gav tyvärr ingen större information. De hade inga uppgifter om när de skulle få in någon av versionerna vit/blå/32gb/64gb. Det de kunde däremot säga var att jag förmodligen inte skulle få min blå 64gb version i första batchen (beställd 2014-11-25 19:28). Men de sa också att min beställning på den blå 32gb version skulle förmodligen komma med i den första batchen (beställd 2014-11-02 17:51).
Så om Mediamarkt håller sitt ord så verkar de vara det bästa valet för tillfället av de butiker jag har undersökt, med Elgiganten som en bra back-up butik.
Last edited: Nov 26, 2014