1. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Ja men glöm inte att tegra 2 också presenterades tidigt förra året men ingen tillverkare valde att satsa på plattformen. Resultaten i benchmarktesten ger en fingervisning om hur exynos och tegra presenterar men det behöver inte betyda att spelen till exynos kommer vara snyggare eller ha högre fps. Det finns mycket man kan göra mjukvarumässigt för att optimera spel för en plattform. Se bara på alla snygga iphone spel. Samurai vengeance ser riktigt snyggt ut på en iphone trots att dess gpu är relativt svag.
     
  2. wohlin

    wohlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ja skulle nog lägga en 1000 lapp extra för en ny.. beror iof på va du menar med begagnad på den du hitta, om den är orörd o inplastat eller använd i ett par månader..
     
  3. Drakenhielm

    Drakenhielm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Anledningen till varför sgs2 presterar mycket bättre än o2x i vissa tester är för att sgs2 har stöd för neon. Nvidia valde att inte ha neon för det skulle göra tegra 2 kretsen 30% större.
    Många benchmarks som finns ute nu har just stöd för neon och därför får sgs2 en prestanda skjuts. De fallen där sgs2 inte vinner över o2x i grafik är när sgs2 når sin fps cap (60fps), o2x har en på 117 om jag inte har fel. Men precis som allting annat så är inte grafikkortet i sgs2 perfekt, sgs2 har bara stöd för androids standard texture compression format ETC, vilket gör att många av dagens spel som finns ute nu inte fungerar. Vill man läsa mer om det kan man kolla in den här tråden på xda developers: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1068567
     
    Last edited: 21 maj 2011
  4. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Bench är ju ganska värdelöst eftersom froyo inte stödjer dualcore.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  5. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Har Tegra stöd för att spela dessa spel som SGS 2 inte stödjer då?
     
  6. nobad

    nobad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Op5
    Typ Dungeon defenders? Ja
     
  7. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Läste på i XNA tråden och svaret är antagligen ja då alla GPU tillverkare för mobiler har sin egen standard som de själva använder utom Mali som Samsung använder i sin SGS 2. Mali stödjer OpenGL standarden ECT medan alla andra stödjer ECT + sin egna till exempel DXT som Tegra 2 använder.

    Kanske dags att släppa detta nu det är faktiskt rejält OT :)
     
  8. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    För att inte tala om hur OT hela den här tråden är. Den hör verkligen inte hemma i "ROM-filer och utveckling"...
     
  9. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Nope, har också tänkt på det.