Köpa ny skärm!

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av DroidShout, 18 apr 2011.

1. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Nu har jag fått besked om att det är en spricka i skärmen, och det skulle kosta mig 2600 och jag tyckte inte det var värt och beta så mycket för att få skärmen lagad. Köper hellre en ny mobil i såna fall, men tänkte se om det fan amoled skärmar att köpa och hur mycket det kan gå på.

Om det inte är så dyrt så skulle jag vilja pyssla med den själv och se hur det skulle gå.

Så vart köper man en billig amoled skärm?

2. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Gå till Phone House, de har "fastpris" på reparationer som inkluderar skärm på 1299 om jag inte minns fel. Skickas till Anovo och lagas. Du kan antagligen få det gjort för ca 800 på någon knepigt gathörn, men 1300 med garanti tycker jag är rätt bra pris.

3. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

4. FouR

FouR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

5. berjatroll

berjatroll Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Känns som att jag "spammat" mitt blogginlägg lite väl många gånger här men frågan dyker upp igen och igen så here it goes, i blogginlägget visar jag hur jag gjorde för att byta min digitizer (glasskärmen med touchfunktionen som ligger ovanför amoled/lcd:n), snarlik operation som du frågar om med din Amoled/Lcd:

http://piratblogga.nu/jonas/2010/11/11/efter-regn-kommer-solsken1/

Om du vill se isär/ihop-plockningsvideos för Desire kolla här och Här. På Ebay kan du köpa billiga displayer, länken blir förmodligen inaktuell när auktionen går ut, men det är bara att söka på "HTC Desire Display" så kommer flera resultat upp. Dessa brukar vara äkta oem-skärmar som har plockats ur som reservdel från andra Desire-mobiler.

/Jonas

Last edited: 18 apr 2011
  6. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Tack för era svar!

Eh jag ska ändå köpa en ny mobil så om jag kan fixa mobilen på billigast sätt så kommer jag försöka göra det, om jag lyckas så ska jag ge den till lillebror.