Köpa saker över internet som ni inte kan hämta!

Diskussion i 'Off Topic' startad av magngust, 21 jul 2009.

1. magngust

magngust Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo med tradera så litar jag på bra omdömen men mina saker har jag köpt på blocket och då betalar jag gärna en lite extra peng för att vara 100% säker på att jag får min vara samt att den fungerar :)
    Ville bara tipsa om det då jag vet att det finns mångas om är osäkra där ute :)

2. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

En tumregel är att inte handla/sälja för mer än du har råd att bli av med ifall nån skit händer för dej. Annars så e ju omdömen alltid bra o gå efter och saker på blocket hämtar jag endast annars får det vara! Jag o sambon är rätt flitiga på handla efter de reglerna o det har aldrig hänt oss nånting som är missnöjda med. Värsta som hänt är att man kanske fått fel storlek.

/Dave

3. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Hmmm nu har jag lusläst hela tråden ifrån början till slut och undrar vad det var för telefon du köpte! D skrev du aldrig!

4. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

En inte alltför vild gissning: HTC Magic!?

5. Mr Zorro

Mr Zorro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det finns inga genvägar till säkra betalningar över nätet. Det finns till dags dato absolut INGET som överträffar att se varan innan man köper den. Detta har jag precis fått erfara, blivit lurad på Blocket. Jag har handlat i nästan varje nätbutik som går att handla på utan problem (även utländska typ ebay), men Blocket överträffar verkligen allt när det kommer till bedrägerier. Min uppmaning är att hålla sig borta från denna sajt eftersom de inte knyter personnummer till annons, följaktligen blir det väldigt lätt för bedragarna att utföra sina omoraliska gärningar.

Bespara mig kommentarer om min godtrogenhet tack!

6. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Det finns inga säkra betalningar punkt, varken online eller IRL, du kan alltid bli lurad, daspunner's kommentar om handla inte mer än du har råd att bli av med stämmer ganska bra sedan e det ju en feeling om köparen, har gjort en del handel med datagrejer samt en bil i andrahand, jag gör inte en deal med någon jag inte har fulla uppgifter på vem det är och ett fast eller registrerat telefon nummer som jag vet att personen går att nå på och självklart den på mig, det filtrerar bort ganska bra folk som vill luras iom att de då riskerar att jag kan hitta dem eller annat :)