Köpfråga om Galaxy Tab

Diskussion i 'Samsung' startad av JOAHEN, 3 dec 2010.

1. Androidmuppen

Androidmuppen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

... och för mig är det precis tvärt om.
    Gav frugan min iPad, och tycker att Tab är överlägsen just hemma i soffan.
    Den styr min tv via wifi, och streamar divx etc. rakt till tv:n via DLNA.

Och där är också en viktig poäng, när jag hade iPad, fick jag ta mina filmer, konvertera till h264, skicka över filmen till min dator där iTunes råkar vara kopplat till iPad, lägga in filmen i iTunes, synka med iPad.

På Tab är det, ladda in filmen direkt, och trycka play.

När det gäller surf håller iPad tack vare sin minimala minnesmängd inte många sidor i minnet, utan laddar om sidan. Visst kan detta även ske på android, men där kommer ju enheten ihåg VAR på sidan man var, medans iPad glatt laddar om sidan och går till toppen på denna.

Detta är bara ett axplock av varför jag gillar Tab mer, för att inte tala om att jag inte behöver sträcka mig efter en mobiltelefon när någon råkar sms:a eller ringa istf. att skicka ett im.

Smaken är som vanligt som baken, men jag föredrar min tab, även om den inte är lika smooth som iPad i alla avseenden så kan jag göra mer på den på ett sätt som jag vill, och det fungerar underbart!

2. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

"Jag kommer framför allt ha den i resandet o då använda den till slösurf, mail, facebook, titta film/tv-serier o alla tv-kanalers "Play".

I ditt läge skulle jag definitivt köpa en Ipad, skall du inte ha den att ringa med finns det ingen anledning till att köpa SGT. Filmer kör du med VLC i Ipad, då kan du köra i princip vilka format som helst, dock måste filmen fortfarande läggas in via Itunes.

Kvällstid använder jag bara min SGT då Ipaden sitter i laddaren...

Last edited: 13 dec 2010
  3. Androidmuppen

Androidmuppen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Playkanalerna kan dock bli problem.. Kanal 5 appen funkar inte på galaxy tab alls, och köra via flash är för segt imho.
    Överlag tycker jag att play apparna till iOS funkar bättre än till Android, många gånger med bättre bild.

4. Xerfas

Xerfas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Jag har mest kört ipad nu och tyckte den var rätt schysst till mina stora händer att sitta och skriva på i landscape, men jag saknade ändå saker som widgets som jag har på min SGS. Är det lönt att köpa en tab nu när jag har en vanlig SGS eller vänta och se om det kommer en ny nästa år? Med Apple är det ju lätt att veta att varje år kommer en ny produkt inom alla serier utom möjligtvis Mac pro, men annars så är det garanterat.
    Hur är det egentligen med samsung? Samsung och android världen är relativt nytt för mig och det skulle kännas dumt om jag köper en galaxy tab nu och så kommer det en ny om 3-4 månader som är mycket bättre.