Fråga: Köpa watch 2, 3 eller active 2?

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Gurkburk92, 1 sept 2020.

  1. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 206
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Tjena. Jag har varit inne på att köpa klocka väldigt länge, har väntat på ny announce från Samsung och nu är den här.

    Är ganska aktiv inom jobbet och tränar mycket gym. Men det ända jag egentligen är ute efter kring detta är stegräknare och puls. Att köra på active klockan kanske inte behövs då?

    Sen undrar jag om det är värt att gå på Watch 3 över 2 rent hårdvarumessigt?

    Tanken är at jag ska sälja en fitbit samt ett halsband man spårar sitt husdjur med som jag vann på en tävling, räknar med kanske en tusing på detta som kan gå på klockan. Sen får man idag en rabatt på 549kr med rabattkod från Samsung. Så det kan bli en liten summa borträknat från watch 3.

    Vad tycker ni? :)
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 699
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag hade övervägt Fitbit Sense också annars, de har en rätt bra app om du främst skall ha den til träning, och sedan får du ju bra batteritid och Google Assistant på köpet: Google Fitbit Sense och Versa 3 med Google Assistant

    Nackdelen är att klockan bara är "halvsmart", då den kan inte köra tredjepartsappar som Galaxy Watch/Watch Active kan göra, men samtidigt får man ju den dubbla batteritiden.

    Men med klockor är ju designen rätt viktig med, så om du gillar designen bättre på Samsungs klockor är de det bästa valet om man också vill ha en riktig smartklocka bredvid Apple Watch i min mening.

    Wear OS saknar Google Pay och apputbudet är inte heller spektaktulärt direkt samtidigt som man knappt kan räkna med mer än en dags batteritid i dagsläget på enheterna som för nrävarande finns på marknaden.
     
  3. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Lite sent svar, men hårdvaran i Active 2 och Watch 3 är i princip identisk. Exakt samma cpu, sensor-paket mm. Enda skillnaden är att watch 3 har mindre RAM än active 2 LTE (men mer än active 2 BT), samt mer dubbla lagringsutrymmet för appar och musik.

    Du kan även ta en titt på Garmins modeller, de är betydligt bättre för träning (bättre GPS-precision, bättre pulsmätning, Spo2, bättre batteritid etc.). Duger rätt bra som smartwatch med