Köpa Nexus 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av droidsmurf, 29 sept 2015.

Taggar:
  1. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 679
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    CDON kommer säkert köra rabatt på den nästa helg också eftersom dom gjort det två helger i rad nu.

hasse77 gillar detta.
  2. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Är student och får också 100 kr rabatt hos CDON när jag handlar för minst 1 000 kr. Priset innan rabatten var alltså 5 690 kr.

hasse77 gillar detta.
  3. knudsen777

knudsen777 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    Vågar man beställa 32GB med tanke på att man har ca drygt 20gb fri HD plats? med tanke på 4K filmning, har en Oneplus 64gb och bilderna och filmningen tar plats plus att då man ska streama bilderna filmerna från google foto tar detta på data trafiken!

4. KiXeR

KiXeR Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Om du vet att du kommer nyttja 4K inspelning mycket är det bättre att satsa på 64 alt 128GB.

5. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Jag hade faktiskt fördraget 64 GB och det kommer nog även bli en sådan. Kommer nog som sagt köpa min från Google Store och då blir det en 64:a.

6. Coistrel

Coistrel Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Telefon 3:
    Oneplus 5T
    Övrigt:
    Chromecast with Google TV
    Toshiba Chromebook 2
    Efter mycket omtanke blir det nog en 64 GB för mig med. Dumt att chansa när det rör sig om 500 kronor. Särskilt när jag tänker använda denna telefonen minst två år framöver (i likhet med andra telefoner jag ägt).

7. EricG

EricG Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Var inne på Telenor idag och pratade pris...

Jag har knappat fram på tre.se ett pris på 405kr med ett 0.5GB abonnemang, +6GB för att jag är 25 (16-25), + rabattkoden SH18X5 för 10% på abonnemanget.
    Tre kan bara leverera den svarta modellen.

Jag sa detta till Telenor som efter lite övertalande och pratande med butikschefen gick med på att ge mig 50kr rabatt för under 27år + 50kr rabatt för mecenat.
    Detta ger 12GB surf för 449kr. Dessutom blir den i silver som jag vill ha och jag slipper skit-tre och deras "support".
    Det skiljer ju 990kr på två år men det kan det vara FETT värt :-p

Detta gäller bara 32GB-modellen. Vet någon om man kan köpa 64GB på Telenor? Glömde fråga...

Last edited: 2 nov 2015
  8. ad72

ad72 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    489

MINA ENHETER

Använder själv Telenor & har nu även telenor 'familj' där ett extra abonnemang kostar 129:-/månad & då ingår obegränsad prat/sms & du delar på datatrafiken som ingår i ditt huvudabonnemang. Det som jag även tycker är bra med Telenor är att all surf även går att använda i Danmark & Norge, dock ringa kostar pengar..
    Telenor Change är &så bra där du kan byta telefon efter ett år eller även tidigare om du betalar en slant. Väljer du att behålla din mobil tiden ut så är den din annars lämnar du in den gamla & får en ny. Du kan även byta kostnadsfritt formen på ditt abonnemang ex om du vill ha mer eller mindre surf. :)

EricG gillar detta.
  9. EricG

EricG Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Grymt skönt att läsa det för nu känns valet solklart! Hoppas på en bra tid med Telenor!

10. knudsen777

knudsen777 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    VArför köper inte fler telefonen kontant? jag betalar idag 279kr för 10GB surf och fria samtal Sms/mms hos tre, skulle jag köpa telefonen på abm och ha lika mycket surf skulle detta kosta ca 500kr hos tre det ger ca 230kr högre månads kostnad, detta x 24 månader ger 5520kr, jag köper 128gb versionen för 7000kr vilket gör att jag tjänar på att köpa den kontant.
    Jag fattar att det är mycket pengar, men ändå...

droidsmurf gillar detta.
  11. EricG

EricG Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Jag har hittills köparna telefoner på Halebop och bundit mig 2 år men betalt hela telefonen kontant direkt. Jag köpte Nexus 5 för 2350kr sen 279kr /mån ellef vad abonnemanget nu kostar..

Inför detta köpet har jag och min sambo ett kök att renovera och vill inte att många bäckar små ska bli... Ja du fattar!

Sen så blir det faktiskt billigare att köpa telefonerna om man binder sig 2år än att ta ett abbonemang utan bindningstid och köpa telefonen på tex. CDON.COM.. Oftast iallafall!

12. Lennartlinde

Lennartlinde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    varför skulle inte 32gb version vara tillräckligt ?
    vet inte hur mycket ledigt utrymme det finns men bör väl inte va mindre än 20 gb och så vansinnigt mycket behöver man inte filma och man sparar väl oftast alla filmklipp.

13. EricG

EricG Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    32GB tror jag inte blir några problem, iallafall inte om jag fortsätter använda telefonen som jag gjort tidigare, men man vet ju inte med en mycket bättre kamera och större skärm ;) Jag tänkte därför hellre safe than sorry och Ville veta prisskillnaden!

14. Coistrel

Coistrel Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Telefon 3:
    Oneplus 5T
    Övrigt:
    Chromecast with Google TV
    Toshiba Chromebook 2
    Jag har tidigare köpt telefon och abonnemang tillsammans, alltså bundit mig x antal år med ett visst abonnemang och betalt av telefonen i samma veva, men denna gång tänkte jag göra tvärtom! Bytte abonnemangsform nyligen, då mitt förra var värdelöst i dagens situation jämfört med för två år sedan, men min telefon är inte betald förrän i mitten av december. Med andra ord har jag redan uppgraderat mitt abonnemang och tänkte köpa telefonen kontant, mest för att slippa dyrare telefonräkningar samt känslan att jag måste behålla telefonen minst två år (eller hur lång avbetalningen nu är). Dessutom har jag från beräkningar märkt att priset man får betala för telefonen i sig kvittar lite oavsett hur man gör, det blir ungefär samma pris, och det handlar mer om personlig preferens samt ekonomisk sits.

Fast jag tänker som så att en telefon jag köper nu ska hålla i minst två år framöver. Dessutom är prisskillnaden mellan 32 och 64 GB inte så stor, en ynka femhundring, åtminstone om man köper den kontant. Det som jag vet kommer ta mycket minne på min telefon, och som då kan göra det utan att jag behöver oroa mig för utrymmesbrist, är offline-spellistor för Spotify (med högsta kvalitet) samt bilder och videor som jag själv tar med kameran (utan att behöva radera dem då och då från enhetsminnet). Utöver detta skulle man även kunna ha videor på den samt använda den som USB-minne. Jag har 16 GB nu, och det har stört mig i över ett halvår, så jag tänker inte chansa och tro att 32 GB räcker i två år framöver.

15. droidsmurf

droidsmurf Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 173
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13
    Har man ett abb som är billigt och bra med allt vad det innebär är anledningen att casha en telefon större imo. Eftersom jag byter telefon en gång per år i snitt som det har fallit sig har det också inneburit att det är kontantköp varje gång.

För i ärlighetens namn, jag MÅSTE inte ha en ny telefon varje år, det är mycket intresse och ett nöje kan man väl kalla det. Och jag har det inbankat sedan länge, nöjesköp betalar man kontant för, och har du inte pengarna till det, då har du inte råd egentligen.

Men det är jag det :)

16. cogli0ne

cogli0ne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Jag resonerar ungefär likadant, man vet aldrig hur länge man behåller telefonen och då är det lite tråkigt att fortsätta att betala för den efter att man sålt/gett bort den. Därför köper jag alltid saker kontant.
    Att jag skulle behålla en telefon i två år känns inte troligt, mitt rekord ligger nog på drygt ett år.

Just nu har jag Comviq med 6gb surf för 195kr månad och det duger fint, de hade en deal då man kunde få studentpris utan att vara student. Inget jag vill byta bort precis.

Är fortfarande kluven till om jag ska satsa på N6P eller invänta Moto X Force, om Motorolan ens släpps hos svenska återförsäljare...

droidsmurf och EricG gillar detta.
  17. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Jag mailade CDON och frågade dom om de kommer få in 64GB-versionen och man i så fall kan byta till den och behålla sin 9% rabatt.

Fick detta svar:

"Hej,

Tack för ditt mail.
    Vi kommer tyvärr inte kunna erbjuda samma rabattsats på 64GB.

Telefonerna finns nu uppe för förhandsbokning.

OBS: 32GB versionen börjar säljas 18 november, 64GB versionen kommer komma in i mitten av December, så ni får ta det i beaktning."

Verkar som man får vänta ännu längre på 64GB. Iaf från CDON.

Julmust gillar detta.
  18. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

om du betalar 1500:- mer, hur sparar du då på det?

EricG gillar detta.
  19. Stefan

Stefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Än bättre är väl att välja Tele2 så ringer/smsar du gratis till alla operatörer och inte enbart inom samma.
    5GB kostar 248kr/månad och 20GB 298kr. Så om du lägger till 19kr/månad får du dubbelt så mycket surf samt fria samtal till övriga operatörer, inte ens någon bindningstid.

Är man student får man dessutom 20% på priset.

jnsson gillar detta.
  20. EricG

EricG Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Hej! Ditt telefonnummer 4670XXXXXX0 kommer att flyttas till Telenor natten till den 2015-12-03. Tills dess kan du använda det nummer som du fick i startpaketet eller fortsätta att ringa med ditt gamla SIM-kort. Vänlig hälsning Telenor

ÄNTLIGEN bestämt mig

Dan1jel och droidsmurf gillar detta.