Köpa ZTE Blade från Finland

Diskussion i 'Blade' startad av Majkey, 25 nov 2010.

1. haboub1

haboub1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I malmö

2. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

lite mer specifik? var i malmö? och vrf just bara där?

3. haboub1

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. Slaneby

Slaneby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

OLED eller LCD?

5. Slappy

Slappy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Av någon anledning så tror jag inte jag hade litat på denna killen, 3 inlägg och nyreggad. Nejdu jag hade nog heller låtit bli att gå på hans scam.

6. Slaktarin

Slaktarin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är finskt och köpte min ZTE Blade igår ny från en privatkund för 130€ på en auktionssida, var fortfarande 2 års garanti! Den hade 5mp kamera och 512mb ram! Det fanns också fler Blades i samma prisklass som min, sidan är www.huuto.net!

Angående RedMarathons kommentar. Ursäkta nu, detta är mitt första inlägg på det här forumet men usch vad du var inåtvänd! Ditt inlägg var nog det roligaste jag sett på länge, jag hoppas att du inte har varit instängd i en garderob hela ditt liv. Så klart att inte Saunalahti säljer utomlands eftersom du måste ta ett 1- eller 2 årskontrakt för att få köpa telefon till detta pris. Har försökt på samma från svenska företag med samma slutresultat så det betyder ju att Sverige är lika mycket "f.d östland" som Finland!

Jag hoppas verkligen på att Blade är en bra telefon, kan knappt vänta tills jag får den nästa vecka!

God jul!

7. sonnyl48

sonnyl48 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dum!

Finland öststat? Sverige skickar inte heller telefoner till andra länder. Vi har flyttat hit från Sverige och det må jag säga, inte f-n har vi något i Sverige som går uppemot systemet i Finland här finns det frihet här missbrukas inte nått mot den enskilde. Läs på innan du öppnar foderluckan och våga ta dig från Sverige och se något annat. Usa med flera hade inte fel när Finland utsågs till världens bästa land, här finns frihet. Håll du på ditt Sverige men hit flyttar massor med folk från andra länder usa, canada och hela europa. Och mobiler finns det gott om. Lev väl där du är

Sonny

8. haboub1

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ZTE Blade 5 megapixlar Finns Nu I Sverige

Kolla Tradera

9. haboub1

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ZTE Blade 5 megapixlar Finns Nu I Sverige

den finns på tradera nu

10. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Du skriver att du köpt den, sedan säljer du två stycken på tradera som du fått i julklapp?

"Jag har fått den som julklapp."

Hittade även en kommentar där du skriver att du köpt den:

http://www.smartson.se/test/telefoni-gps/mobiltelefoner/test_-_zte_blade.html#disqus_thread

Sen folk som kopierar andras texter på tradera till sin egen auktion brukar inte vara mkt att lita på..

Sorry men hemma hos mig är man skeptisk.

11. tankas

tankas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vågar man beställa därifrån om man inte kan finska?

Hur stor risk är det att man blir lurad när man beställer från Finland och framförallt hur stor chans har man att göra något åt det om man blir lurad?

Betalar man genom paypal eller vad använder man för betalningssätt på sidan?

Mvh

12. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Chansen är väl lika stor som om du traderar hem något här i Sverige, blir du blåst så får du testa polisanmäla i Sverige och Finland, men det lär inte blir så mkt av det.

Förmodligen har de konton man överför till, vet inte hur det är med avgifter att föra över pengar till andra länder men man kan ju höra om paypal m.m.

Du får maila och fråga helt enkelt :)

Skriv mail på google translated finska, engelska och svenska så får du nog svar :D

13. rane2k

rane2k Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Faktis de borde funka och beställa från finland. Men då behöver du en finsk person numer. Har själv just nu en finsk Sonera 10/1m 2 års bindat nät. I Finland för jag sitter här just nu även fast jag är skriven i Sverige.
    Problemet är räkningar. Men oftast går de och få dom mailad. Och Finland använder väll IBAN så de borde funka och betala från en svensk bank men kursen varierar så blir jobbigt och få in rätt summa. Vet dock inte hur de är med att skicka varan till Sverige men om du betalar först varför inte dom skickar väll alla mina räkningar till Sverige även fast jag har bett dom skicka till en finsk adress. De är posten som byter adress.

Och du kan inte öppna ett nytt konto i Finland om du inte har finsk person bevis med bild. Skit grej försökte öppna ett konto gick inte fick gå till polis station i Finland och fråga de enda dom gav mig var pass ca 60e person bevis ca 50e. Vill inte precis betala för en konto så jag för över pengar till kommpis konto och hon betalar nättet.

189E utan abonemagn är väll inte så dyr men tänkte mest på hur mycket de blir med 117.60e och ta en abonemagn och avsluta dir. Även fast den är bindad så har du rätt och avsluta den i Finland om dom kan inte ersätta den med nåt som du har nytta.

Skulle tro Huuto.net skulle vara bästa platsen och fixa en ZTE 5Mpix du kan väll betala till en finsk konto från Svensk bank. Tyvärr visste inte själv att de fanns en 5Mpix versio oxå köpte själv från Sverige

14. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Finland och Sverige var samma land en gång i tiden. Det hade underlättat en del.