Fråga: Köpa Padfone 1?

Diskussion i 'Padfone' startad av LasseT, 9 mar 2013.

  1. LasseT

    LasseT Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det börjar ju komma ut begagnade Padfone 1:or med alla tillbehör för rätt bra pengar, är det värt att köpa en sådan?
    Hur mycket bättre är den nya Infinitive? Är det värt mellanskillnaden?
     
  2. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Tänk dig padfone 1 som en S2a. Padfone 2 som en S3a och Infinity som en S4. Förstår du? :) Rent prestand mässigt alltså

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  3. LasseT

    LasseT Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du pratar med nån som tycker att HTZ Desire Z är höjden av modernitet :innocent: så jag är inte med.

    Jag ska ha den till jobbet & försöka ersätta min bärbara så långt det går.
    Jag jobbar nästan uteslutande via fjärrskrivbord & det är Officepaketet + de system vi själva utvecklar som körs via detta.
     
  4. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Padfone "1" har en del barnsjukdomar.
    Själva telefonen är fantastisk, men till exempel dockningen med lucka och grejer lämnar en del att önska.

    Jag skulle i så fall sikta på PF2, konceptet hade blivit mer färdigutvecklat tills de släppte den.
     
    LasseT gillar detta.
  5. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    PF1 spöar både PF2 och Infinity i systemtänk i och med det integrerade tangentbordet och minneskortplatserna som efterföljarna saknar.
    PF1 skulle kunna ha varit en laptopdödare om man inte hade skitit i HDMI utgången och om Android hade varit något annat än ett leksaksoperativsystem.
    Om man ska använda konceptet vill man enkelt kunna ansluta en extern monitor, man vill kunna köra flera fönster samtidigt och man vill ha ett officepaket som inte är ett skämt :)Polaris Office). Processorhastighet och skärmstorlekar är däremot helt ointressant i det perspektivet även om det diskuteras flitigt i det här forumet.
    Med lite flax kanske Android 5.0 lämnar leksaksvärlden och Padfone 4 återfår tangentbordet med alla anslutningar och då har vi en laptopdödare igen !
     
    LasseT gillar detta.
  6. Blackmoore

    Blackmoore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har man inte krav på just tangentbord så skulle jag helt klart köpa en PF2. Jag hade en PF1 tidigare och hela "dockningsmecket" med luckan gjorde att jag lessnade fullständigt - det kändes inte smidigt nog i längden. På PF 2 är det inte svårare än att stoppa i eller ta ur den ur en jeansficka - jag kan inte acceptera nåt annat personligen.

    Lägg några extra slantar på att få det rätt direkt än att riskera att det bara blir en "hyllvärmare" hemma är mitt tips.