Köpa Nexus S från USA/UK

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Cliddo, 7 dec 2010.

1. Mljoner

Mljoner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Känns de inte lite skumt att betala extra för 16 gig minne? Finns ju inget alternatv eftersom det är inbyggt.
    Sen känns det lite kaka på kaka att betala frakt och expeditionsavgifter om du ändå valt DDP.
    Ja ja hoppas du får den innan jul. Själv så köper jag nog min på Phonecenter då slipper jag vänta samt spara 266 kr (forex.se) mot ditt alternativ.:)

2. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Jadu varför jag valde DDP, jag intalade mig väl att allting skulle vara inkluderat då så jag slapp betala i Sverige. Vi får se vad min slutnota stannar på. För min del är inte några hundralappar hit och dit så jätteviktigt jämfört mot att få telefonen snabbt och smidigt :)

3. maccis

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Man kunde inte välja bort minnet när man handlade. Fast det kan varit jag som missat det också, var ju lite småivrig att få iväg min order ;)

4. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Instämmer! Jag vill ha telefonen snabbt och utan problem. Förra gången jag beställde hos den tog det tre dagar att få ordern. Det var ju dock arbetsdagar och de skickade direkt ifrån fabrik. Gick supersmidigt. Fick precis mail från intl. Ska se vad de säger :-)

5. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Fått confirm på min order men vet ej när den kommer skeppas! Hoppas att det blir direkt ifrån fakrik i Kina för då kommer det hit snabbt! :)

6. maccis

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Blev lite avis nu :) Står fortf. pending på min order. Men jag beställde nån dag efter dig ju.

7. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 506

MINA ENHETER

Är phonecenter seriösa?, ser ut som ett källarföretag.

8. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag tror du citera fel person nu? :P

Ja, det är ju självklart! Du kan ignorera min fråga. Blev lite för sent igår och jag tänkte helt tvärtom: Att man som köpare blir ansvarig... Duh, ursäkta mig.

9. Henx

Henx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som funderar på att köpa från ebay?

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Rätta mig men jag har fel men kaka på kaka är det väl inte direkt.

Frakt och expeditionsavgifter är väl rena avgifter borderlinx eller intl tar som förtjänst (utöver att de kan ha marginaler på prylarna).
    DDP handlar väl om att man försäkrar(läs pre-pay) diverse tullavgifter (läs moms) som annars kommer i efterhand alternativt när produkten levereras.
    När jag handlade från HK krävde DHL mig på avgifterna (tull+moms+deras jävla avgifter för de "betalade" tullen "åt mig"). Det gick totalt på ca 50% av produktens värde som de skulle ha.

11. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Precis, kör man DDP kan man inte hållas ansvarig för övriga konstnader som kan tillkomma.

12. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det härliga med forum att man får lära sig en massa. tack för denna trevlig info! :)

13. Jones130

Jones130 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kontaktade en snubbe på ebay och frågade honom om han skulle kunna märka paketet som gåva, och det va lugnt. Men sen så skrev han även:

"I can declare a whatever value you want,
    as long as it is $100 or over. The package cannot be insured
    for more than it is declared for though".

Jag förstår inte riktigt va han menar? Någon som vet vad det har för betydelse vad han skriver för summa?

14. Crasse

Crasse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ju lägre summa han skriver, desto mindre är sannolikt risken att tullen tittar på paketet. Men å andra sidan försäkras paketet bara för det belopp som står på, så om det kommer bort får du bara ersättning för en del av det du har betalat. Sätter han exempelvis $100 som uppskattat värde, så är det enbart det du får oavsett om telefonen är värd betydligt mer...

15. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

När man sätter en "gift-tag" så måste man nämna värdet på gåvan så att tullen och fraktbolaget vet värdet. Från detta bestämmer tullen om och hur mycket du behöver betala.
    Han säger att han kan sätta vilken summa du vill bara den är över $100. (kanske nån lag i hans land han inte vill råka ut för?) Han säger även att paketet inte är försäkrat för mer än vad man skriver för värde. Alltså, skadas eller försvinner ditt paket kan du inte få ut det fulla värdet av telefonen om det inte är det du/han har skrivit.

EDIT: Too slow ;)

16. Jones130

Jones130 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Underbart forum! Tack för dom blixtsnabba svaren!

17. maccis

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Fick mail igår från intlo att de börjar skeppa dem den 16e. Då borde man ju få den innan jul :)

18. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Menar du detta?
    We will begin shipping out the Nexus S on December 16th. You will receive notification when your order is expected to ship.

Jag tolkar tyvärr detta som att vi kommer börja skicka dem då men vi vet inte om vi skickar din då. :( Vi hopppas dock att den kommer innan Jul :)

19. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 506

MINA ENHETER

Blev en beställning... Ebay dock ;)

20. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vi får se vem som får telefonen först. Med min vanliga tur så blir det inte jag ;)