Köpa projektor istället för TV

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av pinnen91, 16 feb 2024.

1. Patrick Bateman

Patrick Bateman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Du får gärna återkomma oavsett med en review :cool:

bernard gillar detta.
  2. mul

mul Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    I will, kommer nog vara dogshit men vi får se :D har ej superhöga förhoppningar.

bernard och Patrick Bateman gillar detta.
  3. Patrick Bateman

Mottagna gillanden:
    7
    Det verkar ju vara spridda skurar när man läser reviews på amazon. Jag söker alternativ till sovrummet där television är svårplacerad på grund av garderob (så tanken jag har är att projicera på garderobsdörrarna).

4. mul

mul Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Yupp och tittar man på google så verkar det vara bra, men tror det är risk för måndagsexemplar. Vi får se, verkar vara HY320 som är modellen, sen tog jag -A. Vet inte vad det innebär så ska bli intressant. Tror det är sämre ljusstyrka bara så den låter mindre. :) Vi får se, återkommer ! Förhoppnignsvis får jag den ikväll.

Patrick Bateman gillar detta.
  5. mul

mul Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Om jag ska ge en sammanfattning nu efter att ha testat under helgen...

Sett till priset är det ett kap, alltså köper jag en mi box s kostar det 700 sek för android tv. Här får jag en android tv på köpet kände jag. Netflix, tv4play, svt, youtube funkade smärtfritt.

Det kassa var väl keystone projekteringen. Denna var urusel, står den hyfsat rakt så funka den, men som i mitt fall snett så var jag tvungen att göra de manuellt. Vilket i sin tur är OK kan jag tycka. Är inte inställd på att jag ska köra den i evigheter utan är en bra step-in modell, nästa blir garanterat bättre köp med en större budget. Men för mig, kände jag detta var rätt "steg in" till att testa en projektor. Färgen i hörnen är lite svagare än mitten också, det glömde jag skriva. Men tror detta är vanligt i projektorvärlden. Att få in fokus var också lite jobbigt ibland.

Ljudet projektorn avgav i form av fläkt lät lite mer än önskat, men när man har ljud igång så märks det inte supertydligt. Ljudet från projektorn var OK men beror på vad man har för krav, mina är som sagt låga.

Summa sumarum : hur är det möjligt att få en projektor till detta priset med android tv? Men, vi får se hur länge den funkar... Ljusstyrkan var ok men jag kollade bara i mörker, var lite svagt när solen dök fram. Projekterade på en beige slät vägg och taket vilket fungerade bra båda två.

EDIT : projektorn det gällde är den nedan. Står att det är en HY320 på enheten. Inget märke står där, så tror LQWELL och magcubic är samma tillverkare i botten.
    Amazon.se

Last edited: 17 jun 2024
    Patrick Bateman, IRONMIKE, svenix och 2 andra gillar detta.
  6. Patrick Bateman

Mottagna gillanden:
    7
    Så.. skulle du rekommendera den som alternativ till tv i ett sovrum? Där den skulle behöva stå på ett nattduksbord och projicera på ett par garderobsdörrar. Låter den mycket högre än en vanlig typ pelarfläkt?

7. viktor95

viktor95 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Man kan få samma projektor för under 700kr från aliexpress om man inte har bråttom.

Magcubic Android 11 390ANSI HY320 Projector 4K Native 1080P Dual Wifi6 BT5.0 Cinema Outdoor Portable Projetor Upgrated HY300 - AliExpress 44

flipp, svenix och Patrick Bateman gillar detta.