Köpa Oneplus 6?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av MacLeod, 3 juli 2018.

1. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4.117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det är klart du har eller bör ha koll på vad du gillar men helt ärligt så känns du ytterst färgad angående OnePlus.

Droid_301 och tpalsson gillar detta.
  2. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Vad du känner är irrelevant för sakfrågan. Jag anser att OnePlus gör de bästa mobilerna på marknaden - men inte i alla avseenden - och det står jag för och jag har massor argument och tester som stödjer det jag anser.

Om du tycker det är ett problem så får du tycka det, det rör mig inte det minsta.

3. Droid96

Droid96 Guest

Problemet är att du inte accepterar att folk tycker annorlunda. Varje gång någon uttrycker en negativ åsikt om kameran i OnePlus 6 är du där och säger att det är fel och hänvisar till de tester på nätet som du sett. Det börjar bli väldigt tröttsamt.

OnePlus 6 har en jättebra kamera. Kommer man från en OnePlus 3 så förstår jag att man blir imponerad och tycker att det är den bästa kameran på marknaden. Kommer man från ett annat flaggskepp, t.ex. en Samsung Galaxy S9, iPhone X, P20 Pro, Pixel 2 XL eller liknande så finns det en risk att man inte blir nöjd med kameran. Det är orsaken till varför många forummedlemmar har sålt/returnerat sina OP6 och återgått till någon av de telefoner jag nämnde tidigare.

Att det finns youtubeklipp som hyllar kameran i Oneplus 6 betyder väldigt lite för mig. Jag tycker att det är mycket mer intressant att höra berättelser från de som äger och använder telefonen under en längre tid (och som kan jämföra med andra flaggskepp de ägt). Det är därför jag deltar på Swedroid, för att sprida mina egna intryck och åsikter, inte hänvisningar till olika tester på nätet. Det är det ett forum handlar om för mig. Jag kan googla upp precis lika många tester på nätet som visar att Oneplus 6 kamera är medelmåttig - men det tillför inte särskilt mycket så jag avstår.

Skulle vara trevligt om du kunde visa lite mer respekt för de som tycker annorlunda än du.

Ompan, IRONMIKE, Kristy och 13 andra gillar detta.
  4. 10cent

10cent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6
    @Ara@Ara du har ett sätt i hur du skriver som kan tolkas att det du framhäver i din text är det som gäller.
    Själv tycker jag att att du skriver en hel del bra saker men jag kan i vissa av dina inlägg också uppleva att du förminskar andras åsikter av hur dom uppfattar sitt användande av i detta fall sina mobiltelfoner.
    Exempel, bara för att du, andra forum medlemmar och tester på youtube kommer fram till att OP6 har en grym kamera och i vissa fall bättre än andra flaggskepp så behöver det inte betyda att andra forum medlemmar/tester osv tycker detsamma.

Just därför tror jag det blir en lite ”hetare” diskussion än vanligt när vissa härinne på forumet svarar på dina inlägg.

Människor ser saker olika och smaken faller oss också olika.
    Jag kan tycka och tänka men i slutändan acceptera och respektera att andra inte tycker detsamma.

Kristy och Oneplus2 gillar detta.
  5. Ara

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Det är ju rent nonsens, jag har aldrig sagt att någons subjektiva åsikt är fel.

Jag skriver vad min uppfattning ifråga är och jag har även skrivit vad jag grundar min uppfattning i. Jag har som jag tidigare nämnt jämfört OnePlus 6 kameror mot bland annat iPhone X.

Om du inte vill länka till trovärdiga tester som stödjer din åsikt så är det din sak. Det är inget jag lägger mig i. Jag fokuserar på det jag har att säga.

6. Oneplus2

Oneplus2 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    989
    Telefon:
    iPhone 8 plus

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Du har ju faktiskt inte kommit med ett ända argument eller test som stödjer det du säger .

Visst, op6 är riktigt bra ! Tom fantastiskt för priset man betalar . Sedan tar det tyvärr stop där hur gärna du än vill .

Skärmen , kameran , funktioner (trådlösladdning riktig IP-klassning mm )
    Är helt enkelt ganska stora poster där op6 fortfarande inte är bäst .

Det är som att säga;

- maten var fantastiskt god för det priset !
    Det säger ju inget alls om maten var god eller inte .

Problemet är att alla andra här tycker att op6 är bra men du kan inte nöja dig med någon inte använder bäst som beskrivning .

Du säger själv att du gick från op3t till op6 .

Själv har jag haft op3 , op3t , op5 , op5t och op6 . Sedan s8 , s9 , note 8 , iPhone 7/8/8plus och nu X .

Att säga att vi inte har någon aning om vad vi pratar om är lite lustigt enligt mig .

Det är ju faktiskt du som ständigt kommer ned dessa påhopp och arga toner när någon säger att OP inte är bäst .

Jag personligen litar mer på användare som köpt telefoner för sina egna pengar och testat dem under en tid . Jag låter youtube vara en underhållningskanal där jag själv kan se , och sedan bilda mig en egen uppfattning när jag har produkten själv .

Tycker det låter lite jobbigt att mutade och köpta kanaler på youtube som får telefoner mot recensioner skall klassas som sanning .

galaxy81, Timpppa, tpalsson och 1 annan gillar detta.
  7. Ara

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

* Jag har länkat till otaliga tester i många trådar om OnePlus 6 här på forumet.

* Som jag sagt så är inte OnePlus 6 bäst i varje avseende.

* Nej, det är det inte alls. OnePlus 6 är den (enligt min uppfattning) bästa mobilen på marknaden sett till helheten.

* Det finns inget "lustigt" med att säga att någon inte har någon som helst aning om mina personliga motiv. Det vet bara jag innan jag talar om dem.

* Jag tycker att jag skriver mycket sakligt och korrekt och med stort tålamod trots att folk påstår saker som är tagna helt ur luften.

* Jag vet mycket väl vilka youtubekällor som är seriösa och som går att lita på. De finns inte en chans att de skulle riskera sitt rykte genom att ta mutor. Hela deras utkomst bygger på att de har förtroende bland tittarna.

8. Droid96

Droid96 Guest

Det är möjligt, men du gillar att munhuggas med alla som tycker annorlunda än du. I de flesta fall när OP6 (och kameran i synnerhet) kommer på tal så ska det sista inlägget vara från dig där du berättar hur bra den är. I mina ögon är det ungefär samma sak som att säga att någon har fel och att inte respektera den personens åsikter. Låt allas åsikter andas. Jag tror de flesta vet vad du tycker vid det här laget.

frassedylan, Kristy, galaxy81 och 3 andra gillar detta.
  9. Ara

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Det du säger är att jag ska hålla käften för jag delar inte din uppfattning. Det kommer inte att hända.

10. Oneplus2

Oneplus2 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    989
    Telefon:
    iPhone 8 plus

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Hur kan du misstolka det inlägget så?

Det han säger är att alla har rätt till sina åsikter . Du måste låta det få vara så om tonen i forumet skall hålla sig god .

Vi respekterar dina åsikter men håller helt enkelt inte med dig . Och vi gör detta på egna erfarenheter som vuxna människor som köpt våra telefoner och testat dem .

Du sitter och säger vad du tycker och låter det stå som sanningen andra skall rätta sig efter .

Om du inte har märkt detta är det alltid i trådar där du är med som dessa lite tråkiga toner uppstår !

Alla andra trådar blandas åsikter och alla får komma till tals utan att det blir dålig stämning.

Du har väldigt mycket att säga om saker du uppenbarligen inte själv har testat. Det gör att det blir svårt att ta dig på allvar .

Framförallt när det du säger inte är samma upplevelse som andra användare och tester visar.

En sak som är ganska intressant är om du tittar på alla dessa YouTube kanaler och ser vad dom sedan har som daily driver så är det helt plötsligt väldigt få Oneplus kvar .

IRONMIKE, Kristy, galaxy81 och 4 andra gillar detta.
  11. Dejan195

Dejan195 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    245

MINA ENHETER

Kan vi inte alla bara komma överens om att alla har fel och den bästa mobilen är Nokia 3310. Ingen kamera, 1 månad batteri och går aldrig sönder :)

IRONMIKE, Kristy, P.F och 1 annan gillar detta.
  12. inact_0049

inact_0049 Guest

Inte en enda av trådarna om OnePlus 6 går att läsa längre för det blir alltid bråk mellan samma nick. Det är förbannat tråkigt att läsa om ert tjafs hela tiden.

Chopaan, frassedylan, Frisell och 1 annan gillar detta.
  13. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.295
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tråden har minst sagt gått off topic nu.

@Ara@Ara du får ta till dig av kritiken som framförs här - vi anser inte att din ton håller en nivå som är önskvärd för Swedroid. I forumreglerna har vi angivit att man skall hålla god ton på Swedroid just för att undvika den hätska stämning som i många fall råder i sociala medier.

Vidare diskussion som inte har med trådstarten att göra kommer att tas bort. Det går utmärkt att skriva PM till mig eller valfri moderator om man har synpunkter på detta - vi läser och svarar på alla PM.

P.F, Ompan, IRONMIKE och 20 andra gillar detta.
  14. Dejan195

Dejan195 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    245

MINA ENHETER

Hoppas du blir nöjd med ditt val [emoji108][emoji106]

Kristy och hahadaoc gillar detta.
  15. MacLeod

MacLeod Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone SE, Samsung S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone SE, Samsung S10+
    Då har det blivit ett byte av mobil men det blev inte riktigt som tänkt från början men när blir de det. ;)

Efter känt lite och funderat så landade det på en vanlig S9 pga att den har en smidigare storlek och fyller mina andra kriterier.
    Nöjd hittills men har ju inte haft den så länge.

Tack för alla goda råd och tips. :D

Dejan195 och bernard gillar detta.