Köpa Nexus 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av droidsmurf, 29 sept 2015.

Taggar:
  1. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 679
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Såg att Netonnet lagt upp 6P som förhandsbokning nu, då dröjer det nog inte så länge tills även Siba lägger upp den.

bernard gillar detta.
  2. ORCA

ORCA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p
    Telefon 2:
    Sony xperia ultra
    ROM:
    Scrubbers
    Platta:
    Samsung tab s8.4
    Oavsett vilken telefon det än är, så är det en risk att ha luren i byxfickan. Jag kör alltid flipfodral och väska som hänger i en byxhälla. Iofs har man otur så...

3. 220volt

Mottagna gillanden:
    9 679
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Japp är oturen framme så spelar det ingen roll. Jag har faktiskt bara tappat en telefon så skärmen gått sönder, det var min Galaxy Nexus som jag tappade på asfalt från midjehöjd.

4. jocke_lulle

jocke_lulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Börjar bli lite orolig nu. Är ju på väg att sälja min note 4 ikväll eller imorgon för att beställa 6p men börjar bli lite osäker nu. Kanske hade varit smartare och vänta ett litet tag. Men samtidigt ska man ju inte göra en höna utav en fjäder. Ingen som recenserat den verkar ju haft nått problem iaf.

5. ORCA

ORCA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p
    Telefon 2:
    Sony xperia ultra
    ROM:
    Scrubbers
    Platta:
    Samsung tab s8.4
    Tror nog du kan vara lugn, så länge du inte bänder i luren (brukar man göra det?) . Har den i byxfickan och sitter osv. Om glas spricker kan ju mycket väl chassit flexat eller liknande. Vet inte om tillverkare räknar förvaring i byxfickan som vanligast? Min fru råkade för många år sedan innan smartphones var på tapeten att böja en Ericsson w810 i byxfickan eller vad den nu hette som var i aluminium blev som en banan. Men vi reagerade inte med mer än att det var klantigt :-)

6. MightyMike

MightyMike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nu finns Nexus 6P 32GB för 4800:- på Halebop. Abonnemanget Rubbet liten kostar 169:-/mån och du får en förhöjd månadsavgift med 200:-/mån i 24 månader (200*24=4800:- ).

7. zztop007

zztop007 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    nope
    Telefon:
    Alla jag har råd med

MINA ENHETER

Operatör:
    nope
    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Jag antar att den är låst till halebop då?

8. 220volt

Mottagna gillanden:
    9 679
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Inga Nexus är låsta oavsett operatör, inte ens Tre låser Nexus.

zztop007 gillar detta.
  9. DroidJunkie

DroidJunkie Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

En fråga, ingen bloatware från te.x 3?

10. 220volt

Mottagna gillanden:
    9 679
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Nope ingen bloat och uppdateringar kommer direkt från Google och går inte via Tre först.

tyvar1, biffenl och DroidJunkie gillar detta.
  11. karatekent

karatekent Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Jag är själv intresserad av modellen med 64gig, chattade med halebop angående ifall dom kommer ta hem någon av de två med mer minne. Svaret de gav var att deras efterfrågan var störst för 32-modellen och de därför inte planerade ta in de andra två, men de skulle vidarebefordra min önskan om någon av de större modellerna till de ansvariga inköparna.

Så jag skulle vilja uppmana fler att önska någon av de större modellerna hos Halebop, så kanske vi får se ett grymt pris även på 64- eller 128gig :)

EricG och VittsjoSverre gillar detta.
  12. jocke_lulle

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Vet inte om jag fattade rätt men att ha den i byxfickan när man sitter kan ju inte ska vara ett problem (var det så du menade?). Kan man inte det så har dom ju helt misslyckats med konstruktionen anser jag.

EricG gillar detta.
  13. ORCA

ORCA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p
    Telefon 2:
    Sony xperia ultra
    ROM:
    Scrubbers
    Platta:
    Samsung tab s8.4
    Det är ju min egna uppfattning att man inte har mobilen i en byxficka är jäkligt petig med mina mobiler ^^. Speciellt en i aluminium samt nu så tunna som dom är och ett såpass mjukt material och framför allt när lurarna är såpass stora. Mindre lurar är ju mer kompakta och har inte den ytan. Annars får man väl göra som Ericsson förr och ha magnesium ram invändigt :) .

Last edited: 8 nov 2015
  14. jocke_lulle

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Ok. Jag har som inget annat ställe att ha telefonen i än byxfickan så jag hoppas den håller för det :)
    Men jag börjar bli lite nojjig över nexusen när man om det eventuella problemet.

15. ORCA

ORCA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p
    Telefon 2:
    Sony xperia ultra
    ROM:
    Scrubbers
    Platta:
    Samsung tab s8.4
    Alltså, jag tror inte det är något större problem med denna lur gentemot andra alu lurar i samma storleksklass. Du kan ju köpa ett flipcase eller använda en mobilväska som hänger vid sidan, innerficka på jackan nu på vintern är ju också bättre än byxornas fickor :)

Bifogade filer:

jocke_lulle gillar detta.
  16. onekw

onekw Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Jag tror också att man kan vara rätt lugn. Det finns alltid de som förväntar sig orimligt mycket av sina prylar. Självklart skall inte skärmar spricka, telefoner böja sig utan yttre våld men jag tror oftast att personerna som får dessa problem har en annan syn på vad som är yttre våld.. Jag har inte spräckt en enda mobilskärm i mina dagar medan flera jag känner spräcker nästan samtliga sina. Om man inser att det man har i fickan är en 6" stor HD-skärm med jäkligt fin hårdvara och behandlar den som det istället för en massiv bit pansarplåt så tror jag att det är tämligen riskfritt.

Vet man dock med sig att man brukar misshandla sina grejer så finns det ju modeller som tål mer stryk :)

Sedan när hypen gått över så är det ju i realiteten inga problem. Hur många böjda iPhone har man sett i verkligheten?

hasse77, ORCA och 220volt gillar detta.
  17. onekw

onekw Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Saxat från halebops sida, tror de bör se över översättningen :D

"
    Om Huawei Nexus 6P 32Gb
    Elegant design, orginal Android.

En utsökt ram för ditt livNexus 6P svängda metallskal är tillverkat av anodiserad aluminium. Diamond fåror omringar Huaweis ikoniska hårdvarudesign som är skulpterad att framhäva en svagt ljus-älskande och kraftfull kamera.

Byggd på en grund av maktEn skarp 5,7 "WQHD AMOLED skärm ger fantastisk klarhet med 518 pixlar per tum och med en överlägsen fronthögtalare som ger skarpt ljud. Nexus 6P levereras med den senaste versionen av okta-core Qualcomm® Snapdragon ™ 810 v2.1 processor som att Nexus 6P är snabbare än någonsin.

Ett långvarigt batteri på 3450mAh som ger dig maximal användartid och med stöd för snabbladdning via en USB Type-C port.

En kraftfull kamera som fångar mer ljusNexus 6P s 12.3MP lins är den bästa all-around kameran som någonsin använts i Nexus-serien. Den sticker verkligen ut när det gäller att ta bilder under svåra ljusförhållanden. Med 1,55 Ultrapixlar fångas mer ljus och alla dina ögonblick förvanlas till vackra och levande bilder. Med Google Camera så missar du aldrig ett ögonblick. Google Photos gör att dina minnen blir lätta att hitta så att du kan återuppleva dem på ett ögonblick.Förenklad säkerhet med ett enda knapptryck

Nexus 6P ergonomiska fingeravtryckssensor håller Nexus 6P snabb och säker. Med en enkel beröring kan du komma åt dina appar, e-post och foton på språng. Du kan även effektivisera din dag genom att enkelt och säkert betala med Android Pay.Alltid nyast, kör Android 6.0 Marshmallow

Nexus 6P är den ultimata Android upplevelsen. Njut av den färskaste och snabbaste Android-versionen. En Ständigt utvecklandese kärna håller dig uppdaterad med den senaste programvaran. Android 6.0 Marshmallow matchas av Huaweis maktfulla och ikoniska design.Det bästa av Google direkt i handflatanMed Googles bästa appar förinstallerade, så är telefonen redo att användas direkt ur lådan. Detta inkluderar bland annat: Search, Maps, Chrome, Google Play, YouTube, Foton, Gmail och mer. Nexus 6P kombo antenn erbjuder en snabb och stark koppling som gör att du kan arbeta och spela utan avbrott."

18. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Verkar som att 32GB kommer att komma in tidigare än ex 64GB. 128GB inga besked om än så länge.

Tror att min order kommer flyttas från Cyberphoto till Google ju närmare vid närmar oss.

19. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Någon som vet vilken tid försäljningen av 5X startade på Google Store förra veckan?

Edit: verkar ha varit kl 07:30 så försäljningen lär nog inte börja idag, men helt omöjligt är det inte.

Last edited: 9 nov 2015
  20. Joakim aronsson

Joakim aronsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Sitter och uppdaterar dag efter dag men aldrig kan man förhandsboka :(
    Jaja snart borde det vara dags :)